Comviq OCKERPRISER på GPRS i utlandet

Permalänk

Comviq OCKERPRISER på GPRS i utlandet

Vill bara varna er som använder GPRS i utlandet, och då speciellt via Comviq. Fick precis hem räkningen. Ca 27MB hade jag laddat, något som i Sverige skulle kosta ungefär 400kr (15kr/MB)

Merparten av detta var dock laddat från T-mobil i Tyskland. Laddar man därifrån kostar det 10 öre per KB = 100kr/MB. Min Gprs-kostnad var på drygt 2000kr för 27MB...

Tänk på det nästa gång ni kollar mailen i nallen på autobahn. Ps: jag tänker INTE betala!

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

Varför skulle du slippa betala?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paje
Varför skulle du slippa betala?

Därför att det är oskäligt dyrt såklart, sådant finner jag mig icke i. Skulle du göra det om du fick en dylik räkning?

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

Jag hade inte försatt mig i den situationen utan jag hade kollat upp Comviqs priser i utlandet innan jag hade börjat gprs:a.

Permalänk
Medlem

bigmac_macuser: Uppdatera tråden när du talat med kundtjänst och de vägrar skriva ner kravet. Det blir kul.

Permalänk
Medlem

vodafone tog tidigare 12 öre / KB. hutlöst men inte olagligt. se alltid upp med att använda mobilen i utlandet.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

detta är samma kille som inte för sålänge sedan skapade en liknande tråd angående B2s 100Mbit tjänst.

Lär du dig aldrig??
Du har använt tjänsten, det är din uppgift att ta reda på vad det kostar!

För guds skull väx upp!

Permalänk
Medlem

Bara kollat mailen? 27Mb! *lol*

Alla vet ju vad dyrt det är att använda mobilen utomlands, varför skulle du vara den ende som missat det?

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Avstängd

Först BB 100Mbit sedan comviq utomlands

sluta använda tjänster som du inte vill ha eller betala för egentligen, men visst det är lite dyrt med gprs, speciellt när trafiken måste gnom flera nät ... men det känner de flesta till

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Kan inte vara lätt och inte se längre än näsan räcker.

Permalänk

Dumt att inte ta reda på vad det kostar innan man använder en tjänst, helt klart.
Det var verkligen dyrt med 10 öre/kb, men har man använt tjänsten ändå är det klart man får betala.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Först BB 100Mbit sedan comviq utomlands

sluta använda tjänster som du inte vill ha eller betala för egentligen, men visst det är lite dyrt med gprs, speciellt när trafiken måste gnom flera nät ... men det känner de flesta till

Men vad menar du med att tafiken måste gå igenom flera nät? varför skulle det krävas fler nät för att koppla upp sig på internet via GPRS i tyskland än vad det gör i sverige? För det lär ju knappast vara så att GPRS-trafiken från tyskland går via sverige när folk wappar där?
Jag har nog missat det som de flesta känner till, kan du förklara?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olle22
bigmac_macuser: Uppdatera tråden när du talat med kundtjänst och de vägrar skriva ner kravet. Det blir kul.

Snackade med Comviq idag. Jag hade ett långt samtal med nån snubbe på kundtjänsten om rimligheten i att ta 8ggr så mycket för datatrafik i utlandet. Han tyckte det var rimligt!

Jag sa FY SKÄMS till honom och la på luren.

Man behåller inte kunder genom att lura dom på MB-avgifter, det är oseriöst, något som Comviq tyvärr är kända för.
Jag åkte sedemera till deras huvudkontor i Kista och fick snacka med en snubbe där. Han påstod att avgifterna var sådana eftersom T-mobil tog bra betalt. Skitsnack enligt min mening. Återkommer med mer info i ärendet

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Snackade med Comviq idag. Jag hade ett långt samtal med nån snubbe på kundtjänsten om rimligheten i att ta 8ggr så mycket för datatrafik i utlandet. Han tyckte det var rimligt!

Man behåller inte kunder genom att lura dom på MB-avgifter, det är oseriöst, något som Comviq tyvärr är kända för.
Jag åkte sedemera till deras huvudkontor i Kista och fick snacka med en snubbe där. Han påstod att avgifterna var sådana eftersom T-mobil tog bra betalt. Skitsnack enligt min mening. Återkommer med mer info i ärendet

Tänk om du hade lagt ner all den här energin på att kolla upp priserna _innan_ du började gprs:a...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paje
Tänk om du hade lagt ner all den här energin på att kolla upp priserna _innan_ du började gprs:a...

