Permalänk
Medlem

Skärmproblem på min Powerbook :(

Hejsan!
Har fått in en Powerbook 15" alu med trasig skärm.

Enligt mig verkar det som att bakgrundsbelysningen av skärmen glappar. Och när man trycker på lite olika ställen så fungerar den bättre. När skärmen står i ett läge så fungerar det bra en liten stund.. sen slocknar det igen :/ Fungerar utmärkt med extern skärm.

Någon som har haft liknande problem? Och har en ide om hur man skulle kunna lösa det?

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

Du bör nog skicka in den och be apple fixa dem.

Permalänk
Medlem

Det är en äldre modell 500mhz utan någon garanti kvar.. Inget kvitto heller. Så de blir nog inte s å lätt att få dom att laga den Fick med den som en "bonus" när jag köpte min andra powerbook 15" 1ghz

Visa signatur

Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

Jag skulle troligen ha den som stationär med tillkopplad skärm, eller så som server... coolt att ha en tibook som server

Annars kanske det går att transplantera om du hittar en tibook med dött moderkort. Iofs vet jag inte hur lätt eller svårt det är.

Permalänk
Medlem

om det är en äldre är det ju ingen 15" alu. då är det en titanium...

Permalänk
Medlem

Perc: Mjo.. Har den som stationär hemma nu. Men känns lite synd att inte kunna andvända den stora fina skärmen på den bara Är ju inte säker på vilken del som är trasig bara :/ De va den frågan jag ville ha svar på med denna tråden. Funderar på om det är spänningsdelen eller om de är glapp någonstans eller linknande

Sidde: Hmm jo skrev fel där. Titanium äre Har inte så stor koll än på macdelen än.. Fick mina första macar för ett tag sen.

Visa signatur

Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är att du åker till ett Apple Center och frågar om man kan göra något åt det, annars kan du som sagt sikta in dig på att ha den som server eller liknande.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

På apple center så kommer dom föreslå en reparation som kommer kosta mer än va datorn är värd Och dom kommer inte kunna komma med ideer om va som är fel. Eftersom att dom verkar inte va så kunniga där precis

Visa signatur

Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

Då kan du sikta in dig på att ha datorn som server om du inte vill beställa reservdelar från internet och reparera själv. Det finns antagligen reparationsmanualer på nätet att hämta.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U