Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
någon som funnit några nackdelar med cFosSpeed ?

Helt ärligt.. så svarar jag klart nej på den frågan. Funkar sjukt bra behöver inte bry mig om min upload alls

Permalänk
Medlem

stod inget vad jag kunde läsa om hur länge man kunde använda cFosSpeed utan att registrera det samt vilka finnesser som försvinnor ...

någon som vet ?

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Har fått svar från cfosnissarna nu ang. modemtestningen. Men vad menar de med "DSL-tariff" och "Fastpath"? Sen ska de ha någon info om "PPPoE Driver", men det kör väll telia inte med?

edit: dsl-tariff borde ju betyda vad min uppkoppling kostar/månad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ooije
Har fått svar från cfosnissarna nu ang. modemtestningen. Men vad menar de med "DSL-tariff" och "Fastpath"? Sen ska de ha någon info om "PPPoE Driver", men det kör väll telia inte med?

edit: dsl-tariff borde ju betyda vad min uppkoppling kostar/månad?

jo jag hade svårt o svara på dom frågorna med så jag mailade dom
jag skriver in mailet jag skrev och sen har dom fyllt i svaret för mina frågor.

T> Hello.

T> im joining your program "cFosSpeed Hardware & Provider Test" and i got an
T> e-mail and im supposed to send some information about my system but there
T> are 3 things i have problem filling in and they are

T> "DSL-tariff"

what downstream rate do you have? what upload rate do you have?

T> "Fastpath (yes/no)"

some DSL provider offer "fastpath". no problem, if you don't have it.

T> "PPPoE driver"

how do you go online? via router or with a dial-up connection
configured in your system? you you have a special driver installed?

hoppas det hjälper dig.
jag skrev min fart under DSL-tariff fastän dom under DSL-tariff ville veta dl och upload fart och som fastpath skrev jag No och jag skrev att jag går online genom telias sida.
( login1.telia.com )

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som får blåruta "unexpected kernel mode" och en trevlig omstart när ni försöker installera?

Visa signatur

AMD FX 8120 @ 4,5GHz, ASUS Sabertooth 990FX 2.0, 16gb Corsair XMS3, Sapphire Radeon 7950@1100/1575, 120+500gb SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah
Nån mer än jag som får blåruta "unexpected kernel mode" och en trevlig omstart när ni försöker installera?

Nej, inte jag, här funkar det prima, de har rätt nyligen släppt ännu en version, 1.06.

Så det är väl bara att ta ner och prova den med...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CFoSSpeed drar ju ned UL-hastigheten markant även när man inte har någon DL igång...

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yavar
CFoSSpeed drar ju ned UL-hastigheten markant även när man inte har någon DL igång...

Inte här, möjligen runt 5kb lägre upload... men inte mer än så.. Kan det inte vara så att det var tillfälligt? Det tar ju även runt en vecka för den automatiska kalibreringen att bli klar beroende på hur mycket linan används om jag läst rätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

japp nu e man glad
fick mail av Cfo och dom tacka för att jag har ställt upp i deras test program och dom skicka med en reg program med password till den så nu är min CfoSpeed reggad o klar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apachez
använd tc istället som ingår i linuxkärnan... kernel modulerna tar runt 30kbyte bz2 och själva tc programmet som konfigurerar kärnan tar runt 80kbyte bz2. Runt 5-7 rader "kod" behövs för att sätta upp flowköer. Alt så använder man 1 rad i iptables för att prioritera en viss form av paket (tex --minimize-delay eller vad man känner för finns lite olika att välja på).

Wondershaper är ett script som använder just tc. Kör Wondershaper på min server och är riktigt nöjd med det, otroligt lätt att ställa in och fungerar hur bra som helst. Får liknande resultat som ni får med cFos (inte så konstigt egentligen när de i princip gör samma sak)

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Funkar dåligt!

La in de där nyss men till min förvåning sänkte den hastigheten

körde tp test innan ja la in det fick 6.91mbit nu fick ja bara 4.45mbit efter ja lagt in programmet. vad kan de bero på?

kör modemet rakt in i datorn. just nu

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem

jag har kört cFos nu i ett par veckor ... fungerar kanon ... fick min reg key igår av dom som tack för hjälpen att jag var med och testade hårdvara

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk

cFos Speed hindrade mig från att besöka SWEC sidan så jag slopade det helt, om någon kan komma på en lösning så är jag villig att försöka igen, utöver att SWEC inte ville längre så fick jag en jävlans massa time outs i DC++

Visa signatur

The Educated Fool
Smaken är som baken; hårig, finnig och full av skit.... eller var det delad?

Permalänk
Medlem

jag gillade den. jag fick gratis licens för jag ställde upp i deras hårdvaru program men jag hde problem med tcp stackers buffer overrun eller nåt skit så jag tog bort den och jag väntar på att dom ska komma med en nyare version och då kommer jag testa köra igen

Permalänk
Medlem

jag gillar det, har använt det i ett par måander nu, köpt licens. och alla ni som "har problem" med cfosspeed, är ni 100% säkra på att ni inte har en ålig route till den servern eller att servern är nere?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T1-RzA
jag gillade den. jag fick gratis licens för jag ställde upp i deras hårdvaru program men jag hde problem med tcp stackers buffer overrun eller nåt skit så jag tog bort den och jag väntar på att dom ska komma med en nyare version och då kommer jag testa köra igen

Det är fixad i en beta version
ftp://ftp.cfos.de/pub/cfos/beta/
Fixed a problem where after some days errors like "SocketException: No buffer space available" would come up.

Om det var det du menade?
Annars kan du prova den iaf. finns många fixar där.

För övrigt, ni som får dåliga hastigheter. Detta program är Auto konfigurerande. Tror det rekomenderas en hel veckas användnig för OPTIMAL konfiguration.
Det blir bättre och bättre iaf, det funkar INTE optimalt exakt efter installation.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

japp dom verkar ha fixat problemet men jag väntar till en fast version. jag o beta är inte vänner precis men tack för länken

Permalänk
Medlem

FÖ det där med Dupe-ack låter intressant.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Att de gör skillnad är inge snack om saken, använder inte cfos utan hemmabyggt script med tc.

Tycker det är helt okey resultat.
Arbetar mycket över ssh och det är inte de minsta problem med lagg där numera oavsätt hur mycket trafik det är på linan, inga problem med webradio eller annat heller för den delen.

Visa signatur

Hej

Permalänk

det finns altså inte några andra program för detta?
tänkte även höra hur högt man vorde ställa TCP window, hur många simultana ACK paket... osv för att så att säga optimera anslutningen....

Visa signatur

The Educated Fool
Smaken är som baken; hårig, finnig och full av skit.... eller var det delad?

Permalänk
Medlem

Kan man få bort den lilla regnbåge-liknande saken i underkant?

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q