Bästa idag.
Men det finns puckon som inte läser igenom saker o ting _INNAN_ Dom utnyttjar tjänsten!
Och sen när dom står där, så tycker dom det är företagets fel att man själv är så urdum och inte tar reda på saker i förväg.!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Bästa idag.
Men det finns puckon som inte läser igenom saker o ting _INNAN_ Dom utnyttjar tjänsten!
Och sen när dom står där, så tycker dom det är företagets fel att man själv är så urdum och inte tar reda på saker i förväg.!

Du kan raljera över att kalla folk puckon, men såhär ligger det till:

Jag går inte under i fattigdom över att betala en räkning på 3000kr, eller för den delen 30000kr. Jag tycker det dessutom är roligt med ny teknik och använder gärna datauppkopplingar för att surfa när intresset falller på. Jag anser mig själv dessutom ha relativt bra uppfattning om vad saker och ting kostar. Exempelvis att det kostar dubbelt så mycket att ringa i tyskland som i sverige, och att gprs roaming fungerar bra.

Jag lägger inte ner tid för att kolla priser och jämföra vad som är billigast. Jag använder tjänsten och är nog en drömkund för varje teleoperatör med en månadsräkning på minst 3-4000kr. Jag vet vad jag får och jag betalar.

Nu har jag dock blivit grundlurad. Man har medvetet tagit rejält betalt på en tjänst som dom vet att få människor utnyttjar, och dessutom har väldigt svårt att uppskatta priset på. Det är rent lurendrejeri och jag har blivit lurad.

Självklart skulle jag ha kontrollerat priset innan vi åkte, men till saken hör att jag faktiskt inte visste vart vi var påväg, utan vi hamnade i tyskland (bilsemester). Där använde vi uppkopplingen för att surfa från bilen och att hitta nya turistmål.

Jag kan somsagt föreställa mig att saker kostar mer utomlands, helt ok enligt mig. Men det finns överhuvudaget ingen rim och reson i att ta 100kr/MB. Det gör ju dessutom tjänsten helt oanvändbar. Bara att ladda in aftonbladet skulle kosta ungefär 40kr (och då bara framsidan), så det är ju inte ens en vettig tjänst, det är ju bara rent jäkla bondfångeri om uttrycket tillåts.

Man borde dessutom tycka att det borde stå en stor varningstext på deras hemsida: "VARNING: GPRS ÄR MYCKET DYRARE I UTLANDET ÄN I SVERIGE - KONTROLLERA PRISERNA INNAN DU ANVÄNDER TJÄNSTEN". Det är seriöst. Detta är bara oseriöst... jag ringde dessutom och frågade om gprs-priser rent generellt sett, men jag blev aldrig upplyst om dessa groteska skillnader. En enkel fråga av typen: "reser du utomlands" skulle kunna löst en hel del problem. OANSVARIGT!

Dessutom vill jag tillägga en sak som gäller moralen och mentaliteten är på sweclockers. Tyvärr är det fett hög gnällstämning här (inklusive mig), men också en uttalad skyll-dig-själv-din-idiot mentalitet.

Det finns nog ingen här som tycker 100kr/MB är skäligt, men ändå verkar ingen bry sig. Hur resonerar du själv när DU blir lurad? Betalar du utan att bråka? Hur ska man då få bättre priser på varor och tjänster? Jag tänker iallafall ställa mig utanför deras huvudkontor med bilen och en stor jäkla skylt på taket där det står:

"Comviq med JÄVLIGT FETA BILLS, OCKERPRISER PÅ GPRS, 100KR/MB"

Men jag är väl onormal, man ska väl betala och vara snäll, för det är väl så ni tycker här eller?

ps: bilder från vår i övrigt väldigt trevliga semester: www.bigmacbbs.nu/tyskland/

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Dumt att inte ta reda på vad det kostar innan man använder en tjänst, helt klart.
Det var verkligen dyrt med 10 öre/kb, men har man använt tjänsten ändå är det klart man får betala.

