Permalänk

Nätagg utan lukt?

Mitt nätagg lutar illa och gör mig så sjuk att jag inte kan sitta vid datorn längre. Agget är ett Sirtec. 300W.

Det jag hade innan luktade också, men det DESSFÖRINNAN lutade inte alls!

(Det äldsta är dock till min gamla P200, så det är inte lika "starkt" på långa vägar, och inte ATX så det går inte o använda även om jag vill i min nya dator.)

Kan inte ni som har nätagg och inte upplever dålig luft lukta bak på era nätagg när de inte är igång, OCH när de är igång och säga mig om det "sticker i näsan" eller inte?

Skulle skarpt uppskattas, så att jag kan komma över ett luktfritt nätagg.

PS: misstänker att det är flamskydd av något slag som stinker så att jag mår pyton. Stinker även de nya aggen som inte har fläkt?

Visa signatur

Max fyra rader i fast bredd

/OSkar000

Permalänk
Avstängd

hahah jag tror nog att det inte e meningen att det skall lukta du har nog kommit över ett mondagsexemplar!

Visa signatur

Klart du ska!

Permalänk
Medlem

Är det inte så att lukten försvinner efter några veckor?

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X0n
hahah jag tror nog att det inte e meningen att det skall lukta du har nog kommit över ett mondagsexemplar!

Två i rad, av helt olika märken?

Det stank på alla nätagg min lokale datorhandlare hade... det var iofs inte många märken... 2 stycken... så jag köpte inget agg av honom!

Jag är övertygad om att det finns agg som inte stinker, problemet är bara at hitta dem...

Så hjälp!

Visa signatur

/OSkar000

Permalänk
Hedersmedlem

Köp Abit DigiDice, de har "luktmedel" i en liten behållare som man sätter bakpå så det inte luktar från datorn, eller ja, det luktar, men inte så äckligt, snarare sjukhussäng.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem

sätt dit en wounderboum..

Permalänk
Medlem

du kan ju prova att öppna o kolla om d e damm lr nått som luktar..ev dammsuga

Visa signatur

[DFI-Lanparty UT NF4 SLI-D][Opteron 146 2Ghz][2*512MB Crucial PC4000 BallistiX Tracer ][Connect 3D X800GTO]

Permalänk
Medlem

det som luktar är antagligen flammskyddsmedel och det är där på alla nätagg.

Permalänk
Medlem

Re: Nätagg utan lukt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syndromet
Mitt nätagg lutar illa och gör mig så sjuk att jag inte kan sitta vid datorn längre. Agget är ett Sirtec. 300W.

Det jag hade innan luktade också, men det DESSFÖRINNAN lutade inte alls!

(Det äldsta är dock till min gamla P200, så det är inte lika "starkt" på långa vägar, och inte ATX så det går inte o använda även om jag vill i min nya dator.)

Kan inte ni som har nätagg och inte upplever dålig luft lukta bak på era nätagg när de inte är igång, OCH när de är igång och säga mig om det "sticker i näsan" eller inte?

Skulle skarpt uppskattas, så att jag kan komma över ett luktfritt nätagg.

PS: misstänker att det är flamskydd av något slag som stinker så att jag mår pyton. Stinker även de nya aggen som inte har fläkt?

Det låter som att ditt syndrom är att du är inbillad sjuk.

Tror du allvarligt att du blir sjuk av lukten av ett nätagg? Mitt nya nätagg luktade också av nån blandning av plast- och bensindoft när jag stack näsan i det men man känner absolut ingenting när man sitter som vanligt framför skärmen. Jag tycker nästan det luktar gott... mmmm sniffa bensin...

Visa signatur

Dude! Word!

Permalänk

Jag tror du är överkänslig.

