Labs2 erbjuder 1 Gigabit per sekund till privatpersoner

Permalänk
Medlem

Är det inte backbone nät?

Visa signatur

One joint to rule them all!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
haha skrattar så jag dör.. ditt inlägg var ju fan det dummaste hittils!
snacka skit, en vanlig ny 7200 disk läser och skriver i runda slängar 40 mega byte / sekund.
teoretiskt max för gigabit är 125 mega byte / sekund så det krävs bara 3 st diskar i en ftp för att utnyttja bandbredden till max. Ta dina raidade scsi och kör upp nån stans.

Kör du dessutom mp3-radio, spelservers, webbsida med forutm etc så är ju 1Gbps lagom.
Och sen när ger gbit ethernet HÖGRE pingtider? Snarare lägre för man behöver snabbare routers osv. Men en router som klarar Gbit klarar Gbit och lär inte dö av nån gameserver din klant. Men visst ADSL tekniken kan ibland behöver interleave (hög ping till gateway) vid hög bandbredd men det är ju en annan teknik och går inte ens att jämföra.

Och visst kan dom ge 1Gbps/ person fram till gateway. Efter det är det ju ingen garanterad bandbredd. Där kan dom ha 100 000 pers som delar på 1Gps om dom vill det. Who knows.

Hoppas att jag lät sur för man blir jävligt trött på personer som ska rätta andra med saker som är helt käpprätt fel.

Du lyser med din okunskap och förmågan att skämma ut dig..
Vill inte ens bemöta detta inlägg..

//Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice-Man
Jag skulle vilja se den backbonen mellan alla switchar som klarar 1Gbit/persson.

Inom ett hus kanske man kan hålla 1Gbit.

10Gbit är max vad jag sett som uplink på switchar iaf.

Inte funderat på att dom kanske kör flera linor ?
T ex 1st 10 port switch.
10st Giga linor till kunderna och sen 1st 10Giga från huset till huvudstation.
Sen beroende på hur många som bor i huset så drar dom flera linor och sätter in flera switchar.
Men där finns utrustning som klarar mer än 10Gbit. Har själv sett 60Gigabit och där lär finnas bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
Herregud vad många som är okunniga inom detta område på Swec.
Att dom ens postar saker dom inte har en aning om i en disskution som denna..

1. Man har ingan användning av denna anslutning såvida man inte kör raidade scsidiskar.. (om man vill uppnå max kapacitet vilket man ändå inte kommer göra)

2. Lär er att hög bandbredd != låga pingtider. Därför skulle det inte funka så bra att sätta upp en hel rad med servrar.. då måste man ha en ruskigt bra router som håller koll på alla dom paketen..

Jag har extremt svårt att se att dom dessutom skulle kunna ge 1gbit/s / person... men visst.. jag har säkert fel.

Hoppas jag inte lät allt för sur/arg men man blir trött på personer som postar massa onödiga (korkade) komentarer..

//Magnus

Klart som tusan man kan utnyttja 1Gbit med en vanlig dator.
Kör giga här hemma. Är ju betydligt bättre att flytta filer mellan arbetsdatorn och servern i 30-40MB/s än vanliga 10MB/s. Och detta med vanliga 7200rpm IDE diskar.
Sen har du kanske inte tänkt på att man kanske har flera datorer så att tillsammans utnyttjar man hela 1Gbit bandbredden ?
Och att hög bandbred = hög pingtid är BS ! Jag har väldigt bra ping tider till USA och där är rätt hög bandbred på atlant kablarna.
Tror knappast dom kör 100Mbit mellan EU och USA

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Och att hög bandbred = hög pingtid är BS ! Jag har väldigt bra ping tider till USA och där är rätt hög bandbred på atlant kablarna.
Tror knappast dom kör 100Mbit mellan EU och USA

Han sa faktiskt inte det heller om man ska vara noga. Han sa att högre bandbredd != (är inte likamed) låga pingtider. Han har inte sagt nått om att det ska vara högre pingtider bara för att man har större bandbredd.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeyMan
Jaha, det visste jag inte! Trodde HDTV var så "rent", dvs okomprimerat, som det bara kunde bli, men det var tydligen fel. Nu vet man det

Det skulle vara ett extremt resurs slöseri att broadcasta HDTV i rawformat

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Även om en teknik så "okomprimerad" avseende tex ljud och bildkvalite så använder man alltid datakomprimering på prylarna just med tanke på resursslöseriet och annat. Dvs i stil med "realtidszip" eller motsvarande (se tex hur huffy codecen fungerar).