Men vad menar du med att tafiken måste gå igenom flera nät? varför skulle det krävas fler nät för att koppla upp sig på internet via GPRS i tyskland än vad det gör i sverige? För det lär ju knappast vara så att GPRS-trafiken från tyskland går via sverige när folk wappar där?
Jag har nog missat det som de flesta känner till, kan du förklara?

du använder ju ett annat nät än din operatör, T mobile i detta fall så tillkommder deras avgifter. Alltså fler än din egna operatör är inblandade ger fler nät, 1+1 =2.

100kr/MB är lite lustigt faktiskt

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
du använder ju ett annat nät än din operatör, T mobile i detta fall så tillkommder deras avgifter. Alltså fler än din egna operatör är inblandade ger fler nät, 1+1 =2.

100kr/MB är lite lustigt faktiskt

T-mobil tar 1.1 euro /MB, Ca 10kr enl deras hemsida. Jag misstänker dock att Comviq har NÅGOT bättre avtal än så dock...

/F

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan raljera över att kalla folk puckon, men såhär ligger det till:

Jag går inte under i fattigdom över att betala en räkning på 3000kr, eller för den delen 30000kr. Jag tycker det dessutom är roligt med ny teknik och använder gärna datauppkopplingar för att surfa när intresset falller på. Jag anser mig själv dessutom ha relativt bra uppfattning om vad saker och ting kostar. Exempelvis att det kostar dubbelt så mycket att ringa i tyskland som i sverige, och att gprs roaming fungerar bra.

Jag lägger inte ner tid för att kolla priser och jämföra vad som är billigast. Jag använder tjänsten och är nog en drömkund för varje teleoperatör med en månadsräkning på minst 3-4000kr. Jag vet vad jag får och jag betalar.

Nu har jag dock blivit grundlurad. Man har medvetet tagit rejält betalt på en tjänst som dom vet att få människor utnyttjar, och dessutom har väldigt svårt att uppskatta priset på. Det är rent lurendrejeri och jag har blivit lurad.

Självklart skulle jag ha kontrollerat priset innan vi åkte, men till saken hör att jag faktiskt inte visste vart vi var påväg, utan vi hamnade i tyskland (bilsemester). Där använde vi uppkopplingen för att surfa från bilen och att hitta nya turistmål.

Jag kan somsagt föreställa mig att saker kostar mer utomlands, helt ok enligt mig. Men det finns överhuvudaget ingen rim och reson i att ta 100kr/MB. Det gör ju dessutom tjänsten helt oanvändbar. Bara att ladda in aftonbladet skulle kosta ungefär 40kr (och då bara framsidan), så det är ju inte ens en vettig tjänst, det är ju bara rent jäkla bondfångeri om uttrycket tillåts.

Man borde dessutom tycka att det borde stå en stor varningstext på deras hemsida: "VARNING: GPRS ÄR MYCKET DYRARE I UTLANDET ÄN I SVERIGE - KONTROLLERA PRISERNA INNAN DU ANVÄNDER TJÄNSTEN". Det är seriöst. Detta är bara oseriöst... jag ringde dessutom och frågade om gprs-priser rent generellt sett, men jag blev aldrig upplyst om dessa groteska skillnader. En enkel fråga av typen: "reser du utomlands" skulle kunna löst en hel del problem. OANSVARIGT!

Dessutom vill jag tillägga en sak som gäller moralen och mentaliteten är på sweclockers. Tyvärr är det fett hög gnällstämning här (inklusive mig), men också en uttalad skyll-dig-själv-din-idiot mentalitet.

