Permalänk
Medlem

Sonyericsson t610

Min sonyericsson t610 har blivit stulen om man går till polisen hur spårar dom vem som har snott den ???

Permalänk
Medlem

det gör de nog inte eftersom jag antar att första åtg med en stulen mobil är att fasha om den med ett nytt IMEI.

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem

men om dom inte gjort det då , kan man inte spåra via IMEI??

Permalänk
Medlem

om mobilen är påslagen borde det vara fullt möjligt.
är dock tveksam till att de lägger ner den energin på en stulen mobil.

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem

jag blev av med en mobil för ca 5 år sedan och anmälde detta samt spärrade alla nummer

för en tid sedan (4 år senare) plockades en kille som pysslade med knark in i göteborg och dom kollade faktiskt upp nummret på mobilen han bar och det visade sig att det var den som var polisanmäld saknad utav mig

efter många turer fram och tillbaka till tingsrätten i göteborg (jag bor på andra sidan sverige) har jag fortfarande inte fått telefonen

nu är det dessutom överklagat till hovrätten...

anledning till att det tar sådan tid är alla knarkaffärer som killen hållt på med, min mobil tog ca 5 minuter att gå igenom i tingsrätten, resten handlar om knarket...

jag har iallafall blivit tilldömd telefonen eftersom jag äger laga rätt till den, mer än den andra killen som troligen inte stulit den av mig utan köpt den i"god tro" på en marknad eller så...

jag får allt betalt iallafalll
resor hotell, lite mat mm

betald minisemester

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Så du menar att brott lönar sig trots allt.

_W_; Det är ju ytterst tveksamt att de skall försöka spåra just din mobil, det är ju rätt många som blir stulna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
jag blev av med en mobil för ca 5 år sedan och anmälde detta samt spärrade alla nummer

för en tid sedan (4 år senare) plockades en kille som pysslade med knark in i göteborg och dom kollade faktiskt upp nummret på mobilen han bar och det visade sig att det var den som var polisanmäld saknad utav mig

efter många turer fram och tillbaka till tingsrätten i göteborg (jag bor på andra sidan sverige) har jag fortfarande inte fått telefonen

nu är det dessutom överklagat till hovrätten...

anledning till att det tar sådan tid är alla knarkaffärer som killen hållt på med, min mobil tog ca 5 minuter att gå igenom i tingsrätten, resten handlar om knarket...

jag har iallafall blivit tilldömd telefonen eftersom jag äger laga rätt till den, mer än den andra killen som troligen inte stulit den av mig utan köpt den i"god tro" på en marknad eller så...

jag får allt betalt iallafalll
resor hotell, lite mat mm

betald minisemester

ja, snylta mer på våra skattepengar...

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200

vad ska han göra han vill ha tillbaka sin gammla 5kilos telefon

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200

skulle det vara mitt fel att en jävla knarkare överklagar trots att polisen plockade av honom knarket och telefonen ur fickorna ??
du är inte lite avig du...

jag gör vad jag blir tillsagd av polisen och tingsrätten samt hovrätten
i detta fallet, polisanmält telefonen och vittnat i rätten - har du problem med det eller vill du avskaffa fängelser också ??

jag fick 700.- i fickan sist jag var där utöver resan som redan var bokad och betald av göteborgs tingsrätt , det täcker inte på långa vägar min timlön som konsult så det är en kraftig förlust för mig, det handlar om principen rätt och fel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX

vad ska han göra han vill ha tillbaka sin gammla 5kilos telefon

troligen koppla in displayen till datorn...

en gammal 3210...kanske bygga ett donkey kong

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

moha ha ha, tror du verkligt att snuten skulle försöka spåra din telefon som du köpte för typ 2 år sen. Hade det handlat om något viktigt . . . typ deras varmkorv så hade dom kanske gjort dET!

Visa signatur

Sqwee