Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
hur är en vipermagic? jo jag har ett jävla problem med att hitta något överhuvudtaget

Allting handlar bara om tur. MF-saker ger dig bara en liten fördel. Jag hade en MF-sorc med kanske 200 MF på (inte särskilt mycket med andra ord) och jag hittade Arachnid Mesh och Shako inom loppet av tre timmar. Sen har jag hittat typ 90% av alla unika saker med samma char (har inte hittat HoZ, Arkaine, Tyrael's Might etc). Så min slutsats är:

MF hjälper, men jag tror egentligen inte att det är så stor skillnad.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Skin of the Vipermagi
Defense: 279 (Base Defense: 111-126)
Required Level: 29
Required Strength: 43
Durability: 24
+120% Enhanced Defense
+1 To All Skills
30% Faster Cast Rate
Magic Damage Reduced By 9-13 (varies)
All Resistances +20-35 (varies)
(Only Spawns In Patch 1.09 or later)

Kolla på http://www.battle.net/diablo2exp/items/uniques.shtml

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

Jag hittade en Skin of the Vipermagi idag. Men tyvärr så var den ethereal. 13 i durability, det räcker nog inte så långt. Så det blir nog så att hyrgubben kommer att få den efter ett tag.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

asså en fråga. Jag har några thule rune och de går inte att typ uppgradera i horadric cube som andra runer men min kompis sejer att man ska ha en p gem eller nat i cuben då går det att göra en (bra) runa. fattar ej kan nan förklara hur man gör ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

men assa det dar med thule rune funkar det i lod ladder nu assa för det står nåt om beta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z3R0
men assa det dar med thule rune funkar det i lod ladder nu assa för det står nåt om beta

Du kanske kan prova? Jag menar, vad är det värsta som kan hända?
(Och ja, det ska fungera alldeles utmärkt).

Permalänk
Medlem

ska ge bort mina acc med bland annat enigma, fortitude, cta, ists sojs och massor med annat. Första PMet får det

Omg i love World of warcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qiwii
ska ge bort mina acc med bland annat enigma, fortitude, cta, ists sojs och massor med annat. Första PMet får det

Omg i love World of warcraft

du har pm

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z3R0

Va fan säger han???

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Va fan säger han???

förmodligen frågar han om det funkar i Diablo 2: Lord of Destruction ladder eftersom det står att det är beta 1.10 resept, och ja dom funkar.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

vad finns det för bra hammerdin rustningar? eller är det bara de där enigma som gäller?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk
Medlem
Citat:

vad finns det för bra hammerdin rustningar? eller är det bara de där enigma som gäller?

guardian angel är en bra armor för hammerdins

Permalänk
Medlem

okej någon som vet vad man ska fortsätta att bygga på sin hammerdin i skills efter man fyllt upp den med vigor, blessed aim, blessed hammer och concentrasion?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

okej någon som vet vad man ska fortsätta att bygga på sin hammerdin i skills efter man fyllt upp den med vigor, blessed aim, blessed hammer och concentrasion?

holly shield så klart:D

jag måste lämna till baka min cdkey till sin ägare nu på fredag så jag undrar om det fortfarande går att köpa lod. jag kolla på ett ställe idag och de ville ha 250 kr + fraktkostnaden för att ta hem det:( och det tycker jag e för dyrt. 300 spänn för ett 5 år gammalt spel:(

Permalänk

ska vel inte kosta mer än 100kr för båda i en vanlig spelaffär?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
ska vel inte kosta mer än 100kr för båda i en vanlig spelaffär?

säker? för jag måste ha en ny key. klarar mig inte utan bnet:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
säker? för jag måste ha en ny key. klarar mig inte utan bnet:D

köpte mitt för 120 på cdon.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

köpte mitt för 120 på cdon.com

var det med eller utan frakt? för frakten e väll på 125 kr::(

Permalänk
Medlem
Citat:

det var ett tag sen jag beställde, men med billigaste metoden från cdon är det väldigt billigt med skivor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte starta upp en Paladin nu. Nån som har några tips vad jag ska tänka på? Vad har paladin för mäktiga skills?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det later smatt otroligt. Jag kan inte tanka mig att ett litet spel i ett litet DVD-fodral kan kosta 125 kr att frakta.