Det finns nog ingen här som tycker 100kr/MB är skäligt, men ändå verkar ingen bry sig. Hur resonerar du själv när DU blir lurad? Betalar du utan att bråka? Hur ska man då få bättre priser på varor och tjänster? Jag tänker iallafall ställa mig utanför deras huvudkontor med bilen och en stor jäkla skylt på taket där det står:

"Comviq med JÄVLIGT FETA BILLS, OCKERPRISER PÅ GPRS, 100KR/MB"

Men jag är väl onormal, man ska väl betala och vara snäll, för det är väl så ni tycker här eller?

ps: bilder från vår i övrigt väldigt trevliga semester: www.bigmacbbs.nu/tyskland/

Om jag skulle få en sådan hög räkning så skulle den varit väntad. Eftersom att jag INNAN jag använder en tjänst ta reda på vad det kostar att använda!
Har du inte kontrollerat vad det kostar att använda den, då får du faktiskt skylla dig själv!
Det är inte Comviqs uppgift att tala om för dig vad det kostar, om du inte frågar. Det är ju inte precis som så att dom sätter upp stora reklamskyltar och säger "Så här DYRT är det att GPRSa ifrån tyskland"

Jag står fast vid: Skyll dig själv, ditt eget fel, och hoppas innerligen att Comviq inte gör ett skvatt åt din faktura!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Om jag skulle få en sådan hög räkning så skulle den varit väntad. Eftersom att jag INNAN jag använder en tjänst ta reda på vad det kostar att använda!
Har du inte kontrollerat vad det kostar att använda den, då får du faktiskt skylla dig själv!
Det är inte Comviqs uppgift att tala om för dig vad det kostar, om du inte frågar. Det är ju inte precis som så att dom sätter upp stora reklamskyltar och säger "Så här DYRT är det att GPRSa ifrån tyskland"

Jag står fast vid: Skyll dig själv, ditt eget fel, och hoppas innerligen att Comviq inte gör ett skvatt åt din faktura!

Jag hoppas att du inser att om jag skall kontrollera priser för alla typer av upptänkliga brukskombinationer oavsett om det gäller, tele, data, el, värme, räntor etc etc så kommer jag vara tvungen att konstant undersöka prismarknaden. Jag har inte tid med det, och jag tänker inte ta mig tid heller. Jag måste kunna lita på att de företag jag anlitar inte lurar mig, det är ju en självklarthet.

Med samma resonemang som du har skulle tex elbolaget kunna ta 10 000kr/kwh utan att blinka om jag hade rörligt pris (vilket jag har), även det skulle ju vara ocker...

Det är okej att ta betalt, det är fel att ockra!

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

BigMac:
Vem e du på bilderna?

Jag kan hålla med om att det är riktiga ocker priser, dock synd att du inte kolla priset innan och håller med om att man inte kan hålla på och kolla priser jämt och att man kan förvänta sig rimliga priser, detta är verkligen inte ett rimligt pris men det är inte mycket mer du kan göra än att klaga, eventuelt boka möte och säga din mening och att du byter operatör om dom inte åtminstonde ger med sig på något sätt

Edit.
Verkar dessutom som om det kostar så mycket hos typ alla utom Norge och Italien som tar 55kr / MB

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabrielm
BigMac:
Vem e du på bilderna?

Jag kan hålla med om att det är riktiga ocker priser, dock synd att du inte kolla priset innan och håller med om att man inte kan hålla på och kolla priser jämt och att man kan förvänta sig rimliga priser, detta är verkligen inte ett rimligt pris men det är inte mycket mer du kan göra än att klaga, eventuelt boka möte och säga din mening och att du byter operatör om dom inte åtminstonde ger med sig på något sätt

Edit.
Verkar dessutom som om det kostar så mycket hos typ alla utom Norge och Italien som tar 55kr / MB

http://www.bigmacbbs.nu/tyskland/index-Images/345.jpg

Jag till höger. Min bil för övrigt (dock såld sedan igår)

Jag har betalat räkningen nu, finns ju ingen anledning att inte betala, men jag kommer gå vidare med detta och uppföra mig som en riktigt gnällig kärring. För det måste man göra när dom svinar såhär. För mig är det ok att man tar betalt, men det måste ske med måtta, och det får inte ge intryck av att luras. Ungefär som att ica skulle ta 150 spänn för en plastkasse, och att du inte fick ha med din egen...

/F

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

Om det kostar mer att ringa utomlands så bör jag ju förvänta sig att det gäller GPRS.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Om det kostar mer att ringa utomlands så bör jag ju förvänta sig att det gäller GPRS.

Precis, men inte 8ggr så mycket.. eller?

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk

Tar man inte reda på priset innan man utnytjar tjänsten så får man även vara beredd på att det kan kosta.
Jag antar att Comviq ej ringde dig och sa att det är jättebilligt att använda GPRS i Tyskland innan du åkte på semester.
Så länge de ej gett dig en felaktig prisuppgift så har du ej blivit lurad. Något som du upprepade gånger skrivit här i tråden.

Edit:
Jag kan ju tillägga att jag i våras ringde från min mobil till en thailänsk mobil i 25 minuter. Jag visste att det skulle kosta mycket och var beredd att betala. Dock så fick jag en liten chock när det samtalet gick på 600kr.
Hade jag vetat det innan så hade jag inte talat så länge i telefon, men det är ju ingen annans fel än mitt eget då jag inte kollade upp priset i förväg.

Permalänk
Avstängd

kontakta KO då, de borde kunna av göra om comviq tagit osjäligt höga avgifter.

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk

Sådär, här har du bigmac.

Priserna som anges är riktpriser (pga ändring av tariffer med kort varsel, valutaomvandlingar, olika debiteringsprinciper i olika länder, är det svårt att alltid ha den exakta kostnaden)

Operatör: O2, Tyskland

Operatörskod och namn i Display: 262-02 O2 - DE, GSM 1800
Telefonnummer till kundservice fr GSM +49 179 55 222
Nummerupplysning 11881 (Nationell) 11834 (Internationell)
Nödsamtal 112
Nationella samtal* Mån-Fre 7-20 EUR 0,93/min
Övriga tider EUR 0,52/min
Samtal till Sverige* Mån-Fre 7-20 EUR 0,93/min
Övriga tider EUR 0,52/min
Kostnad* att svara Se prislista utland, inkommande samtalsavgifter.
Kostnad* att skicka SMS Alla tider EUR 0,18/meddelande
Kostnad* att ta emot SMS Kostnadsfritt
Minimidebitering 60 sek intervaller.

Tjänster
GSM Fax Sända
GSM Data Sända
Kostnad* att skicka fax och data Debiteras som vanliga samtal

Täckningskarta

* Priserna är exklusive svensk moms.
För mer prisinformation kontakta vår kundservice tel 0200-222040

Operatör: Vodafone D2 GmbH, Tyskland

Operatörskod och namn i Display: 262-02 voda D2, GSM 900/1800
Telefonnummer till kundservice fr GSM +49 172 1212, Nationellt kortnr: 1212
Nummerupplysning 11833 (Nationell) 11834 (Internationell)
Nödsamtal 112
Nationella samtal* Mån-Fre 8-18 EUR 0,6/min
Övriga tider EUR 0,48/min
Samtal till Sverige* Mån-Fre 8-18 EUR 0,96/min
Övriga tider EUR 0,48/min
Kostnad* att svara Se prislista, inkommande samtalsavgifter
Kostnad* att skicka SMS Alla tider EUR 0,11/meddelande
Minimidebitering Först för 60 sek, därefter varje ny 15 sek intervall.

Tjänster
GSM Fax Sända
GSM Data Sända och ta emot

Täckningskarta

Operatör: T-Mobil, Tyskland

Operatörskod och namn i Display: 262-01 TMO D, GSM 900/1800
Telefonnummer till kundservice fr GSM +49 180 3 30 2202
Nummerupplysning 2555 (Nationell), 11834 (Internationell)
Nödsamtal 112
Nationella samtal* Mån-Fre 7-20 EUR 0,61/min
Övriga tider EUR 0,3/min
Samtal till Sverige* Mån-Fre 7-20 EUR 0,96/min
Övriga tider EUR 0,57/min
Kostnad* att skicka SMS Alla tider EUR 0,19/meddelande
Kostnad** GPRS/MMS 0,1 SEK/kB (debitering sker i intervall om 1kB)
Minimidebitering Varje ny 30 sek intervall

Tjänster
GSM Fax Sända och ta emot
GPRS/MMS Debiteras enligt ovan pris

Täckningskarta

** Priserna är exklusive svensk moms och inga ytterligare kostnader tillkommer.

Operatör: E-plus, Tyskland

Operatörskod och namn i Display: 262-03 E-plus, GSM 1800
Telefonnummer till kundservice fr GSM +49 177 1000 eller +49 211 448 1000
Nummerupplysning Nationell 11877
Internationell 11834
Nödsamtal 112
Nationella samtal* Mån - Fre 08-18 EUR 0,95/min
Övrig tid EUR 0,48/min
Samtal till Sverige* Mån - Fre 08-18 EUR 0,95/min
Övrig tid EUR 0,48/min
Kostnad* att skicka SMS Alla tider EUR 0,17/meddelande
Minimidebitering Först 60sek, därefter per sekund

