Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
I DC++ finns inställningen "Use small send buffer". Om den inte är ikryssad kan pingtiden vara över en sekund vid många uploads på max (90 KB/s). När den är ikryssad sjunker pingtiden till 150 ms!!! Mycket stor skillnad alltså.

Det går att sänka pingen mer genom att använda programmet Netlimiter. 85 KB/s begränsning för upload sänker min pingtid till cirka 40 ms. 80 KB/s begränsning sänker den till cirka 30 ms.

Om ni kör DC++ är det smart att använda de här båda tipsen.

Det är sant, men detta hjälper dock inte hastigheten på downloadsen. Om man uppar i 70-90KB/sec så får man inte mycket download även om man använder dina tips. Fungerar dock utmärkt med cFos.

Visa signatur

"There are 10 different types of people in this world, those who understands binary and those who don't."

Permalänk
Medlem
Citat:

I DC++ finns inställningen "Use small send buffer". Om den inte är ikryssad kan pingtiden vara över en sekund vid många uploads på max (90 KB/s). När den är ikryssad sjunker pingtiden till 150 ms!!! Mycket stor skillnad alltså.

Det går att sänka pingen mer genom att använda programmet Netlimiter. 85 KB/s begränsning för upload sänker min pingtid till cirka 40 ms. 80 KB/s begränsning sänker den till cirka 30 ms.

Om ni kör DC++ är det smart att använda de här båda tipsen.

Måste säga att jag heldre har 85-90kb/s upload och pingar i medel 20 med hjälp av cFos :p. Dessutom går det inte att spela samtidigt om man bara kör netlimiter :).

Permalänk
Medlem

Det låter asbra ju! Jag har en router DI-604 mellan datorn och ADSL-modemet - innebär det något problem för programmet cFosSpeed?

Permalänk
Medlem

detta verkar inte funka för mig. har nån tips så skriv gärna

har felia 8000 och router är zyxel prestige 324 och modemet är zyxel prestige 645MP-A1.
jag kan ta screen shots o visa hur jag ser det.

Permalänk

Har en kompis som fick igång det igår men idag vill det inte. Han har kört TCPOptimizer vilket inte jag gjort, vi undersöker om det finns något samband just nu.

Visa signatur

"There are 10 different types of people in this world, those who understands binary and those who don't."

Permalänk
Medlem

Commodore: jag använder också tcpoptimizer, får 2mbit högre TCP-DL då. Mätt med tptest.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bit
Commodore: jag använder också tcpoptimizer, får 2mbit högre TCP-DL då. Mätt med tptest.

Har du en differens på 2Mbit även med cFos Speed?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

cFosSpeed är grymt bra!!!!! Programmet funkar trots att jag har en router (D-Link DI-604).
Under testet hade jag 4 snabba uppladdningar och 3 spelnedladdningar (från Sierra.com).
Jag läste av värdena i Netlimiter.

Före installationen:
- ner max = 350 KB/s vid upp 75 KB/s
- ner medel = 300 KB/s vid upp 80 KB/s
- medelpingtid till 10.0.0.6 = 300 ms

Efter installationen:
- ner max = 820 KB/s vid upp 55 KB/s
- ner medel = 805 KB/s vid upp 57 KB/s
- medelpingtid till 10.0.0.6 = 30 ms

* Jag ändrade värdena eftersom det gick ännu fortare mot sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commodore
Har du en differens på 2Mbit även med cFos Speed?

Det har jag inte testat men jag antar det eftersom cFosSpeed inte pillar på TcpReceiveWindow.

Permalänk
Medlem
Citat:

cFosSpeed är grymt bra!!!!! Programmet funkar trots att jag har en router (D-Link DI-604).
Under testet hade jag 4 snabba uppladdningar och 3 spelnedladdningar (från Sierra.com).
Jag läste av värdena i Netlimiter.

Före installationen:
- ner max = 350 KB/s vid upp 75 KB/s
- ner medel = 300 KB/s vid upp 80 KB/s

Efter installationen:
- ner max = 820 KB/s vid upp 55 KB/s
- ner medel = 805 KB/s vid upp 57 KB/s

Skulle det där vara en förbättring??? Snarare en försämring, ingen som laddar av dig bryr sig om din dl, det är ul som är intressant. den har du SÄNKT 20kb/s för du inte kan leva med hur det fungerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Skulle det där vara en förbättring??? Snarare en försämring, ingen som laddar av dig bryr sig om din dl, det är ul som är intressant. den har du SÄNKT 20kb/s för du inte kan leva med hur det fungerar.

du har koll på läget du ser jag

Visa signatur

mr underground...käv<---

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är bra att få 800 KB/s istället för 300 KB/s ner.
Men visst, det är bara att låsa hastigheten i Netlimiter till 300 KB/s så får man automatiskt 80 KB/s uppåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra att man själv får bestämma vad man vill göra av sin bandbredd :rolleyes:. Börjar bli lite trött på ditt tjatande i varenda tråd ang. uppladdningshastigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ooije
Bra att man själv får bestämma vad man vill göra av sin bandbredd :rolleyes:. Börjar bli lite trött på ditt tjatande i varenda tråd ang. uppladdningshastigheter

Men så bra då, läs dom inte,använd inte skiten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men så bra då, läs dom inte,använd inte skiten.

"använd inte skiten"? Menar du cfosspeed tänker jag visst använda det :p. Tycker faktiskt jag har rätt att begrensa uploaden på min ftp :rolleyes:.

