Permalänk
Medlem

logitech mx510 mod [bilder]

Hej!

tängte lacka om min mx510 eter som jag alltid har stört mig på den fula blå-svart flammiga färgen. Dessutom så trodde jag den skulle bli snyggare och stilrenare utan logitech emblemet.

sakt och gjort

började med att montera ner musen och tog av delen som skulle slipas, spacklas och lackas. Efter att jag slipat ytan och tagit bort emblemet for jag till micro för att inhandla 2-koponents spackel och sprayfärg. Sedan var det bara att böraja spackla, slipa, spackla och slipa.

När jag var nöjd så slipade jag med vatenslippapper och började spraya. jag la först ett lager och efter det lipade jag igen med vatenslippapper och upprepade det en gånge till. Där efter la jag tre tunna lager med sprayfärg.

bilder:

slipning

sprayfärgen & 2-komponents spacklet

Spacklat

Lackat

Monterat

Monterat2

Ursäkta den dåliga bildkvaliten. Bilderan är tagna med min mobilkamera

Permalänk

ganska nice

klibbar inte färgen i handen när man använder den mycket ?

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

nej har inte haft det problemet färgen käns lika dan som orginalfärgen

Permalänk

Nice, men nu ser det ut som en MX500

Permalänk
Medlem

jo men dom e ju mycket finare

Permalänk
Medlem

grattis du har gjort en MX500 ;D

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem

Snacka om "reverse mod" Hur kul är det att "nerstyla" något?

Permalänk
Medlem

skit kul enligt mig om den blir snyggare

dessuton är färgen mörkare än den på mx500. sen tyckte jag den blev mycket mer "clean" utan emblemet

Permalänk

Varför gjorde du inte något tufft mönster eller skrev något tuft på den? Nu ser ju ingen att du har moddat den :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_jonas
Varför gjorde du inte något tufft mönster eller skrev något tuft på den? Nu ser ju ingen att du har moddat den :).

ville att den skulle se så clean ut som möjligt. Att den inte ser moddad ut håller jag inte med om men du får ju tycka som du vill

Permalänk
Medlem

Mycket bra! Ser bättre ut än orginal

Visa signatur

Vill ha tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk

urk va dåligt gjort, så mycket snyggare med logan kvar.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

exakt vad är det som är dåligt gjort?

Permalänk
Medlem

Lite offt men; finns det nån vikt i dom?(och jo, jag har försökt att söka..)

Permalänk
Medlem

Ja det finns en vikt i dom.. Har jag hört iaf, man kan ta bort dom i alla fall, om man inte tycker om dom..
Tror jag

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt och stilrent.. så ska de va

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mocla
Lite offt men; finns det nån vikt i dom?(och jo, jag har försökt att söka..)

Ja där sitter en vikt. om du skruvar upp din mus så ser du ganska lätt var den e och den sitter med en spruv bara. du kan ju testa o köra utan om du vill men jag gjillar den bättre med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_home
Mycket snyggt och stilrent.. så ska de va

tack så mycket, precis det jag försökt efterstäva

Permalänk
Medlem

mycket snyggare än den skitfula mx510 lackningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke

Tack. bir så gald att ni tycker den e fint. hade gett upp framtida modar men nu när jag får massa positiva svar vill jag börja bygga på nått nytt direkt

min första mod dessutom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke

Skitful?, den är ju bra mycket läckrare än biltemalack som succesivt kommer att slitas bort på väl valda ställen.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att MX510 är jävligt snygg? allså lackningen Blått/svart .. hel nice skulle aldrig göra sådär mot min arma MX510

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Kul att du moddat din mus! Har inte sett mx510 i verkligheten men jag antar att det där svart/blåa kan störa i vilken datorsetup som helst. Jag gör en liknande sak med min mus denna stund.

Jag förstår dock folk som inte gillar det riktigt. Man får känslan av att du la ner så mycket arbete på att göra den tråkigare, om du förstår Du skulle kanske lackat den i någon roligare färg och således även passat på att lacka om någonting mer så det matchar.

Bara en tanke. Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

gjorde den enligt mitt egna tycke och smak och där skulle det inte passa in med nån annan färg eller motiv. Kul att vissa gillar den själv hatade jag den blå-svarta färgen som fanns där orginal men vissa värkar gilla den.

och till a3t så skulle jag alldrig få för mig att andvända biltemas spraylack. Har erfarenhetrer av den ;). Om lacken skulle slitas bort så e de väll bara att lack om den igen.

Permalänk
Medlem

sorry men jag gillar den inte alls
vem bryr sig egentligen om hur en datormus ser ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
vem bryr sig egentligen om hur en datormus ser ut?

vem bryr sig egentligen om hur en dator ser ut?
jag ser iaf musen bra mycket mer än chassit, så...

jag vet inte hur emblemet ser ut på mx510 (verkar vara inverterat jämfört med mx500?) men jag tycker iaf det passar rätt bra på min mx500.

Permalänk
Medlem

Sorry, men tyckte det var snyggare orginal. Men det är ju klart roligare att ha en sån man lackat själv än att ha orginal. Så jag skulle lätt välja den du har lackat om än orginal. Ööh, blev lite rörigt där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delreich
vem bryr sig egentligen om hur en dator ser ut?
jag ser iaf musen bra mycket mer än chassit, så...

jag vet inte hur emblemet ser ut på mx510 (verkar vara inverterat jämfört med mx500?) men jag tycker iaf det passar rätt bra på min mx500.

jaja gjillade den untan jag. dessutom var mitt emblem ganska slitet så att man kunde se metallen under färgen på vissa ställen och de va inget snyggt ska jag säja och det tror jag du håller med om

Permalänk

en fråga bara... hur fick du bort skalet? jag har skruvat bort alla skruvar inuti, men den sitter fortfarande kvar.. vill inte bända loss den så den kan gå sönder innan ja vet:P

Permalänk

reupload pics please

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk

Ja fixa tbax bildern