Permalänk
Medlem

Låg poäng på 3Dmark03

Hej!

Jag har ett Leadtek GF6800Le och har moddat det till 12,6.Om jag tar 16,6 så blir det små artifakter i spel.Iaf så körde jag 3dmark 03 och jag får 6800p...är inte det lite lågt? Konstiga är att jag får ungefär samma original.Får 6500p.Vet ej nåt program man kan klocka så jag har inte provat det.

Visa signatur

General Snus !

Permalänk
Medlem

Kan vara ganska lågt, vad har du för burk i övrigt? Med det jag har i sign och 12/5 fick jag ca 8500p i 3dmark03.

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk

Har du testat att voltmodda det då har du större chans att kunnda låsa upp till 16pipelines....kolla här http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=37298...

Permalänk

det måste vara väldigt lågt eftersom jag har 6300 med mitt radeon 9800pro!

Permalänk
Medlem

Jag har en Amd2500+ och 1gb ram.Oj oj...Ja det skulle ju vara bättre än Radeon 9800Pro...förstår inte varför jag får så lågt !

Visa signatur

General Snus !

Permalänk
Medlem

Uppdatera alla drivrutiner, inklusive moderkortets! Uppdatera gärna moderkortets BIOS också. Inof hittar du på tillverkarens hemsida.

Att uppdatera moderkortets drivrutiner + BIOS gjorde en jättestor skillnad för mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Jag har nyaste drivrutinerna på Grafikkortet , uppdaterat bios (flashade med awardbios som fanns på www.abit.com.tw) , har senaste moderkorts drivrutinerna från nvidia.com

Visa signatur

General Snus !

Permalänk

Är AA och AF avstängt? Fastwrite avstängt? Vad fick du innan du öppnade pipelinesen?

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

AA och AF är avstängt , Fastwrite avstängt...AGP memory i bios står på 64 (hälften av mitt kort) .Sista frågan står ju i tråden ;)...Hursomhelst Ca 300p mindre.

Visa signatur

General Snus !

Permalänk

Du kan ställa upp AGP Aperture Size till 128 istället för 64, testa det. 128 Brukar vara Default.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badgeman
AA och AF är avstängt , Fastwrite avstängt...AGP memory i bios står på 64 (hälften av mitt kort) .Sista frågan står ju i tråden ;)...Hursomhelst Ca 300p mindre.

testa med agp minne 128 eller 256 ca hälften av interminne var en gamma regel inte av grafikortsminne.

och stäng av vsync.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Okej ska testa imorgon! Annars skriver jag å hoppas på mer tips&trix .

Bye

Visa signatur

General Snus !