Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Hm. Läste lite här http://www.rpgforums.net/showthread.php?t=254070

Något jag inte riktigt förstår är varför spara på skillsen (självklart fram till lvl 30), blir skilsen "bättre" om man lägger de vid högre lvls eller varför sparar han skills efter lvl 30? Någonting jag borde lärt mig för längesedan?

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neam
Hm. Läste lite här http://www.rpgforums.net/showthread.php?t=254070

Något jag inte riktigt förstår är varför spara på skillsen (självklart fram till lvl 30), blir skilsen "bättre" om man lägger de vid högre lvls eller varför sparar han skills efter lvl 30? Någonting jag borde lärt mig för längesedan?

eh`? Du får ju ut dom iaf till slut, så spelar vell ingen större roll. Han kanske är lite egen av sig?:P

Permalänk
Medlem

Ah, ok. Tänkte väl det. För jag har aldrig sparat skills efter lvl 30. Såg ingen större mening med det.

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem

Jag brukar spara alla skills och stats tills jag vet vad för gubbe till blir och vad för saker som ska användas. Tycker det är väldigt jobbigt att slösa bort på nått som man kanske inte kommer att använda.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neam
Hm. Läste lite här http://www.rpgforums.net/showthread.php?t=254070

Något jag inte riktigt förstår är varför spara på skillsen (självklart fram till lvl 30), blir skilsen "bättre" om man lägger de vid högre lvls eller varför sparar han skills efter lvl 30? Någonting jag borde lärt mig för längesedan?

Var ser du att han sparar skillpoints efter level 30? Han sparar ihop 12 points på vägen fram till 30 och spenderar dem sedan under de följande 8 levlarna. Han kan ju inte använda alla 12 på level 30, så därför skriver han ut hur många han har kvar under de följande levlarna.

Permalänk
Medlem

Aah.. Självklart. Tänkte inte på det.

När jag läste det så förstod jag det som att han tänkte spara de tills längre fram.

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Jag brukar spara alla skills och stats tills jag vet vad för gubbe till blir och vad för saker som ska användas. Tycker det är väldigt jobbigt att slösa bort på nått som man kanske inte kommer att använda.

Håller med där, jag har gjort många felsatsningar tack vare att jag placerar ut skillsen för tidigt. Jag försöker planera ut hur jag ska sätta skillsen, men får ofta ändra mig under spelets gång

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man knåpar ihop bra Paladin-vapen? springer runt med min mf sorc. som en tok men hittar mest massa skit till amazon

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
någon som vet hur man knåpar ihop bra Paladin-vapen? springer runt med min mf sorc. som en tok men hittar mest massa skit till amazon

Du kan ju ta och knåpa ihop något runord, finns ju en del bra nu för tiden för inte allt för höga runor. tex. Oath, Faith, Death. Visst Vex runa i Death men så svårt kan det inte vara att fixa den

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

höhö Fick händerna på min första Jah rune någonsin:) Nu ska de bara fixas en Ber! Sen blire enigma av! ;P btw, böt till mig mot en annihilus 1-18-19-5 och ett 4socket sup archon 561deff:)
tycker det var ett ganska bra byte:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
någon som vet hur man knåpar ihop bra Paladin-vapen? springer runt med min mf sorc. som en tok men hittar mest massa skit till amazon

Leta efter Rares i act5 hell, om det är en Zealer. Finns inga runord som kan klå en grym rare

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

okej ska försöka med det tack för tipsen!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Tänk på att om du hittar en grym tex Naga axe så kan du ju upgradera den till Berzerker axe och samtidigt behålla alla bonus du hade på den tidigare.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

Synd att det inte går att uppa Socket vapen=) Hittade en Superior 6socket etheral Naga igår. Skulle vart en Ba;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
Synd att det inte går att uppa Socket vapen=) Hittade en Superior 6socket etheral Naga igår. Skulle vart en Ba;D

Hehe det där känner man igen.. Samlade på massor av sånna Sen kom jag på att man inte kunde uppa dom. Rätt surt då

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Ja, skulle inte vart helt fel då en 6sock Eth sup ba är hyggligt värdefull. Fast iofs så skulle dom ju sjunka i värde då om de var lättare att få tag i:)

Permalänk
Medlem

Jag gjorde nog den sämsta tabben för någon vecka sen. Tradade till mig en zod, gjorde botd i en eth ba. Skulle cleana socken i min storm och råkade humpa in botd'en i cuben, och trycka på 'transmute'. Så nu har jag en clean eth 6-socket ba ledig

Permalänk
Medlem

Hahaha... Den sved va?
Var det en bra eller dålig BOTD?

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk

vad betyder BOTD?

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Babe of the Day...

Eller

Breath of the Dying

Vet inte vilket han menar...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Babe of the Day...

Eller

Breath of the Dying

Vet inte vilket han menar...

haha babe of the day:D

Apskaft- Spelar du mycket? Isåfall kan du vell dra iväg ett pm nång när du e online:)
*Typh-Vendin

Permalänk
Medlem

har en personlig fråga angående runor, använder ni horadric cube och mixar ihop 3 av samma sort när ni hittar runor för att få de bättre runorna? eller har man någon nytta av de sämre?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Hahaha... Den sved va?
Var det en bra eller dålig BOTD?

