Varför laggar Star Wars Galaxies?

Permalänk
Medlem

Varför laggar Star Wars Galaxies?

Jag börja köra Star wars galaxies (SWG) för ett par dagar sen på en 14 dagars trail å i städerna på tatooine laggar det som fan på vissa ställen....asså bilden kan lagga fasst i typ 5 sekunder vid bazaarerna sen släpper det en liten stund. sen går man nån annanstans istaden så börjar det igen....det laggar kanske bara typ nån minut eller så sen släpper det å så e det ok. Men i vildmarkerna å så flyter det. utom ibland när man kommer nära ett hus så laggar det till lite grann. Varför laggar star wars galaxies för mig? SÅ snyggt e det inte...eller? och 8 mb lina borde väll räcka för det...eller?

Permalänk
Medlem

SWG kräver i stort sett 1024mb i ram.

Permalänk
Medlem

Du har bara 512mb ram, när jag skaffade 256mb till (768 nu) blev det en jäkla skillnad vill jag lova. 1024 nog att rekommendera dock, som M33P sa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

asså? så det e ramet? jo jag har bara 512 det stämmer. men jag måste inte skaffa helt nya ram typ mina e bara pc3200 (400 mhz) för att det ska flyta?

Permalänk

Japp. Jag hade 512 MB och då laggade det som fan. Klämde in lika mycket minne till förra veckan, och nu kan jag springa runt utanför Starport i Coronet utan lagg. Uppgradera minnet, det är det värt.

Visa signatur

burk intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
inputs logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd600 & 650, akg k712 pro

Permalänk
Medlem

Va fan har minnet med lagg att göra nu då?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Inget..

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Man får ju faktiskt hög ping också när datorn segar ihop sej totalt för att ladda texturer i 10 sekunder

Visa signatur