Permalänk
Medlem

Gamers: Dö...

Permalänk
Medlem

Gamers, du har nog missuppfattat det hela. Det är bara när man laddar ner i de högsta hastigheterna som uppåthastigheten sjunker mycket. Personligen är det sällan jag gör det.

Jag har tidigare haft Netlimiter låst på 75 KB/s för uppåthastigheten, eftersom pingtiden blev så hög annars. Nu behövs inte det tack vare programmet cFosSpeed. Det innebär alltså att folk oftast kan ladda från mig i 90 KB/s eller strax under, detta samtidigt som min pingtid ligger på 30 ms!

Resultatet för min del blir alltså att folk nu kan ladda snabbare från mig och det är väl så du vill ha det. Alla tjänar på det här programmet!

Permalänk

Funkar bra, tack för tipset

Visa signatur

Argaste

Permalänk

Lite negativa nyheter:
Fungerar inte speciellt bra med ics, har fått följande problem:
MSN Fungerar inte på datorer bakom ics.
Hotmail eller tbg.nu fungerar inte heller på datorer bakom ics.
Jag verkar inte kunna dra ner Public Hub-list i DC på datorer bakom ics.

På datorn MED ics och som har cFos fungerar allt detta. Ska mecka lite med det ikväll, återkommer med resultat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bästa programmet någonsin!! pingade min gateway med 100 paket samtidigt som jag körde tp-test.. UTAN programmet: lägsta 6 ms högsta 707 ms medel 220 ms MED: lägsta 6 ms högsta 91 ms medel 39 ms

Guld värt varför är inte det inbyggt i Windows? ;P

Permalänk
Medlem

Version 1.04 släpptes nyss och har viktiga buggfixar. Prova den istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bit
Det har jag inte testat men jag antar det eftersom cFosSpeed inte pillar på TcpReceiveWindow.

Senaste v1.04 ändrar faktiskt på något sådant har jag för mig. TCPOptimizer är kanske onödig då.

Visa signatur

Permalänk

Ja, Den frågade mig: Ska jag optimisera TcpReceiveWindow?

Fast på engelska.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commodore
Lite negativa nyheter:
Fungerar inte speciellt bra med ics, har fått följande problem:
MSN Fungerar inte på datorer bakom ics.
Hotmail eller tbg.nu fungerar inte heller på datorer bakom ics.
Jag verkar inte kunna dra ner Public Hub-list i DC på datorer bakom ics.

På datorn MED ics och som har cFos fungerar allt detta. Ska mecka lite med det ikväll, återkommer med resultat.

Svarar på mig själv.
Alla dessa problemen är borta med senaste versionen (fick dock krångla lite med att återställa tcp/ip-stacken samt inaktivera/aktivera ICS igen).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det här programmet är ju helt nytt!

cFosSpeed 1.00 -- 07-Jul-2004

- Initial release.

Då är vi bland dom första som använder det. =D

Permalänk

hmmm mystiskt.. körde hrping som tankas från deras sida och testade lite med cFosSpeed...
När jag kör hrping så dör min upload helt ? skumt.. när pingen tar slut så funkar uploaden igen

Permalänk
Medlem

tja mors..
jag har 10mbit uppkoppling som min ISP kallar "upp till 10Mbit".. min download ligger på ca 1000kbps när jag har låg upload. får jag en upload på typ 500 så sjunker min dl till ca 500..
installerade detta cfos men jag märker ingen skillnad.. har internetsladden in i en dator och sedan en korsad kabel mellan och på så vis delad internetanslutning..
nån som har något smart tips eller vet varför det inte funkar?
jag har lidnet ifall det hjälper..

tack på förhand. ;D

Visa signatur

A7N8X-E Deluxe » Athlon XP 2800+ » 768 Mb Ram » PowerColor Radeon 9800Pro » 2x120GB HD »

Permalänk
Medlem

Var sjutton hittar jag TCP Optimizer?
Jag googlade både TCP Optimizer och TCP Optimizer v1.04 samt sökte på Download.com, men jag hittade bara v1.0.

Visa signatur

Dumdedum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damonk
Var sjutton hittar jag TCP Optimizer?
Jag googlade både TCP Optimizer och TCP Optimizer v1.04 samt sökte på Download.com, men jag hittade bara v1.0.

cFos Speed 1.04 och TCPOptimizer är två helt separata program. TCPOptimizer optimerar lite inställningar för att få upp downloadspeeden lite. cFos är igång hela tiden och prioriterar viss trafik på din dator så att det går fortare att surfa och ladda hem saker vid hög upload. Senaste cFos Speed 1.04 verkar också optimera TCP/IP vilket skulle göra att TCPOptimizer inte behövs längre.

URL (cFos): www.cfos.de

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kattla
tja mors..
jag har 10mbit uppkoppling som min ISP kallar "upp till 10Mbit".. min download ligger på ca 1000kbps när jag har låg upload. får jag en upload på typ 500 så sjunker min dl till ca 500..
installerade detta cfos men jag märker ingen skillnad.. har internetsladden in i en dator och sedan en korsad kabel mellan och på så vis delad internetanslutning..
nån som har något smart tips eller vet varför det inte funkar?
jag har lidnet ifall det hjälper..

tack på förhand. ;D

Det programmet dom pratar om är till för DSL lösningar.
Din leverantör har antagligen inte full duplex. Jag gissar på MKB?