Permalänk
Medlem

Hjälp av köp med kamera!

Har tänkt inskaffa en kamera från PCAction men frågan är nu till er, vilken kamera skall jag inskaffa? skulle vilja ha en kamera på 2000-3000 kr som tar rätt så bra bilder, behöver inte vara en monster kamera, men heller inte en äcklig budget kamera med kvalite såsom kamerorna som säljs på RUSTA/ÖoB med 2 megapixels och utan blixt.

Ni som är bra på kameror kan väll hjälpa mig? jag älskar att fota men har bara en dålig GSm@rt Mini 2 cam . Skulle behöva en bra med mini skärm så man kan se bilden efter man tagit, kvaliten skall vara bra också, ska ha zoom m.m. för 2000-3000 tusen kr, helst från PCAction eftersom det är 0 kr på frakten :). Nu ännu en fråga. Man kan köpa på avbetalning, det står följande:

Antal månader ( 6 | 12 | 24 *) Pris per månad, räntefri betalning. 45 kr tillkommer i adminstrativ avgift.

jag som student och som bara får studiebidrag, har inte råd just nu att slänga upp 3000 kr på bordet, därimot skulle en avbetalning på t ex 24 månader vara till stor hjälp, då jag inte tänkt inskaffa en kamera om 2 år, om jag nu skulle köpa en och ha på avbetalning i 24 månader. Skulle det vara till hjälp för mig ? tacksam för alla svar!

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Denhär tråden kanske kan vara av intresse?
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34998...

Rent spontant känns det som att du kommer billigare undan med att beställa från något annat ställe även om du inte får frakten gratis då. Fast hur det är med avbetalning och så då det vet jag inte. Det kan nog variera en del... Cyberphoto har avbetalning iaf.

Om du måste beställa från PCAction så kanske Coolpix 3200 kan vara något ca 2000kr + 128MB minne från sandisk (236kr) + laddare och batterier GP Powerbank 3 (232kr) . En väska kanske kan vara bra att ha, men du får kolla själv vilken som passar isf.

Rent generellt så blir det ju en del dyrare med sådana "räntefria" avbetalningar. På 24mån har du betalat 1325kr i "smygränta" (aviavgift och uppläggningsavgift). Om köpet är på ca 3000kr är det rätt bra ränta, närmare bestämt ca 18%. Om vi förutsätter PCActions avtal.

Permalänk
Medlem

Ett tipps är Canon PowerShot A400...

du får den och ett 128mb minneskort för runt 2 tusen och jag har varitväldigt nöjd med min...

Visa signatur

Ignoscere divinum