Permalänk
Medlem

Cs på Dlink-604

Hur startar jag en server på min dator?
När jag startat så blir det ip;n 192.168.0.82 och det e ju adressen från datorn till routern så det e ju fel och det funkar inte för de andra att connecta till ipn som står på tex www.whatip.com osv. Måste jag redirecta massa portar på routern och hur gör jag det (fixar det inte med guiderna som finns på nätet)...
Nån vänlig själ därute? Help me :sniff:

Permalänk
Medlem

Fel forumsdel.

Redircecta på Viritual server, till ditt lan ip med porten som half-life använder.

27015 eller något är det väll?

Permalänk
Medlem

Så här? http://www34.brinkster.com/rh2054/mogos.png lägg till mellanslag...

Edit: Nu blev det oväder ute med blixtar och shit så nu drar jag ett tag.. Men svar uppskattas ändå

Permalänk
Medlem

Ja så om IP till den dator du har servern på slutar på 82. Har du ny firmware eller XP ? För jag känner inte igen menyerna, de ser lite coolare ut. Var iofs ett tag sedan jag hade min 604...

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad du har för problem? jag kan starta en server utan problem.
gå till www.myip.dk och kolla vad du har för externt IP. Din adress blir då >ditt IP nr<:27015. Du måste naturligtvis öppna denna porten 27015.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Jag har en d-link 604 och alla spel funker vai den.

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem

Men nu är väl 27015 öppnad eftersom jag gjorde det på virtual server?!
Får la hoppas att det funkar nu då

[quote]Ja så om IP till den dator du har servern på slutar på 82. Har du ny firmware eller XP ? För jag känner inte igen menyerna, de ser lite coolare ut. Var iofs ett tag sedan jag hade min 604...[/qoute]
Tror det är bara för att jag har annan firmware ja eller så e det för att det finns olika verisioner till 604an typ: 604a 604b osvosv...

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Rixard
Men nu är väl 27015 öppnad eftersom jag gjorde det på virtual server?!
Får la hoppas att det funkar nu då

[quote]Ja så om IP till den dator du har servern på slutar på 82. Har du ny firmware eller XP ? För jag känner inte igen menyerna, de ser lite coolare ut. Var iofs ett tag sedan jag hade min 604...[/qoute]
Tror det är bara för att jag har annan firmware ja eller så e det för att det finns olika verisioner till 604an typ: 604a 604b osvosv...

[/QUOTE]

Port 27015 ska nu vara öppen.
Enda skillnaden jag såg var "drop-down" knapparna var gröna, xp-gegga misstänker jag.
Det finns en manual till 604:an.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Port 27015 ska nu vara öppen.
Enda skillnaden jag såg var "drop-down" knapparna var gröna, xp-gegga misstänker jag.
Det finns en manual till 604:an.

Oliv temat på xp inget jekla minnesslukande skin progs.
Manual e för sånna som orkar läsa och orkar leta fram den :rolleys: Nåja tack för hjälpen alla ska testa ifall det funkar imorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
Oliv temat på xp inget jekla minnesslukande skin progs.
Manual e för sånna som orkar läsa och orkar leta fram den :rolleys: Nåja tack för hjälpen alla ska testa ifall det funkar imorn.

Har jag påstått att just "oliv-temat" är ett minneslukande skin program?
Xp däremot är ett minneslukande skinprogram.

Så manual är alltså bara för dom som tar sig tid och stava rätt i sina inlägg, och som föröker lösa ett problem själv istället för att skrika på hjälp.

Första gången jag tittade på min 604 fattade jag inte mycket, finns något som kallas "trail and error", som lata människor inte tar sig tid att syssla med.

Bara lite tankar från en dum idiot på internet. :rullöga:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Har jag påstått att just "oliv-temat" är ett minneslukande skin program?
Xp däremot är ett minneslukande skinprogram.

Så manual är alltså bara för dom som tar sig tid och stava rätt i sina inlägg, och som föröker lösa ett problem själv istället för att skrika på hjälp.

Första gången jag tittade på min 604 fattade jag inte mycket, finns något som kallas "trail and error", som lata människor inte tar sig tid att syssla med.

Bara lite tankar från en dum idiot på internet. :rullöga:

Ok missuppfattade dej väl då...
Nu ser det ut att funka men nu e problemet att det inte blir 27015 i slutet utan 213.67.27.197:61417 någon som vet vad det beror på?!

Permalänk
Medlem

jag har en Dl 604 och jag har öppnat port på 27015 för att ha en server och de funkar perfekt du behöver bara öppna port på 27015 eller på 27016 så ska de funka jag har i alla fall 27016 på en Dedi...server men och jag creatar på Creat gam så har jag 27015 om du hajar