Permalänk
Medlem

Bitorrent serious problems!

Ok, ny har jag öppnat port 6881-6889 i min Zyxel router/modem.
Och i "prefs" på bittornado har jag satt "port range 6881-6889"...men ändå tankar jag bara runt 20-25 kb/s. Och min bittornado lampa har aldrig varit nån annan färg än gul när jag laddar ner...allvarligt va e problemet!

Permalänk
Medlem

Har du forwardat portarna till din dator också?

Permalänk

Plugga ur routern och se ifall du har samma problem, och VÄNTA en haltimma BT tar en stund innan den kommer up i fart. Använder du Azureus så kolla in inställningarna, jag optimerade mina idag när jag fick Telia 8000 och popade up från 250 till 400+.

Permalänk
Medlem

vad har du för modem kallekofot?

Permalänk
Medlem

vad har du för modem kallekofot?Hur forwardar jag portarna?

Permalänk
Medlem

portarna är väl 6881-6999 ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

jag kör port 10001 i Azureus..funkar bra

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

jag kör med port 4005 i azureus, funkar finfint

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

6881 är blockade på vissa trackers. Jag använder t.ex. 32001-32999, funkar perfekt där jag använder bittorrent. Tills min ISP får för sig att använda shaping eller nåt på de portarna också. Fast det gör man väl ändå inte? Traffic-shaping asså.;)

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk

ZyXel 660M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Plugga ur routern och se ifall du har samma problem, och VÄNTA en haltimma BT tar en stund innan den kommer up i fart. Använder du Azureus så kolla in inställningarna, jag optimerade mina idag när jag fick Telia 8000 och popade up från 250 till 400+.

vad för inställningar ändrade du och till vad? om du inte vill ta upp det här så skicka ett PM

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Du måste forwarda portarna i XP's brandvägg också om du kör med den.

Permalänk
Medlem

Jag kör med vanliga bitt tornado klienten.. å det har funkat fint, förr..

men sen jag körde in sp2.. så går det typ 5kb/s nu.. =( förr 50kb/s.. å jag kör med en router.. men har aldrig behövt öppna några portar för att få programmet å funka...

å jag har iaf stängt av sp2 brandväggen.. så det är inte det.. nån som har tips??

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem

Hur forwardar jag portar i xp's brandvägg då? Vilka portar är bäst att ha öppna till bittornado. Kallekofot jag har ett zyxel 660 HW. BLir din lampa någonsin grön på bitornado min är alltid gul...även om ja stänger av brandväggen....!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOff
vad har du för modem kallekofot?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOff
vad har du för modem kallekofot?Hur forwardar jag portarna?

Det finns en "edit" knapp, väldigt bra att använda då man t.ex. glömt skriva något och eftersom att det inte är tillåtet att dubbelposta här så är det bättre att använda edit knappen

Visa signatur