Portabelt datorschack?

Permalänk
Medlem

Portabelt datorschack?

Jag skulle behöva tips på en schackdator som skall användas när jag skall utomlands.

Kraven jag har: Elo-rating från 1900 och uppåt. Lätt och smidig. Display som klarar stark sol. Bra valmöjligheter med svårhetsnivåer. Möjlighet att spela med klocka. Inte för plottrigt (små pjäser som man knappt kan se). Ej mer än 1500kr.

Skulle vara tacksam om ni som tipsar har använt/äger produkten ni rekommenderar, då det är en djungel att avgöra vad som är bra via specifikationer och bilder.

Tack på förhand.
Mattias

Permalänk
Medlem

Köp ett vanligt chack och skaffa dig en vän

Edit: Köp ett GameBoy och ett chackspel!! Då hamnar du lätt under 1500:- Kanske inte så bra display dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Köp ett vanligt chack och skaffa dig en vän

Edit: Köp ett GameBoy och ett chackspel!! Då hamnar du lätt under 1500:- Kanske inte så bra display dock.

Tror dock inte spelstyrkan är tillräcklig, men jag kan ha fel? Har du något förslag på Gameboyspel?

Permalänk
Medlem

Det finns nog ett schack som är döpt efter Gary Kasparov. Kasparov Xd något har jag för mig det heter, då finns det nog även med en klocka! Det är en bräda tror jag men pjäserna flyttas magnetiskt eller så står det hur dem ska flyttas.