Jag provade även att trycka näsan mot fläktgallret på nätagget och dra in några djupa andetag utan att kunna känna av någon som alls "äcklig" lukt, snarare gött

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Avstängd

Nya datordelar luktar ju fruktansvärt gott speciellt grafikkort.¨
Mitt levicom 380w är luktfritt efter 2månaders bruk

Visa signatur

:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rzae
Nya datordelar luktar ju fruktansvärt gott speciellt grafikkort.¨
Mitt levicom 380w är luktfritt efter 2månaders bruk

Exakt! Lukten nya datordelar avger är nog den finaste som finns :).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Mina nätagg luktar iaf inte illa .. iaf inte när jag sitter som vanligt vid datorn. Kanske om jag sätter mig med näsan precis framför i fem minuter, men hur ofta gör man det? Har aldrig haft ett nätagg som luktat. Har känt att det har luktat bränt nån gång när ett nätagg pajat, men inte när det funkar.

Tai Mai Shu: Nej, det som luktar godast är "ny bil"-lukt och verkstad, typ dne lokala bilmekanikern eller nåt. Olika oljor, lite bensin o.s.v., luktar gott på nåt sätt.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Re: Re: Nätagg utan lukt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ritz
Det låter som att ditt syndrom är att du är inbillad sjuk.

Tror du allvarligt att du blir sjuk av lukten av ett nätagg? Mitt nya nätagg luktade också av nån blandning av plast- och bensindoft när jag stack näsan i det men man känner absolut ingenting när man sitter som vanligt framför skärmen. Jag tycker nästan det luktar gott... mmmm sniffa bensin...

Bara minuter efter att jag slagit på datorn så blir mina ögon så torra och börjar svida så att de blir röda och jag får påsar under dem, min hy blir kletig och vitprickig, det sticker i min näsa, och sitter jag kvar kanske 1 timme så har jag sådan panik i kroppen att jag vill krypa ut ur mitt eget skinn och ta livet av mig...

Eftersom jag inte känner av varken lukten, eller de besvär som kommer med den när jag ser på teve, pratar i mobil, telefon, rostar bröd, eller använder vilken teknisk apparat som helst, förutom datorn så är jag ÖVERTYGAD om att problemen inte är vare sig inbillning, elöverkänslighet eller whatever...

Hittade för övrigt en sida som beskrev alla symptom jag hade och det är tydligen många fler med mig som lider av problemet. Det har visst med flammskyddsmedel och annat gift i datorn. Det ska visst bli förbud mot användadet av sådana gifter nu om några månader med en ny lag...

Under tiden så har jag svintråkigt, eller lider av bara fan så fort jag ska använda datorn så den är mestadels avstängd....

Visa signatur

/OSkar000

Permalänk
Medlem

Förutom att köpa ett nytt nätagg så kan du förvara datorn i rummet intill. Borra ett hål i väggen och dra igenom bildskärmskabeln, mus och tangentbord. Eller skaffa dig trålös mus och tangentbord (om du inte är känslig mot radiostrålningen). Då bör det gå bättre för dig. Dessutom så blev det extra tyst i rummet. Plattskärmar strålar mindre. Köp en sådan (om du inte redan har en) eller anslut CRT skärmen till ett jordat väggutag. Se till att vädra ofta och regelbundet.

Det finns folk som påstår att dom kan "bota" så kallad elöverkänslighet och liknande symptom som du beskriver. Dom påstår att det handlar om en "obalans" i kroppen som skall gå att rätta till/förbättra. Det kan även bero på stress eller liknande. Vem vet...

Visa signatur

Yepp, it´s 1984

Permalänk
Medlem

HAHA HAR DU BAJSAT I DATAN HAHAHAHAHahahHA!!?!!!111111111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apskaft
HAHA HAR DU BAJSAT I DATAN HAHAHAHAHahahHA!!?!!!111111111

Det var nätagget som luktade inte HDn

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Avstängd

konstigt mitt luktar inte ett smack

Visa signatur

Klart du ska!

Permalänk
Medlem

mitt luktar inget.. tagan

Visa signatur

I R teh s0eT