Permalänk
Medlem

*suck*
Varför kan Swec inte vara som förr ?

Jag har som Hilton påpekade aldrig sagt att högre bandbredd är lika med högre pingtider..

Och sen får ni tänka längre än att bara säg att "tänk om man har flera hårddisker / flera datorer..
Ni får ju utgå ifrån källan ni tankar ifrån.. Har den inte hårdvaran som krävs (SCSI) så spelar det ingen roll hur många datorer / håprddiskar ni delar upp det på..
Det var det ena alternativet..
Sen så om ni har flera hårddiskar i erat system så kommer ni aldrig utnyttja er anslutning fullt ut. Då PCi bussen bara är på (en teoretisk hastighet av) 133MB/s.
ni kommer kanske upp i MAX 100MB/s om ni kör en raid 0 array.

Hoppas jag slipper se några dumma quotes på mitt inlägg nu.
//Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
Du lyser med din okunskap och förmågan att skämma ut dig..
Vill inte ens bemöta detta inlägg..

//Magnus

hah klart du inte vill, för du har inget att säga om det. Tro mig all bandbredd över eller lika med 100mbit är inte baserad på ADSL eller VDSL teknik. Säg mig en form av anslutning över eller lika med 100mbit som inte ger låg ping? Ah du vill kanske inte svara för det finns ingen.

Sen klarar visst PCI bussen 125mb/s, den klarar 132mb/s vid 33mhz men visst man ska ju köra nätverkskortet någonstans oxå så varför inte ta ett moderkort med vanliga i875 chipset med CSA bus för Gbit så går det inte via PCI så vips har du dina 125mb/s puss. Alternativt när man ändå vill utnyttja sitt bredband så skaffar man en riktig burk med 66mhz PCI-E eller PCI-express då.

Själv kör jag Gbit mellan min fileserver och 2 datorer hemma och det är grymt skönt å slippa sega 100mbit.

Puss på dig Magnus försvara dig nu då om du kan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
hah klart du inte vill, för du har inget att säga om det. Tro mig all bandbredd över eller lika med 100mbit är inte baserad på ADSL eller VDSL teknik. Säg mig en form av anslutning över eller lika med 100mbit som inte ger låg ping? Ah du vill kanske inte svara för det finns ingen.

Så med andra ord, bara för att man har en hög hastighet så har man låg ping?
Visst pingen är ju bättre med Ethernet, men det är fortfarande inte hastigheten som bestämmer pingen!

Du kan sitta på en 10Gbit anslutning med fiber i alla riktingnar och fortfarande ha sämre ping än grannen som sitter på Telia 0,5Mbit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
Alternativt när man ändå vill utnyttja sitt bredband så skaffar man en riktig burk med 66mhz PCI-E eller PCI-express då.

PCI-E == PCI-express.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Han sa faktiskt inte det heller om man ska vara noga. Han sa att högre bandbredd != (är inte likamed) låga pingtider. Han har inte sagt nått om att det ska vara högre pingtider bara för att man har större bandbredd.

hah han sa:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr-cool
Lär er att hög bandbredd != låga pingtider. Därför skulle det inte funka så bra att sätta upp en hel rad med servrar.. då måste man ha en ruskigt bra router som håller koll på alla dom paketen.. [/B]

Och jag menar att han har fel. En anslutning med 1Gbps bandbredd lämpar sig ypperligt för att sätta upp spelservrar då Giga-ethernet ger extremt låga pingtider. Och det är Gíga ethernet vi snackar om i denna tråden inte något jävla överklockat 56k modem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
*suck*
Varför kan Swec inte vara som förr ?

