Äger du ett X800PRO / X800PRO VIVO skriv HÄR!

Permalänk
Medlem

Det kan mycket väl vara VPURecover, men VPURecover är till för att skydda kortet, så det är inte bra att den kickar in...

Jag har ett bättre förslag (tror jag): Gå in i ATITool och ändra om fläktinställningarna så att fläkten går igång på högre varvtal vid lägre temperatur. Om det t.ex. står 40% vid 50 grader och 45% vid 55 grader, så ändrar du till 60% vid 50, och 65% vid 55 osv. Se till att fläkten går på 100% strax innan den temperatur då VPURecover kickar in. (För om inte 100% fläkt lyckas få ner värmen så är det nog bra om VPURecover kan kicka in och rädda kortet)...

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Det kan mycket väl vara VPURecover, men VPURecover är till för att skydda kortet, så det är inte bra att den kickar in...

Jag har ett bättre förslag (tror jag): Gå in i ATITool och ändra om fläktinställningarna så att fläkten går igång på högre varvtal vid lägre temperatur. Om det t.ex. står 40% vid 50 grader och 45% vid 55 grader, så ändrar du till 60% vid 50, och 65% vid 55 osv. Se till att fläkten går på 100% strax innan den temperatur då VPURecover kickar in. (För om inte 100% fläkt lyckas få ner värmen så är det nog bra om VPURecover kan kicka in och rädda kortet)...

Okej men det är så att jag kör fläkten konstant på 80%. VPURecover går ju igång redan vid 60grader :S så tidigt är det ju ingen risk att något händer eftersom att med orginalkylning så ligger pro kortet lite över 60 vid användning. Men vist om jag slipper stänga av VPURecover så e jag mycket lycklig (jag ska testa utan VPURecover iaf sen får jag se vad som händer.....)

/edit (jag är inte säker på att det är VPURecover men jag antar det)

Permalänk
Medlem

Hej har ett HIS x800pro som jag har försöta att flasha med ATI Winflash men programet säger att P/N passar ej ihop. Vad kan det vara som är fel?