Jag kopte for ovrigt mitt Diablo II och LoD for 150-200 kr pa Tradition i Stockholm for tva ar sedan. Det borde val ga att kopa nu ocksa (det var nagon som undrade).

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawit
Tänkte starta upp en Paladin nu. Nån som har några tips vad jag ska tänka på? Vad har paladin för mäktiga skills?

det beror på vilken sorts pala du tänkt köra.

de vanligaste är hammerdin=blessed hammer+synergies+concentration aura+holy shield
Zealer=zeal+sacrafice+fantisism+holy shield
Avenger=venganse+conviktion aura+holy shield+synergies
PvPpala=fist of heaven+conviktion aura+holy shock+holy shield
PvPpala2=charge+might+holy shield+fanatisism+vigor

finns många fler men (tror) inga fler bra

Permalänk
Medlem
Citat:

det beror på vilken sorts pala du tänkt köra.

de vanligaste är hammerdin=blessed hammer+synergies+concentration aura+holy shield
Zealer=zeal+sacrafice+fantisism+holy shield
Avenger=venganse+conviktion aura+holy shield+synergies
PvPpala=fist of heaven+conviktion aura+holy shock+holy shield
PvPpala2=charge+might+holy shield+fanatisism+vigor

finns många fler men (tror) inga fler bra

man tackar för tipsen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawit

jag har nyligen gjort en hammerdin (lvl ~45) och gick efter den här guiden: http://strategy.diabloii.net/news.php?id=535 .. funkar mkt bra, lite tråkigt kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McBain
jag har nyligen gjort en hammerdin (lvl ~45) och gick efter den här guiden: http://strategy.diabloii.net/news.php?id=535 .. funkar mkt bra, lite tråkigt kanske.

den builden har ett fel enligt mig. den anger 89 str för att kunna använda en herald of zakarum. jag anser att man skall ha 142 istället för att kunna använda en upgraderad herald of zakarum vilken ger mycket mer defence senare när man har fått upp sin holy shield i lvl.

dessutom är det alldeles för mycket dex. om man säger att man e lvl 90 så behöver man så här mycket dex:
(82 (sköldens block)+37(holy shields block bonus))*(X-15(din dex))/(90din lvl*2) lösser man den ekvationen får man fram att x=ca 112. av det blir 2 dex från din shacko, 10 från din hoto, 5 från ditt marias kalinoskop, 25 från din ravenfrost och kanske lite mer minus från vantar och skor. det blir en total dex på 70 vid lvl 90 för max block.

detta är kanske räknat på dröm items för många men fult rimliga för andra

enigma 2+skills
hoto 2+skils 10 dex
zaka 2 +skils 2+ combskils
marias 2+ skils 5+dex
shacko 2 skils 2 dex
arachnid mesh 1 skils

för att få en extra % block från din holly shield behövs ca 9+ på skils till vilket det inte e värt.

detta gäller då skillsen är utplacerade på följande sätt
blessedhammer 20
blessed aim 20
vigor 20
concentration 20
redemtion 1
holy shield 13
samt 7 skils på vidare byggande skils
detta blir totalt 101 skils vilket man har hatt att tilgå när man är lvl 90

Permalänk
Medlem

hur uppgraderar man zakarum??

Permalänk
Medlem

Hm, måste bara fråga en sak som jag undrat ett tag. Pindle? Pindleruns?
Vad/vem är Pindle och vart hittar man det/den?

Kanske ganska självklart för en del, men men...

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk

pindlesnubben hittar du i act5 när du ska dra och döda nihlatak(eller vad fan han heter). Först när du går in i den röda portalen så finns det massa lik där sen när du går in i huset så står pindle där och väntar.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Aha, ok. Aldrig lagt märke till hans nick ordentligt då. Hört att han droppar en del bra saker.

Tack för svaret.

Visa signatur

"Ät inte gul snö."