Dagens nyaste grafikkort i stort test

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overkill
Jag gillar inte att vara polis. Men om man får möjlighet att vara polisernas polis blir det helt plötsligt lite mer lockande

För att vara lite konstruktiv istället, vad tycker du man skall använda i stället för "bildvisningar per sekund"? FPS?

Dom kunde ju åtminstone kunnat överväga "bilder per sekund"?

Vilken språkforskare som helst säger att det egentligen inte finns något som är rätt. Då språkets främsta uppgift är att man ska bli förstådd. Och ofta kan det vara så att man blir mindre förstådd av att man vill skriva "rätt".

Själv skulle jag föredra FPS, Eller kanske "Frames" per sekund.
Språkligt sett fel som satan. Men ingen skulle bli förvirrad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Dom kunde ju åtminstone kunnat överväga "bilder per sekund"?

Vilken språkforskare som helst säger att det egentligen inte finns något som är rätt. Då språkets främsta uppgift är att man ska bli förstådd. Och ofta kan det vara så att man blir mindre förstådd av att man vill skriva "rätt".

Själv skulle jag föredra FPS, Eller kanske "Frames" per sekund.
Språkligt sett fel som satan. Men ingen skulle bli förvirrad.

Jag håller med dig helt och hållet.

Men risken med att skriva hur som helst bara man blir förstådd är bl a att det utvecklas kryptiska dialekter som man inte förstår om man bor två kvarter bort. Så det finns fördelar med att göra sig förstådd på ett någorlunda korrekt sätt.

Dessutom så ser det som sagt illa ut att anklaga andra för något när man inte har det helt rent framför sin egen dörr, se t ex:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=423&a=168009 Jag skrattade en stund när jag hittat denna

Hade jag skrivit nyheten hade jag formulerat mig så här: "...FPS (bilder per sekund)..." och sedan använt FPS i resten av nyheten.

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

alldeles för jämnt för att kunna utse en vinnare tycker jag. men får se hur det blir i HL2 och ATIs nya OpenGL drivrutiner.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overkill
Jag håller med dig helt och hållet.

Men risken med att skriva hur som helst bara man blir förstådd är bl a att det utvecklas kryptiska dialekter som man inte förstår om man bor två kvarter bort. Så det finns fördelar med att göra sig förstådd på ett någorlunda korrekt sätt.

Dessutom så ser det som sagt illa ut att anklaga andra för något när man inte har det helt rent framför sin egen dörr, se t ex:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=423&a=168009 Jag skrattade en stund när jag hittat denna

Hade jag skrivit nyheten hade jag formulerat mig så här: "...FPS (bilder per sekund)..." och sedan använt FPS i resten av nyheten.

För det första skriver ju inte jag nyheter på Sweclockers. Och för det andra så är små stavfel här och där sånt som blir efter några år på internet. Var bättre förr.
Men att sitta och tänka efter en kvart bara för att krysta till en mening så folk inte förstår den är en annan sak.
Tycker för övrigt din alternativa formulering var helt suverän.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
För det första skriver ju inte jag nyheter på Sweclockers. Och för det andra så är små stavfel här och där sånt som blir efter några år på internet. Var bättre förr.
Men att sitta och tänka efter en kvart bara för att krysta till en mening så folk inte förstår den är en annan sak.
Tycker för övrigt din alternativa formulering var helt suverän.

Jo, jag vet att du inte skriver nyheter och jag har inget emot stavfel och absolut inget emot felskrivningar pga tangentbordfippel. Självklart skall man inte skriva krystat, då blir det ju svårare att förstå. Många nyheter och recensioner här på swec är väldigt krystat skrivna, men det har jag överseende med då alternativet hade varit en fjortisstil på författandet som är ganska frustrerande och ser oseriöst ut. Nu försöker de i alla fall skriva korrekt.

jaja, vi får vara glada så länge det är gratis och så länge det finns så många ambitiösa nyhetsredaktörer här på swec.

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet