The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan

Levlar folk 3-4 levels på råttor först i sewers eller vad är knepet?

knepet är att inte gå ner dit det första man gör när man kommit ut ur sewers.
levla och gå tillbaks dit senare.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Gpu 1 = 53 idle 40% fläkt
Gpu 2 = 50 idle 40% fläkt

Cpu = 38c idle 1080rpm

stiger vell några gradert efter man har spelat.. men inte nå mycket

och med min dator så är det inga problem att spela allt på maxat.. flyter som en dröm när det väl håller, ibland så kan jag spela ganska så länge utan att det fryser fast.. måste stänga av datorn varje gång så det börjar bli ganska så drygt

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuckthelocals
Gpu 1 = 53 idle 40% fläkt
Gpu 2 = 50 idle 40% fläkt

Cpu = 38c idle 1080rpm

stiger vell några gradert efter man har spelat.. men inte nå mycket

och med min dator så är det inga problem att spela allt på maxat.. flyter som en dröm när det väl håller, ibland så kan jag spela ganska så länge utan att det fryser fast.. måste stänga av datorn varje gång så det börjar bli ganska så drygt

Ok, men mäter du under tiden du spelar? Det är endast då det är relevant eftersom dem kan sänkas nästan 10 grader / sekund när datorn övergår till idle. Kolla med Core Temp och välj att spara ut till en loggfil, kör sedan på i någon timme och kolla i loggfilen hur högt graderna stigit.

Är inga problem för mig heller med min processor, men när jag inte varit försiktig med överklockningen och den gått upp i över 55 grader konstant i en timme så har det alltid hängt sig.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

jag skulle behöva en bra länk till de bästa moddarna för oblivion rent visuellt.

samt lite annat gott som rustningar vapen osv.

parallax modden hittar jag men den ledr till gamespy där ja måste betala ett medelmsskap men nåt annat hitta jag inte samt quarls pack III vore kul

nån som kan hjälpa?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd

E6400 ska vell klara 40 - 50 grader lätt. för kan alldrig tänka mig att den går över 50c när jag spelar<

och grafikkorten ska vell inte sacka efter om dom skulle gå up i 60 grader?

för kan sitta o spela alla andra spel i typ flera år utan att det fryser fast.

spelade oblivion nyss i 3 timmar typ.. utan att det låste sig!? det är bara ibland det inträffar, men fortfarande drygt när det händer. mvh....

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk

Har fastnat precis på huvud uppdraget skulle behöva lite hjälp ... är vid den delen av spelen när man ska sno Mysterium Xares och alla ens grejor blivit bort tagna. När jag tar boken stänger dom ju grinden till dörren man kom in igenom så man får kuta andra vägen men sedan när man kommer till dörren där man ska kuta ut så är den ju låst? Vart hittar man nycklen? Dessutom, ja hoppas man får tillbaka sina saker ? =P (Spelar Oblivion på Xbox)

Tacksam för svar!

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Crawler
Har fastnat precis på huvud uppdraget skulle behöva lite hjälp ... är vid den delen av spelen när man ska sno Mysterium Xares och alla ens grejor blivit bort tagna. När jag tar boken stänger dom ju grinden till dörren man kom in igenom så man får kuta andra vägen men sedan när man kommer till dörren där man ska kuta ut så är den ju låst? Vart hittar man nycklen? Dessutom, ja hoppas man får tillbaka sina saker ? =P (Spelar Oblivion på Xbox)

Tacksam för svar!

urk... om jag kommer ihåg rätt så finns den rätta vägen ut till vänster om mehrunes dagon statyn (om man tittar mot hans ansikte) på den högre delen av rummet, Och ja man får tillbaka sina grejer om man hämtar dom dvs. (dom finns kanske i en kista där någonstans)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Crawler

Tacksam för svar!

Din utrustning gav du till Harrow när du gick in i grottan så du måste nita honom för att få tillbaka dina prylar (lika bra att döda dom sjuka typerna allesammans så att det blir lättare att få ut Jeelius (Argoniern) levande.

(Om han överlever så kan du hälsa på honom i Imperial Citys tempel senare).

Du kommer inte ut samma väg som du kom in nej. du får ta den andra vägen (den till vänster om Mehrunes Dagon statyn) och ta dig igenom Living quarters till lake arrius caverns och där skall du aktivera en mekanism som öppnar en hemlig väg ut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Tack farbrorchristian och SID 67 för svaren!
Kom dock på en egen väg som funka utmärkt, rushade bara igenom hela skiten å vägrade ge mina possesions te honom, hittade sedan utvägen så va trubblet överstökat ;P

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Inaktiv

Vart inne i den där goblingrottan och fäktades en massa, gick bättre nu. Lyckades till och med mörda en orc äventyrare där inne och har nu gjort 2 uppdrag för dark brotherhood, älskar de grabbarna!

Dock har jag kommit fram till att jag saknar vissa saker. Jag spelar ju en assasin och vill därför inte springa runt med en sköld, jag vill dual wielda!

Finns det någon fungerande DW mod där du attackerar med båda vapnen? Också vill jag ha lite mer fina dolkar/bågar att tillgå. Finns ingen assasin shop mod att ladda ner?

EDIT: Fan nu kom jag på en sak till

Som assasin har jag ju alchemy, kan man använda det att göra gifter till sina vapen och grejer. Om inte, finns det någon mod för detta? Känns ju lite tamt o springa runt o göra HP potions som assassin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Vart inne i den där goblingrottan och fäktades en massa, gick bättre nu. Lyckades till och med mörda en orc äventyrare där inne och har nu gjort 2 uppdrag för dark brotherhood, älskar de grabbarna!

Dock har jag kommit fram till att jag saknar vissa saker. Jag spelar ju en assasin och vill därför inte springa runt med en sköld, jag vill dual wielda!

Finns det någon fungerande DW mod där du attackerar med båda vapnen? Också vill jag ha lite mer fina dolkar/bågar att tillgå. Finns ingen assasin shop mod att ladda ner?

EDIT: Fan nu kom jag på en sak till

Som assasin har jag ju alchemy, kan man använda det att göra gifter till sina vapen och grejer. Om inte, finns det någon mod för detta? Känns ju lite tamt o springa runt o göra HP potions som assassin

Över 5½ tusen moddar här, leta på..
http://www.tessource.net/files/

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Över 5½ tusen moddar här, leta på..
http://www.tessource.net/files/

Mvh

Ja...väldigt enkelt att hitta just det han söker där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Ja...väldigt enkelt att hitta just det han söker där

Ja, det är det faktiskt. Rulla ögon så mycket du vill.

Ifall man går via min länk så ser man en...SÖKRUTA...till höger.
I den vill man om man t.ex. är W|ckerman skriva "dual wield" ..?

Då får man dessa 5 träffar:
http://www.tessource.net/files/file.php?id=8188
http://www.tessource.net/files/file.php?id=222
http://www.tessource.net/files/file.php?id=3584
http://www.tessource.net/files/file.php?id=2435
http://www.tessource.net/files/file.php?id=3801

Fortsättningsvis så ger sökning på "bow" 45 träffar, "dagger" ger 20 hugg,
"Assassin" ger 21 hits och "shop" ger 34 möjliga affärer.. fyndigt va?

Saken är den att det är ganska individuellt vad man vill ha för någon modd,
vore det inte det skulle det ju inte finnas så många, right?
Dessutom är det ganska trevligt att kolla runt på lite olika moddar.

Over and out.

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
massa text

Tja...du kunde väl sagt det där från början?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Tja...du kunde väl sagt det där från början?

De flesta hittar sökrutan utan att jag säger att den finns...

Mvh

Permalänk
Inaktiv

Allt jag tankar från den där sidan är "buggat". Går inte att använda filerna, någon annan som har samma problem?