Jag har som Hilton påpekade aldrig sagt att högre bandbredd är lika med högre pingtider..

Och sen får ni tänka längre än att bara säg att "tänk om man har flera hårddisker / flera datorer..
Ni får ju utgå ifrån källan ni tankar ifrån.. Har den inte hårdvaran som krävs (SCSI) så spelar det ingen roll hur många datorer / håprddiskar ni delar upp det på..
Det var det ena alternativet..
Sen så om ni har flera hårddiskar i erat system så kommer ni aldrig utnyttja er anslutning fullt ut. Då PCi bussen bara är på (en teoretisk hastighet av) 133MB/s.
ni kommer kanske upp i MAX 100MB/s om ni kör en raid 0 array.

Hoppas jag slipper se några dumma quotes på mitt inlägg nu.
//Magnus

Ja, man kan ju bara tanka från en källa i taget också... snälla.

Om man har flera datorer som tankar från flera källor så kan man utnyttja hur mycket bandbredd som helst bara man har utrustning som klarar att dela en så stor bandbredd.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk

ääh orka.

1Gbps lämpar sig ypperligt för spelservers och ftp-servers och webbservers och jag skulle mer än gärna haft det själv. Och ViZioN's uttalande om att Gbps inte är bra för spelservers för att routrarna inte klarar det är ju helt befängt. Sedan om ALLA på samma router försöker maxa upp och ned samtidigt så går inte det. Men det är samma sak med ALLA privata nät även adsl.
Men nät är alltid dimensionerade för att inte överbelastas så det är inget problem.

Sen om det är svårt att hitta saker att tanka och uploada så du kommer upp i 125mb/s upp och ned ALLTID det är ganska irrelevant.

Sedan finns det ju självklart undantag där dom routat sina 1Gbps via en switch på månen som gör att man pinga 2000ms men det är väl sånna anslutningar mr Magnus har erfarenhet av!

Sedan sluta tjata om SCSI RAID för hastighet etc. SCSI diskar och SCSI raid används för tillförlitlighet och enhets-integritet inte för att uppnå max skriv/läshastiget.

Vill man ha hastighet så skriver man olika saker till olika diskar samtidigt.

RAID för IDE är ett säljknep och TOTALT värdelöst ut min synvinkel om man inte har ett väldigt bra 66mhz raid kort med processor å minne.

hähä nästan samma namn på er två ju

Permalänk
Medlem

Nån som bor i Lund och kommer kunna få denna tjänst? Skulle vara roligare att höra vad detta ger i praktiken än allas spekulationer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
ääh orka.

1Gbps lämpar sig ypperligt för spelservers och ftp-servers och webbservers och jag skulle mer än gärna haft det själv. Och VitoC's uttalande om att Gbps inte är bra för spelservers för att routrarna inte klarar det är ju helt befängt. Sedan om ALLA på samma router försöker maxa upp och ned samtidigt så går inte det. Men det är samma sak med ALLA privata nät även adsl.
Men nät är alltid dimensionerade för att inte överbelastas så det är inget problem.

Sen om det är svårt att hitta saker att tanka och uploada så du kommer upp i 125mb/s upp och ned ALLTID det är ganska irrelevant.

Sedan finns det ju självklart undantag där dom routat sina 1Gbps via en switch på månen som gör att man pinga 2000ms men det är väl sånna anslutningar mr Magnus har erfarenhet av!

Sedan sluta tjata om SCSI RAID för hastighet etc. SCSI diskar och SCSI raid används för tillförlitlighet och enhets-integritet inte för att uppnå max skriv/läshastiget.

Vill man ha hastighet så skriver man olika saker till olika diskar samtidigt.

RAID för IDE är ett säljknep och TOTALT värdelöst ut min synvinkel om man inte har ett väldigt bra 66mhz raid kort med processor å minne.

Förstår inte hur du kan blanda in mig i tjatet om spelservrar!