Jo, nog fan sved det, men som tur var hade jag 2 enigmas, 1 cta +6, 1 cta +5, mm, mm att falla tillbaks på Så det va inte såååå hemskt

Den var 382%. Dvs ganska phat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
har en personlig fråga angående runor, använder ni horadric cube och mixar ihop 3 av samma sort när ni hittar runor för att få de bättre runorna? eller har man någon nytta av de sämre?

Inte spc värt de o sätta ihop dom, iaf offtast inte, kanske om du har t.ex 2 mal att göra en ist av, Men Om du skulle plocka ihop El runor ända upp till 1 Zod så skulle det behövas xxx Miljarder El runor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
Inte spc värt de o sätta ihop dom, iaf offtast inte, kanske om du har t.ex 2 mal att göra en ist av, Men Om du skulle plocka ihop El runor ända upp till 1 Zod så skulle det behövas xxx Miljarder El runor...

Och dessutom går väl runor bara att uppgradera upp till ist eller nåt sånt?

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lajnold
Och dessutom går väl runor bara att uppgradera upp till ist eller nåt sånt?

Det går att uppgradera till Zod, så länge du är på ladder. Dessa är ladder-recepten:

3 Dol Runes + 1 Chipped Emerald = Hel Rune 3 Hel Runes + 1 Chipped Diamond = Io Rune 3 Io Runes + 1 Flawed Topaz = Lum Rune 3 Lum Runes + 1 Flawed Amethyst = Ko Rune 3 Ko Runes + 1 Flawed Sapphire = Fal Rune 3 Fal Runes + 1 Flawed Ruby = Lem Rune 3 Lem Runes + 1 Flawed Emerald = Pul Rune 2 Pul Runes + 1 Flawed Diamond = Um Rune 2 Um Runes + 1 Topaz = Mal Rune 2 Mal Runes + 1 Amethyst = Ist Rune 2 Ist Runes + 1 Sapphire = Gul Rune 2 Gul Runes + 1 Ruby = Vex Rune 2 Vex Runes + 1 Emerald = Ohm Rune 2 Ohm Runes + 1 Diamond = Lo Rune 2 Lo Runes + 1 Flawless Topaz = Sur Rune 2 Sur Runes + 1 Flawless Amethyst = Ber Rune 2 Ber Runes + 1 Flawless Sapphire = Jah Rune 2 Jah Runes + 1 Flawless Ruby = Cham Rune 2 Cham Runes + 1 Flawless Emerald = Zod Rune

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
Inte spc värt de o sätta ihop dom, iaf offtast inte, kanske om du har t.ex 2 mal att göra en ist av, Men Om du skulle plocka ihop El runor ända upp till 1 Zod så skulle det behövas xxx Miljarder El runor... [/code]

För att göra El runor ända upp til zod blir det: (3^19) = 1.162.261.467 för 3 lem
1.162.261.467*2 = 2.324.522.934 = 1 um
2^10 = 1024 "Behövs alltså 1024 Um för 1 Zod"
2.324.522.934 * 1024 = 2.380.311.484.416 El för 1 Zod

Tror det ska stämma:P Så är nog ingen ide att försöka:) Även om man av nån anledning skulle ha alla el runor och Gems som behövs så skulle de ta År hundraden att göra:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
För att göra El runor ända upp til zod blir det: (3^19) = 1.162.261.467 för 3 lem
1.162.261.467*2 = 2.324.522.934 = 1 um
2^10 = 1024 "Behövs alltså 1024 Um för 1 Zod"
2.324.522.934 * 1024 = 2.380.311.484.416 El för 1 Zod

Tror det ska stämma:P Så är nog ingen ide att försöka:) Även om man av nån anledning skulle ha alla el runor och Gems som behövs så skulle de ta År hundraden att göra:)

haha okej tack för förvarningen men vart hittar man runor bäst? har fått för mig att act 4 är ett bra ställe i hell för sådant, men jag kan ha fel

Edit: anses runor som en magisk sak, eller har de ingen betydelse om man letar med sin mf sorc eller med sin neutrala paladin?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
haha okej tack för förvarningen men vart hittar man runor bäst? har fått för mig att act 4 är ett bra ställe i hell för sådant, men jag kan ha fel

Edit: anses runor som en magisk sak, eller har de ingen betydelse om man letar med sin mf sorc eller med sin neutrala paladin?

mf effekterar inte rune droppen... Snarare tvärrtt om efter som om du har mycket mf så är chansen att monstrena droppa Magisk/rare/set/uniq större o då minskar chansen för övriga drops:) "har jag för mig". Men säker på att mf inte ökar chansen för runor iaf. Men jag skulle nog föredra den "neutrala" paladinen för runor, om de är en hammerdin alltså... Visst går det att leta i act4 men, själv tycker jag att det är bättre och springa igenom Worldstone keep 1, 2 o 3 och throne häldre. Finns offtast mer fiender där, "dom blir ägda av min hammerdin":D

Permalänk
Medlem

okej tack när vi ändå nämner paladin, jag kör nu med en i lvl 75 och har satsat en hel del på Fist of Heavens och Holy Shock - typen av paladin, tycker ni det var en bra satsning eller "suger" det?

Edit: gör runt 1200 i damage med Fist of Heavens (lvl15).

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"