Permalänk
Medlem

Datorn... "segar"

Fick rätt nyss ett stört fel :S. Hela datorn känns "seg", som om CPU fulloadades konstant. När man skriver hinner knappt bokstäverna komma fram på skärmen tills man skrivit klart ordet. Och håller man inne en tanget för att repetera text så går det inte smooth, utan liksom hackar fram. Likadant när text scrollas, det går liksom segt. Och det sjuka är att det inte bara är i OS, det har blivit samma sak i BIOS-setup när jag browsar menyvalen där. Självklart misstänkte jag direkt att något överhettats av någon anledning, men CPU, NB och grafikkort har ej kritiska temperaturer :\. Wrah, detta är verkligen extremt störande, vore skönt om någon hade en aning om vad som är fel.

Visa signatur

I cannot find my faith // Any god will do // Nothing said is new // Nothing said is true // Fly away my hope

Permalänk
Medlem

cpun kanske har nerklockat sig.. de hände min brorsa.. hans 3000+ gick ner till 1400+ kommer inte ihåg va felet va.. tror att han resetade bios sen va de normalt igen

Visa signatur

Stationär: R9 5950X - B550-F GAMING WIFI II - 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 - Radeon RX 9070 XT - Fury Renegade 2TB + 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 16

Permalänk
Medlem

Nejdå, CPUn går som den skall. Dessutom spelar det ingen roll om jag kör CPUn underklockad (tror att jag kan få ner den i typ 2000MHz), och sådant här lagg skulle man fan inte få på en 2GHz:are heller ;). Helvete, vad frustrerad jag blir på detta :S.

*edit*

Åh helvete! Jag hade suttit och screenclipat från en anime-serie tidigare, och för att kunna göra det måste man stänga av hardware acceleration på grafikkortet, vilket jag hade gjort, och sedan glömt av att sätta på igen, vilket orsakade "problemet". Just nu känner jag mest för att gå och gömma mig under en sten i skogen i ett par år och leva på rötter.

Och BIOS-segandet berodde på att BIOS försökte läsa in en IDE-enhet som inte fanns som jag hade fått forcea dit tidigare, åtgärdades genom att disablea den i boot order ^^.

Visa signatur

I cannot find my faith // Any god will do // Nothing said is new // Nothing said is true // Fly away my hope