Jag var den som påpekade att en 1Gbit anslutningen inte behöver ha lägre ping. Visst den har troligen lägre ping. Men det beror ju helt o hållet på hur du konfar routern.

Så innan du riktar kritik, gör det mot rätt källa - tack!

Permalänk
Medlem

Killme413 jag måste fråga hur gammal du är ?
Du beter dig väldigt omoget iaf..
Jag ska försöka bemöta dig och dina påståenden:

Citat:

Tro mig all bandbredd över eller lika med 100mbit är inte baserad på ADSL eller VDSL teknik.

Vem har påstått det ?
Mig veterligen finns det ingen VDSL tjänst som erbjuder 24Mbit/s.

Citat:

Säg mig en form av anslutning över eller lika med 100mbit som inte ger låg ping? Ah du vill kanske inte svara för det finns ingen.

Du får läsa på lite om nätverk, tom jag som inte är så värst insatt i det förstår att det inte har med bandbredden att göra hur pass låg pingen är.
Detta försöker även VitoC förklara för dig.

Citat:

Sen klarar visst PCI bussen 125mb/s, den klarar 132mb/s vid 33mhz men visst man ska ju köra nätverkskortet någonstans oxå så varför inte ta ett moderkort med vanliga i875 chipset med CSA bus för Gbit så går det inte via PCI så vips har du dina 125mb/s puss.

Ja PCI bussen klarar TEORETISKT en hastighet på 133MB/s.. men man kommer inte upp i det..
Du kommer inte ifrån det även om du kör det via ett inbyggt nätverkskort på moderkortet eftersom det körs på samma hastighet.. (det är sydbryggan som har hand om I/O's på moderkortet, alltså ditt integrerade NIC)
Även här får du läsa på lite mer..

Citat:

Själv kör jag Gbit mellan min fileserver och 2 datorer hemma och det är grymt skönt å slippa sega 100mbit.

Och du sitter på ett moderkort med PCI-E platser och SCSI diskar ?
För om du inte gör det så utnyttjar du ju inte ditt nätverk.

Citat:

Sedan sluta tjata om SCSI RAID för hastighet etc. SCSI diskar och SCSI raid används för tillförlitlighet och enhets-integritet inte för att uppnå max skriv/läshastiget.

Vill man ha hastighet så skriver man olika saker till olika diskar samtidigt.

RAID för IDE är ett säljknep och TOTALT värdelöst ut min synvinkel om man inte har ett väldigt bra 66mhz raid kort med processor å minne.

Hahaha jag kan inte hålla mig längre.. detta var den korkaste kommentar jag nånsin sett på sweclockers forum..¨

SCSI används BÅDE för att det är tillförlitligt OCH för hastigheten/accesstiden..

Citat:

Vill man ha hastighet så skriver man olika saker till olika diskar samtidigt.

Haha.. vad tror du raid är till för då ? (Du e fan dummare än tåget, eller okunnig)

Och skulle raid för IDE vara ett säljknep ?
Hur många småföretag tror du inte kör raid 1 / 5?
Eller videoredigerare som kör raid 0.

Nä.. nu har jag försökt få fig att förstå 3 ggr.. mer tid vill jag inte ödsla på en minderårig snorunge som inte har bättre hyffs.

//Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk

suck.. okay förstår hur du misstolka det första, dålig svenska där.
Ingen bandbredd över eller lika med 100mbit är baserad på adsl eller vdsl ska det stå.

sen om du kollar teknisk specifikation för adsl och för Gbit ethernet så ser du att pingen är högre för adsl till gateway. Sen efter det som sagt så kan du routa till månen och få hur hög ping du vill även med Gbit.

Sen är PCI bussens hastighet precis lika TEORETISKT som 125mb/s som är TEORETISKT max för Gbit. Sedan vet du uppenbarligen inte vad CSA är?
Du pratar om integrerat nätverkskort på sydbryggan men jag skrev uttryckligen via CSA som är en dedikerad buss för Gbit nätverk till nordbryggan. Den går INTE via PCI. Så där får du nog läsa på lite mer.

jag sitter på ett enterprise moderkort med 66mhz pci och 5st IDE diskar. sammanlagt klarar diskarna att skriva och läsa i ca 200mb/s.

Och som jag sa så används inte SCSI för max skriv/läshastiget där används RAM-drive.

Sen skrev jag olika saker till olika diskar samtidigt, RAID 0 delar upp samma fil mellan olika diskar.

behöver du bebis exempel? ska du skicka 2 filmer tex så skickar du en film till varsin diska samtidigt. Det går snabbare än att skicka 2 filmer till en RAID array.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
Och jag menar att han har fel. En anslutning med 1Gbps bandbredd lämpar sig ypperligt för att sätta upp spelservrar då Giga-ethernet ger extremt låga pingtider. Och det är Gíga ethernet vi snackar om i denna tråden inte något jävla överklockat 56k modem.

Hade man kunnat klämma upp ett par super-modem, vi kallar dem Hayes V10KGigaBIS för skojs skull, med 1 nanometer kopparkabel emellan sig eller nåt i 1 Gbps - så hade du fortfarande haft all digital->analog->digitalmodulering som tar en evinnerlig tid och därför också fått högre fördröjning (latency, "ping") på din 1 Gbps-sladd.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

Jag missade CSA.

Nä du kommer mkt väl upp i 125MB/s på Gbit nätverk... samma som 12.5 MB/s på 100Mbit nätverk..

Iallafall om du kör ett internt nätverk..
För på jobbet kör vi internt med Scsi diskar i raid 0..
Då maxar vi ungefär 120MB/s

//Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Medlem

Ingen som har tänkt på kostanden för nätutrustningen här?

ett snabbt exempel:

XEN-pack till swicthar 60000:- st (10Ge moduler)
cisco 3750 switchar med plats för xenpack 750000:- plus om man vill ha SMI eller EMI mjukvara.

coreswitch cisco 6500 med linjekort och mangamentblad 400000:-

var i hela världen ska dom få fram sådana pengar till det?

Nä ett troligare alternativ är att dom har 48portars gbit switchar som upplänkas via 1gbit lfiber till en coreswitch som uplänkas med 10ge till en GSR som håller ihop hela deras nät.

Hur är det sen med peering mot andra operatörer?
Har dom ens avtal på lokalnivå?

Troligen är detta en tjänst som kommer att finnas i ca 1år sen syns förlusterna och dom tvings packaihop.

/erik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
*suck*
Varför kan Swec inte vara som förr ?

Jag har som Hilton påpekade aldrig sagt att högre bandbredd är lika med högre pingtider..

Och sen får ni tänka längre än att bara säg att "tänk om man har flera hårddisker / flera datorer..
Ni får ju utgå ifrån källan ni tankar ifrån.. Har den inte hårdvaran som krävs (SCSI) så spelar det ingen roll hur många datorer / håprddiskar ni delar upp det på..
Det var det ena alternativet..
Sen så om ni har flera hårddiskar i erat system så kommer ni aldrig utnyttja er anslutning fullt ut. Då PCi bussen bara är på (en teoretisk hastighet av) 133MB/s.
ni kommer kanske upp i MAX 100MB/s om ni kör en raid 0 array.

Hoppas jag slipper se några dumma quotes på mitt inlägg nu.
//Magnus

Men hade du tackat nej till 1Gbps för rimliga pengar?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
sen om du kollar teknisk specifikation för adsl och för Gbit ethernet så ser du att pingen är högre för adsl till gateway. Sen efter det som sagt så kan du routa till månen och få hur hög ping du vill även med Gbit.

vilken spec står detta i? bandbredden har inte ett skit med pingen att göra, att adsl har högre ping än ethernet beror på helt andra faktorer, och pingen mellan ett 10 MBps ethernet och 1 Gbps är obefintig om man går via samma routrar.

