Beställt men inget Kollinr.

Permalänk
Medlem

Beställt men inget Kollinr.

Beställde ifrån DB förra onsdagen, grejorna packades 10:58 i måndags men jag får inget mail med kollinr!! detta har jag alltid fått precis efteråt nästan alltid.

Vad betyder detta?

Det händer tyvärr att Posten ej
aviserar ankommet gods varpå det återsändes till oss - med onödiga fraktkostnader som följd.

Detta är ju lätt utan kollinr?

Om du ej inom de närmaste dagarna erhållit en avi från posten gällande ovanstående försändelse - vänligen
kontakta ditt lokala postkontor. Se då till att ha informationen med kollinummer tillhands för att posten
skall kunna finna ditt gods.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Kòntakta db?

Permalänk
Medlem

gjort det med men inget svar än, undrade om någon här visste vad det betydde

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Du har missat ett steg i läsningen, efter packningen så skall paketet tas om hand av posten, först då kommer du få ditt kolliid.

Packning betyder inslagning och därefter flyttas paketet vidare till en utlämningsavdelning, här kommer posten att sätta kolliid så fort paketet skall ut och rulla.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Inte missat det men det brukar inte ta 3 dagar för det att hända.
sen så undrade jag bara vad detta betydde:

Det händer tyvärr att Posten ej
aviserar ankommet gods varpå det återsändes till oss - med onödiga fraktkostnader som följd.

mailade supporten och 3 timmar senare fick jag mitt kollinr, och idag så fick jag svar från DB med mitt Kollinr,
de kanske är underbemannade under semestern?

Det keliga är att jag kommer nu inte få avin innan på måndag....kanske kan hämta ut utan avi, får hoppas det....

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Inte missat det men det brukar inte ta 3 dagar för det att hända.
sen så undrade jag bara vad detta betydde:

Det händer tyvärr att Posten ej
aviserar ankommet gods varpå det återsändes till oss - med onödiga fraktkostnader som följd.

Det är en intressant formulering, som för dig inte ska betyda ett smack, bara att DB får betala fraktkostnaden för eventuell omtransport. Det är inte du som kund som ska behöva strula med Posten ifall de skulle missa att skicka ut din avi, det är DB som är ansvarig för transporten till kunden.

Visa signatur

Min signatur - inte din!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Inte missat det men det brukar inte ta 3 dagar för det att hända.
sen så undrade jag bara vad detta betydde:

Det händer tyvärr att Posten ej
aviserar ankommet gods varpå det återsändes till oss - med onödiga fraktkostnader som följd.

mailade supporten och 3 timmar senare fick jag mitt kollinr, och idag så fick jag svar från DB med mitt Kollinr,
de kanske är underbemannade under semestern?

Det keliga är att jag kommer nu inte få avin innan på måndag....kanske kan hämta ut utan avi, får hoppas det....

Mina grejor packades också i måndags fick kollinummer sent idag, mitt paket har visst legat i malmö hela dagen utan att skickats vidare, hoppas det kommer in imorgon så jag kan hämta. Använder aldrig avi när jag ska hämta, vem orkar vänta?

Permalänk
Medlem

Ne jag hämtade ut mitt 1 timme efter det kommit till posten här....Kollinr och id så var det inga problem

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower