Permalänk
Medlem

Öppna portar i routern

Jag har en TekComm ADSL Router with 4 port switch som jag har lite problem med. Jag vill öppna portar i den för min ftp och webserver men det går inge bra.

Här är en bild på hur det ser ut inne på router konfigurationen och hur jag har hitills försökt göra.

http://www.geocities.com/zaqwer85/port.jpg

Är jag på rätt väg? Eller är det något mer man måste ställa in?

Min interna ip är 192.168.0.16 som jag skrivit.

Permalänk
Medlem

När du har addat allt du ska öppna så måste du trycka på "Save Settings/Reboot" för att routern ska "aktivera det".
Obs. Du kan inte själv ta dig in på din server via dit WAN-ip utan du får be en kompis testa.

Permalänk
Medlem

Tack. Var precis som du sa. Försökte komma in på webservern själv. Men det funkade bra när en kompis testade.

Permalänk
Medlem

Re: Öppna portar i routern

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaqwer
Jag har en TekComm ADSL Router with 4 port switch som jag har lite problem med. Jag vill öppna portar i den för min ftp och webserver men det går inge bra.

Här är en bild på hur det ser ut inne på router konfigurationen och hur jag har hitills försökt göra.

http://www.geocities.com/zaqwer85/port.jpg

Är jag på rätt väg? Eller är det något mer man måste ställa in?

Min interna ip är 192.168.0.16 som jag skrivit.

TJENARE

HAR EN FRÅGA OM DIN ROUTER. VAD KÖR DU FÖR BREDBAND I DEN. JAG SITTER NÄMLIGEN HÄR MED BREDBANSBOLAGETS PPPoE BREDBAND MEN LYCKAS INTE KONFIGURERA DEN SÅ JAG KOMMER UT PÅ NÄTET. DET ROLIGA ÄR ATT ICQ OCH NETCOMET FUNKAR MEN INTE VANLIGT INTERNET. HOPPAS AT DU HAR LUST ATT HJÄLPA MIG.

MVH CARL HENRIK

Permalänk

Re: Re: Öppna portar i routern

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cänke
TJENARE

HAR EN FRÅGA OM DIN ROUTER. VAD KÖR DU FÖR BREDBAND I DEN. JAG SITTER NÄMLIGEN HÄR MED BREDBANSBOLAGETS PPPoE BREDBAND MEN LYCKAS INTE KONFIGURERA DEN SÅ JAG KOMMER UT PÅ NÄTET. DET ROLIGA ÄR ATT ICQ OCH NETCOMET FUNKAR MEN INTE VANLIGT INTERNET. HOPPAS AT DU HAR LUST ATT HJÄLPA MIG.

MVH CARL HENRIK

Byter du vissningsbild och lär dig skriva utan CAPS så kanske folk är villigare att hjälpa dig?