Permalänk
Medlem

Äckligt snabbt

Visa signatur

Egyptolog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikcn
Ingen som har tänkt på kostanden för nätutrustningen här?

ett snabbt exempel:

XEN-pack till swicthar 60000:- st (10Ge moduler)
cisco 3750 switchar med plats för xenpack 750000:- plus om man vill ha SMI eller EMI mjukvara.

coreswitch cisco 6500 med linjekort och mangamentblad 400000:-

var i hela världen ska dom få fram sådana pengar till det?

Nä ett troligare alternativ är att dom har 48portars gbit switchar som upplänkas via 1gbit lfiber till en coreswitch som uplänkas med 10ge till en GSR som håller ihop hela deras nät.

Hur är det sen med peering mot andra operatörer?
Har dom ens avtal på lokalnivå?

Troligen är detta en tjänst som kommer att finnas i ca 1år sen syns förlusterna och dom tvings packaihop.

/erik

Det finns faktiskt billiga 24/48-portars gigswitchar med 10gig-uplink, bl.a. från HP (tviii!).
Lite värre är det med kapaciteten i övriga nätet... Labs2 verkar inte ha spec mycket peering (1gig till SOL-IX och 1gig tll någon av Netnod-IXarna typ) och ingen eller mycket begränsad privatpeering (och de flesta privatpeers är ändå bara 100Mbps). De har visserligen transit från Global Crossing, Song och Telenor, men det lär max röra sig om några gig total maxkapacitet, och det krävs inte speciellt mycket användande för att transiten ska bli mycket dyrare än vad abbonemanget kostar.

Även om man överbokar ännu mer än vad som är normalt för den här typen av linor så är det en teknisk/ekonomisk omöjlighet att folk kommer upp i några höga hastigheter utanför det egna nätet.

Permalänk
Medlem

Det är inte nog med att Labs2 tecknat avtal med HSB...comhem har tecknat avtal med HSB om att alla hsb lägenheter skall förses med en digitalbox utan kostnad.

Boende i HSB: s bostadsrättsföreningar kommer från och med idag att kunna erbjudas digital-tv-access som en del av den månatliga boendeavgiften. Avtalet innebär att boende får digitalboxar och programkort helt utan engångs- eller fasta kostnader. Dessutom ingår kanalerna SVT24, Barn- & Kunskapskanalen samt den helt nya svenska sportkanalen SportExpress som lanseras i mars 2005. Boende kan härutöver köpa till enstaka kanaler, Pay-per-view program eller större kanalpaket.
http://www.comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&_pageLa...

HSB rulez....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

skruvis.. jo klart jag skulle..
Men jag anser inte att 800:- / månaden är ett bra pris..
Jag tar hellre 100Mbit för 200:- / månaden..

//Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
skruvis.. jo klart jag skulle..
Men jag anser inte att 800:- / månaden är ett bra pris..
Jag tar hellre 100Mbit för 200:- / månaden..

//Magnus

200:-/mån för 100Mbit hade även jag hoppat på direkt... 800:- är ett bra pris tycker jag för 1Gbps, ADSL 2048/768Kbps i danmark kostar ~600:- danska i månaden.

Betalar 285:-/mån nu för mitt 10/10Mbps.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Inaktiv

Kan de inte fixa fiber till mindre orter istället så vi kan få iaf 10mbit.

E väl bättre än att ge stadsborna 1gbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
skruvis.. jo klart jag skulle..
Men jag anser inte att 800:- / månaden är ett bra pris..
Jag tar hellre 100Mbit för 200:- / månaden..

//Magnus

Jag anser att det är ett jävligt bra pris för en sån hastighet men det är inget jag skulle betala för i dagsläget.

Jag skulle göra som du, ta 100 mbit för 200 i månaden.

Just nu har jag 10/10 från BBB för 200 i månaden och det tycker jag är ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Asså.. Vaffö klaga ?
Varför inte bara säga typ "Yes. Ja kommer kunna tanka så snabbt mina hårddiskar låter mig." Det bör ju bli runt 40-50Mbit/sec (om sin router klarar det) om ja har läst rätt på den här tråden. Ja skulle absolut inte klaga på den hastigheten