Permalänk
Avstängd

har fastnat här http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Vahtacen%27s_Secret

har ingen spell att casta fortify magicka med.. fanns inte i lådan där det skulle finnas så vet inte vad man ska göra..

har använt noclip för att ta mig igenom men då får jag inte hjälmen där nere.. den dyker inte upp av nån anledning så måste väl göra klart det utan noclip.
första gången jag anvånder någe cheat i spelet.. men vart så jävla less på skiten, efter att ha försökt med allt typ.

hur?

mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

har fastnat här http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Vahtacen%27s_Secret

har ingen spell att casta fortify magicka med.. fanns inte i lådan där det skulle finnas så vet inte vad man ska göra..

har använt noclip för att ta mig igenom men då får jag inte hjälmen där nere.. den dyker inte upp av nån anledning så måste väl göra klart det utan noclip.
första gången jag anvånder någe cheat i spelet.. men vart så jävla less på skiten, efter att ha försökt med allt typ.

hur?

mvh

Fire - Frost - Sever - Elevate ska det vara.
Eller...var det Elevate - Sever på slutet? Hmm...iaf den av sever/elevate som är "touch" är före den med "target" av dessa två, så är du inne.

Mvh

Permalänk
Avstängd

klarade det uppdraget nyss.. hjälmen var där när jag stack dit andra gången.. lol? d:

men nu till ett nytt problem.. hur ska jag klara av nästa updrag?

man måste tydligen vara på rätt plats vid rätt tidpunkt tydligen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

klarade det uppdraget nyss.. hjälmen var där när jag stack dit andra gången.. lol? d:

men nu till ett nytt problem.. hur ska jag klara av nästa updrag?

man måste tydligen vara på rätt plats vid rätt tidpunkt tydligen?

Mmm... Dark Fissure, right?
Pisstråkigt uppdrag, jag brukar stå på stenen till vänster/ovanför altaret & vänta i sneakposition.
Brukar vara måndag eller tisdag runt mitt i natten. "Waita" till 23 och se vad som händer.

Mvh

Permalänk
Avstängd

mjo stämmer bra det.. d:

stenen/altaret? är du utanför eller inne i grottan?

har för mig att det finns ett altare utanför?

mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

mjo stämmer bra det.. d:

stenen/altaret? är du utanför eller inne i grottan?

har för mig att det finns ett altare utanför?

mvh

Jag brukar göra såhär:

...och köra "wait" tills måndag (morndas) kl 2300 ca, står till kanske 0100 (tisdag),
waitar 22 timmar tills tisdag ca 2300, det brukar räcka.
Vänta på questupdate:n innan du skjuter någon..

Mvh

Permalänk
Avstängd

Tackar!! d:

Visa signatur

Permalänk

ja vill ha parallax mapping mode eller moddarna samt qarls mod/pack
men har som sagt bara hittat på såna sidor man måste ha en prenumation

det är vad jag söker

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ja vill ha parallax mapping mode eller moddarna samt qarls mod/pack
men har som sagt bara hittat på såna sidor man måste ha en prenumation

det är vad jag söker

Va? Tanka från fileplanet som länkas på Qarls sida, kräver bara ett no-payment account.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Vad är paralax? Såg att de skriver om det överallt på tessource?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

@Michael123

Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Just parallax märker man inte av så mycket men det ger ett mer djup till texturerna kan man säga, här är ett tydligt exempel:
Innan
Efter

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

Mvh

Permalänk
Avstängd

ska lägga upp lite bilder så ska ni få se skillnaden, ska bara ta ett par bra först.. d:

och kan säga med säkerhet att skillnaden är stor!
iallafall om du har en dator som hänger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ska man ändra något i catalyst control center när man installerat "chuck patch" från ATI? och isf vad exakt?
Mvh J

Visa signatur

----BF2----

abit AX78/ Hiper 480W/ AMD X2 6400+/ HIS 3870 ICQ T/Powercolor 3870/ Corsair DDR2 PC2-6400 4gb/ 200gb/ 320gb / 500gb / 1TB

Permalänk

en sak tog hem Warls pack III samt parallax giga pack
men båda innehåller ju testures meshes hur vet man om man har både qarl och parallax?

ska man döpa dom till textures 1 och meshes 1 eller?

blir vimsig av allt detta

Visa signatur