Ocarina Of Time 2D

Permalänk
Medlem

Ocarina Of Time 2D

Någon som läst senaste Super PLAY? De tipsar om Ocarina Of Time 2D, ett fan projekt som går ut på att porta Ocarina Of Time till A Link To The Past-"motorn" och köra det till en exekverbar Windowsfil.

Grejen är att det finns ett demo som sträcker sig ända fram till första bossen i spelet. Men eftersom jävlarna på Nintendo sneat och tvingat skaparen att stänga ner sin sida så får jag inte tag på programmet. Allt jag hittat är en väldigt tidig beta där i princip inget alls fungerar. Man bara kan gå runt och hacka buskar, inget mer.

Officiella hemsidan var tidigare www.oot2d.com.

Och om någon vet vad som hände med PC-remaken av Final Fantasy III/Vi så vore det också fint att veta. Kan för mitt liv inte ens hitta en gnutta information om det längre.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

Nintendo har inte stängt sidan, det var Yahoo som inte ville ha kvar den av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KL
Nintendo har inte stängt sidan, det var Yahoo som inte ville ha kvar den av någon anledning.

Pga. att Nintendo bad dem ta ner den, är vad jag läste på något forum. Nåja man ska inte tro på allt man hör.

Vore inte första gången Nintendo jävlades med emulator/remake/unofficial translation-scenen och absolut inte sista heller.

Fattar inte varför företagen håller så jäkla hårt på spel som slutades säljas för flera år sedan, speciellt inte när det bara är icke-vinstdrivande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
Pga. att Nintendo bad dem ta ner den, är vad jag läste på något forum. Nåja man ska inte tro på allt man hör.

Vore inte första gången Nintendo jävlades med emulator/remake/unofficial translation-scenen och absolut inte sista heller.

Fattar inte varför företagen håller så jäkla hårt på spel som slutades säljas för flera år sedan, speciellt inte när det bara är icke-vinstdrivande.

För att försvara sina varumärken och möjligtvis förhindra att folk tex emulerar gamla spel när den vill sälja nostalgiska nysläppningar av dem.
Men det känns som att spelföretagen oftas är för hårda mot fan-projekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DWAM

Men det känns som att spelföretagen oftas är för hårda mot fan-projekt.

Jo det var det jag ville komma till.

Snarare vore det nog så att det knappt funnits någon marknad alls för nostalgisläppen om inte fanprojekten/emulatorerna dragit igång intresset.

BTW Chorno Trigger remaken ser mäkta imponerande ut. Asnice grafisk känsla de fått till. Känns dock som om det är ett sådant projekt som kommer rinan ut i sanden som typ 75% av alal såna här projekt verkar göra innan de ens släppt första betan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom han ens så lång att det fanns en riktigt spelbart "demo"? När jag kollade det senast så var det enda som fanns en massa Screens och man sprang runt i en ruta och hackade buskar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Kom han ens så lång att det fanns en riktigt spelbart "demo"? När jag kollade det senast så var det enda som fanns en massa Screens och man sprang runt i en ruta och hackade buskar.

Det ska finnas tre versioner, den jag fått tag på och den du beskriver är version 1. Dock vet jag att det finns två senare versioner som är betydligt mer avancerade än så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

adress till chrono trigger remaken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArchDeviL
adress till chrono trigger remaken?

http://www.opcoder.com/projects/chrono/

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det blir något av OoT2D... Älskade det spelet till mitt gamle N64 som jag dessvärre inte har kvar längre

Permalänk
Medlem

Dom tänker inte ta cash för Chrono liret hoppas jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArchDeviL
Dom tänker inte ta cash för Chrono liret hoppas jag?

nope det kommer bli gratis
dock är det inte hela spelet, bara 10 scener hur nu det ska fungera

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Erbjöd mig just att hjälpa dem att översätta om de scener de vill ha, eftersom de översättningarna som gjordes till amerikanska versionen på snes eran var rätt censurerad och editerad. Hoppas de ger ett positivt svar och att jag har tid ^_^x;;

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Hoppas verkligen det blir något av OoT2D... Älskade det spelet till mitt gamle N64 som jag dessvärre inte har kvar längre

Fixa GameCuben med Zeldapaketet
Ocarina of time+Master quest

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Uhm, Zeldaskivan innehåller Zelda 1, 2, OoT och Majora's Mask, inte OoT: Master's Quest. OoTMQ ligger på en extraskiva som följde med limited edition av Zelda Wind Wanker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
limited edition av Zelda Wind Wanker.

Wind Wanker? Låter lite väl vuxet för att vara Zelda ;P
Nepp, tacka vet jag mitt SNES *smeker* och Secret of Mana *smeker ännu mer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkskinka
Fixa GameCuben med Zeldapaketet