Permalänk
Medlem

Vad means med ISP

ISP = Internet Service Provider tror ajg de stavas, vad innebär de? Måste man betala mer till internetleverantören om man bli bannad från någon sida?

Permalänk

Nej, det är internetleverantör det står för.

De levererar tjänsten internet till dig.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga vad som hänt.
ISP är det bolag som levererar ditt internet om man säger så.
I mitt fall då BBB. Andras Telia eller bostream. Du hajar säkert.
Vad som gäller för din ISP kan jag ej svara på.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Så du menar att jag inte ska betala extra om jag bli bannad från någon sida?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Abacka
Så du menar att jag inte ska betala extra om jag bli bannad från någon sida?

Ja.

Permalänk
Medlem

för det är så att jag har blviti banand från kampsport.se utan någon anledning typ. Ok tack för svaren, ni svara snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

för det är så att jag har blviti banand från kampsport.se utan någon anledning typ. Ok tack för svaren, ni svara snabbt.

Kan du definiera bannad? Kommer du inte in på sidan eller?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte få mig in på forumet , kan läsa nyheter osv.

Permalänk
Medlem

ISP = Internet Service Provider

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

Vem har sagt att du ska behöva betala mer till din ISP (som du inte visste vad det var) för att du blivit bannad från kampsport.se?

Det låter helt absurt...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Ja verkligen, dom kanske bara har bannat ditt användarnamn ? inte ditt ip?

skapa en ny användare

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Medlem

De borde ju bannat användarnamnet, blir ju lite konstigt annars med tanke på hur många som dynamiskt IP.

Edit: Jag uppmanar dig dock inte att skapa en ny användare!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoman
Ja verkligen, dom kanske bara har bannat ditt användarnamn ? inte ditt ip?

skapa en ny användare

Skapa en ny användare? Uppmaning till vad jag antar är ett regelbrott på deras forum? Skulle du gjort så här på SweC om du blev bannad från forumet eller?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Regelbrott att skapa en ny användare ? hmmm

Visa signatur

Permalänk

"Internet Serivce Provider" med andra ord det företag som förser dig med internet anslutning.

Visa signatur

Dator #1 ABIT NF7-S | Barton 2500+@2.2ghz | 512 mb ddr 333 @ 400 mhz | R9800Pro 430/371 | 320 gb 2 HDD

Dator #2 ABIT KD7 | Barton 2500+ | 256 ddr 333 mhz | GF 440 MX > snart 9800SE @ Pro | IBM 30 gb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ja, vad är det som är så konstigt med det?
På SweC är det så att har man blivit avstängd från forumet och skapar en ny användare bryter du mot forumets regler.

Se §10 under regler för mer info.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Tur att vissa läser reglerna innan de reggar sig

Citat:

§10 Användare
Varje person får maximalt registrera en användare. Vill du byta namn på din användare kontaktar du en administratör. Det är inte under några omständigheter tillåtet att registrera om sig om man blivit avstängd.

Edit: Fan, va slö man har blivit

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

"Det är inte under några omständigheter tillåtet att registrera om sig om man blivit avstängd."

Bryter ju inte direkt mot Sveriges rikes lag, endast eran låtsaslag

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

"Det är inte under några omständigheter tillåtet att registrera om sig om man blivit avstängd."

Bryter ju inte direkt mot Sveriges rikes lag, endast eran låtsaslag

Vem sagt något om sveriges rikes lag? Exakt vad har det med saken att göra?

Det är våra regler här på SweClockers, precis som kampsport.se har regler för sitt forum.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp så inget händer om man bryter mot reglerna med andra ord, eftersom dom bara är luft

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Japp så inget händer om man bryter mot reglerna med andra ord, eftersom dom bara är luft

Det är ju upp till var och en att bestämma.
Man får varningar, har man samlat på sig tillräckligt med varningar blir man avstängd från forumet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

alltså jag ara kort sagt blivit IPbannad från hemsidan, men sannoligheten att jag få betala extra i räkningen är 0%

Permalänk
Medlem

du kommer antagligen bli avstängd igen då de märker att du är tillbaks med ett annat användarnamn, denna gången kanske det blir IP-ban, och det går att lösa även på folk som har dynamiska IP-adresser

ett mail till din ISP brukar funka mycket effektivt har jag hört

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

alltså jag ara kort sagt blivit IPbannad från hemsidan, men sannoligheten att jag få betala extra i räkningen är 0%

Om vi vänder på det hela:

Varför skulle du betala extra på din räkning? Finns ingen anledning, du har blivit avstängd
från ett forum antagligen för att du har brutit mot en eller flera av deras regler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Det är ju upp till var och en att bestämma.
Man får varningar, har man samlat på sig tillräckligt med varningar blir man avstängd från forumet.

Självklart

Jag förstår inte heller varför du ska behöva betalaa för att du blivit bannad från ett forum.?
Vem har sagt det ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske lite OT, men...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
du kommer antagligen bli avstängd igen då de märker att du är tillbaks med ett annat användarnamn, denna gången kanske det blir IP-ban, och det går att lösa även på folk som har dynamiska IP-adresser

ett mail till din ISP brukar funka mycket effektivt har jag hört

Hur kan IP-ban fungera med dynamiska IP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonsson
Kanske lite OT, men...

Hur kan IP-ban fungera med dynamiska IP?

Tja, jag kan bara komma på 2 sätt, att man sätter en cookie på burken, dock lätt att ta bort. Eller att man mailar abuse hos ISPn och ber de spärra åtkomst till den sidan för användaren eller likn.

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska stå för vad du gjort och betala minst 10% extra!

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Om vi vänder på det hela:

Varför skulle du betala extra på din räkning? Finns ingen anledning, du har blivit avstängd
från ett forum antagligen för att du har brutit mot en eller flera av deras regler.

En Cp kompis sa de åt mig

Permalänk
Medlem

Nää du kommer inte få betala extra i månaden, dock har jag för mig att vissa moderatorer här på swec inte uppskattar att man avänder ordet "cp" på felaktigt vis.