Tjänster
GSM Fax Sända och ta emot

Täckningskarta

Tyskland T-Mobile 0,1 SEK/kB
Priserna är exklusive svensk moms.
Priserna presenteras i SEK och är riktpriser (pga ändring av tariffer med kort varsel, valutaomvandlingar så är det svårt att alltid ha den exakta kostnaden). Debitering sker i intervall om 1KB.

ATT TÄNKA PÅ FÖRE AVRESAN

Dina personliga koder: PIN-, PUK- och IQ Svar-koden (behövs för att lyssna av meddelanden från utlandet).
Kontrollera dina vidarekopplingar. Obs! Läs avsnitten om IQ Svar och vidarekopplingar i utlandet.
Om du ska vidarekoppla, gör det innan du åker utomlands. Det blir mycket billigare.
Aktuella priser och täckning i det land du ska besöka. Kontakta Kundservice på 0200-22 20 40.

Permalänk
Medlem

Det finns faktiskt lagar om ocker. Eller det fanns iaf förr.

Er andra som tycker att det är helt normalt att ta 8 ggr så mycket för samma tjänst, men utomlands vill jag fråga: Var går gränsen? 16 ggr så mycket.. 32.. 64 eller mer? Kan Comviq ta precis hur mycket betalt som helst utan att "varna" för det?

Nej.. trodde inte det!.. Alltså är det en definitionsfråga om vad ocker är. 8 ggr normalt pris är nog på gränsen enligt min alldeles egna personliga mening.

Permalänk

Kör hårt bigmac_macuser! Visst, det är tyvärr bara att betala men ett sådant högt pris ska helt klart undersökas och motiveras *mycket bra* av leverantören.
Posta gärna och berätta hur det går och Comviqs svar.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

må så vara att det är orimliga priser, men det de gör är inte olagligt. speciellt inte då man mycket väl hade kunnat kolla upp det själv innan. sen kan man gnälla hur mycket man vill, skulle även jag gjort, skulle varit skitförbannad, men jag skulle ju samtidigt förstå att en viss del av skulden skulle jag få ta på mig som inte kollade upp det. därmed inte sagt att priset är skäligt, men så är det med en massa produkter o tjänster. är inte många priser här i sverige som är skäliga om man kollar va de kostar utomlands.

Har du föresten kollat vad det skulle kostat me nån annan svensk operatör i tyskland? om comviq verkligen är så mycket dyrare än andra? är de det, så slutar det ju bara me att folk byter ifrån dem till andra operatörer vilket missgynnar dem.

som man bäddar får man ligga så att säga. sen är det ju så, dessto färre som använder en tjänst, dessto mindre lönsamt /dyrare blir det att tillhandahålla den.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag hoppas att du inser att om jag skall kontrollera priser för alla typer av upptänkliga brukskombinationer oavsett om det gäller, tele, data, el, värme, räntor etc etc så kommer jag vara tvungen att konstant undersöka prismarknaden.

Ja? Välkommen till vuxenlivet. Du har aldrig levt på CSN-pengar, va?

Citat:

Jag har inte tid med det, och jag tänker inte ta mig tid heller.

Då har du två val: Se till att någon annan gör det, eller betala räkningarna. Konkurrensen bland företagen är stenhård och tar man sig tid är det i högsta grad en köpares marknad.

Citat:

Jag måste kunna lita på att de företag jag anlitar inte lurar mig, det är ju en självklarthet.

Nej, det är naivt. Det är vinstdrivande företag du har att göra med.

Citat:

Med samma resonemang som du har skulle tex elbolaget kunna ta 10 000kr/kwh utan att blinka om jag hade rörligt pris (vilket jag har), även det skulle ju vara ocker...

Nu drar du det lite ur proportion, va?

Citat:

Precis, men inte 8ggr så mycket.. eller?

Kollat på priserna för att ringa till afrikanska länder på sistone?

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)