Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Om du kollar på tidsskillnaden mellan Cruels inlägg och mitt så förstår du kanske varför jag inte såg hans inlägg förrns efter jag skickat mitt.

CUEL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Ja, men använder du en RGB-scart så kommer bilden blir bättre eftersom du inte kör en NTSC-signal utan en PAL-60Hz och med separerade färger

Jag läste precis att den enbart kommer köra RGB med Pal gamecuben, eftersom NTSC saknar detta, och kör då vanlig kompositsignal, dvs kvaliten borde inte bli bättre.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuel
CUEL

Sorry.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Ljudet du hör kan lika gärna vara högspänningsdelen som tjuter vilket man hör mkt tydligt ofta tydligare när bilden blir ljus, hade precis det problemet med min 50Hzare på kontoret. Fick fixera spolarna och kondingarna i högspänningsdelen med smältlim så de inte kommer i självsvängning och den vart knäpptyst. Detta av någon anledning tycker jag verkar vara vanligare på typ Philips Widescreen men fick föklarat av en tekniker, om jag kommer ihåg rätt, att högspänningsdelen i en Widescreen måste arbeta hårdare för att elektronstrålen skall kunna rita upp en rak bild ända ut på kanten på ett Widescreenrör och att 100Hzarna hade mera problem än 50Hzarna med detta.

Det är inte det högljudda ljudet i början jag pratar om, vad jag pratar om är ett konstant ljud som hörs hela tiden. Jag är tämligen säker på att det är elektronstrålavlänkningen som skapar ljudet.

Wizard: Du har helt rätt i att jag inte hör det på nyare tv:n av bättre kvalitet, men jag tror också att fler hör ljudet om de lyssnar efter det, däremot långt ifrån alla. Jag har av och till frågat mina kompisar om de hör ljudet jag menar och väldigt få gör det...
(just ja 25*625 är det...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilmarinen
Det är inte det högljudda ljudet i början jag pratar om, vad jag pratar om är ett konstant ljud som hörs hela tiden. Jag är tämligen säker på att det är elektronstrålavlänkningen som skapar ljudet.

Wizard: Du har helt rätt i att jag inte hör det på nyare tv:n av bättre kvalitet, men jag tror också att fler hör ljudet om de lyssnar efter det, däremot långt ifrån alla. Jag har av och till frågat mina kompisar om de hör ljudet jag menar och väldigt få gör det...
(just ja 25*625 är det...)

Hatar det högfrekventa ljudet. Verkar bara vara jag i familjen som stör mig på det :\
Jag hör i mitt rum om TVn är på i vardagsrummet (rummen ligger bredvid varandra).

Min broras (dator)skärm låter även när den är avstängd