Asus A8N-SLI Deluxe Moderkort S939 PCI-E nForce4 SLI

Permalänk
Medlem

Asus A8N-SLI Deluxe Moderkort S939 PCI-E nForce4 SLI

Är förvirrad, vill köpa ett sådant moderkort när det väl kommer ut, men stöder den dual channel? står inget om det på komplett osv..

Asus A8N-SLI Deluxe Moderkort S939 PCI-E nForce4 SLI, 4xSATA2, Dual-GbLAN, ATX

Permalänk
Medlem

lär det göra.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

ja, borde ju göra det, men man vet ju aldrig :s

Permalänk
Avstängd

Ja det gör det.

Dock hade jag valt msis nforce4 planka istället.

1. Jag personligen gillar msi bättre än asus.
2. flera sata portar
3. msi har alltid roliga saker till sina kort
4. msi klockar rätt bra vet dock inte om asus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Ja det gör det.

Dock hade jag valt msis nforce4 planka istället.

1. Jag personligen gillar msi bättre än asus.
2. flera sata portar
3. msi har alltid roliga saker till sina kort
4. msi klockar rätt bra vet dock inte om asus

Hmm, hur många S-ATA portar har MSI då? ASUS har ju 8 st... 4 vanliga och 4 raid...

Permalänk
Hjälpsam

Ja det är garanterat dualchannel. Minnes kontrollern är inbakad i processorn och den är dualchanne på s939 och s940.

Mina erfarenheter av MSI vs ASUS.
MSI klockar generellt lite bättre och kan ha en del kul extra funktionerfeatures. Men kvalitén på MSI's produktion varierar mer än hos andra tillverkare. Om de funkar är de bra, men det är högre risk att du får skicka tillbaks kortet för byte.

ASUS är bra allaround, täcker de flestas klockningsbehov, stabila och genomgående bra kvaliet. Sällan några problem med deras produkter.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ska köpa ett själv när det kommer ut. Nån som vet nåt mer exakt värde än det prel.?

Visa signatur

Dator:
DFI Lanparty NF4 Ultra-D, AMD64 3000+ med zalman 7700-CU, Twinmos speed premier 2x512mb, HIS 800XL IceQ II, Bzerk 500w, Thermaltake sViking,