Permalänk
Medlem

Hjäälp (AMD64, MSI)

Funderar som sagt på ett MSI mobo och MSI grafikkort till en AMD 64 bitars. Fungerar ett RX800 Pro 256 mb eller ett NX6800 Ultra 256 bäst tsm med AMD64 och fungerar MSI mobot å MSI grafikkort bra tillsammans ?

Visa signatur

// Mvh Erik

Permalänk
Medlem

MSI fungerar bra med båda grafikkorten, det är vara att välja det grafikkort du vill ha.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

hur ere mellan amd och de 2 olika korttyperna då ?

Visa signatur

// Mvh Erik

Permalänk
Medlem

It doesn't matter!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Äre säkert d ?

Om vi snackar vilken som e mest lämpad til latt både spela och rendering i 3Dsm

Visa signatur

// Mvh Erik

Permalänk
Medlem

Jag kör med MSI k8n platinum, och gainward 6800 GS 2400/ultra.
Fungerar kanon med 3dsm och till alla nya spel. Det enda problemet är väl att MSI korten kan krångla och vara otrevligt för den som inte är van att pilla i BIOS.

Visa signatur

ASUS A6Ja Q011P

Permalänk
Medlem

oki

okej.. rekkomenderar du ett annar märke till kortet då lr ?

Visa signatur

// Mvh Erik

Permalänk
Medlem

Det beror på. Om du har hyfsad koll på bios så är det ett kanonkort. Men om du inte tycker om att ställa in bios så skulle jag ändra eftersom det är många inställningar som måste göras där första gången man startar upp nya systemet.

Visa signatur

ASUS A6Ja Q011P

Permalänk
Medlem

bios

pratar du om grafikkortets bios lr mobots?

Visa signatur

// Mvh Erik

Permalänk
Medlem

Mobo. Graffats mobo är det inga problem med. Föjer med väldigt bra mjukvara som flashar bios. Observera dock att jag inte testat det programmet själv. Men har läst myket recensioner där dem gett det + för att den fungerar bra.

Visa signatur

ASUS A6Ja Q011P