Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Problem med bränning av DVD, Nero samt Plextor PX-712A

Permalänk

Problem med bränning av DVD, Nero samt Plextor PX-712A

Har ett litet problem med att bränna DVD skivor, det har fungerat hur bra som helst tidigare, efter att ha installerat SP2 så fick jag upp något kryptiskt meddelande om att Nero inte skulle fungera med denna version av windows, testade att bränna och det fungerade precis som innan. Bra tänkte jag, då kör vi på det. Nu, ett bra tag efter så bestämde jag mig för att man kanske skulle tanka den där patchen från sidan och så gjorde jag det, installerade patchen och när jag skulle testa bränna en skiva upptäckte jag att bufert statusen flippade upp och ned som en studboll och efter ett tag fick jag ett felmeddelande som sa:
PLEXTOR DVDR PX-712A
Unspecified target error.

sedan började fanskapet skriva några high compatibility borders och resultatet blev en fukkad cd och en jävligt missnöjd användare, fenomenet fortsatte och jag har brännt sönder 4st DVD+R skivor.

nu undrar jag om någon här har haft ett liknande problem eller om någon helt enkelt bara har en lösning på det.

Visa signatur

The Educated Fool
Smaken är som baken; hårig, finnig och full av skit.... eller var det delad?

Permalänk
Medlem

har samma brännare som du, kan du berätta vad du har för version av nero? kör själv 6.6.0.3 och funkar felfritt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

har prövat olika versioner, senste jag testade var 6.6.0.3

Visa signatur

The Educated Fool
Smaken är som baken; hårig, finnig och full av skit.... eller var det delad?

Permalänk
Medlem

Vad är det för skivor?
Har varit med om att Bulkpaq har varit av varierande kvalitet så deras 4x har man blivit tvungen att bränna i 2.4x istället.

Permalänk

Har haft samma problem som du. Att buffertern far upp och ner som bungeyjump. Hos mig är problemet är om jag har flera brännarprogram installerade. Tex Nero och Alcohol 120%, eller Nero och CDRWin. Det enda som finns att göra för min del är att installera om HELA Windows XP SP2. J***gt drygt, men sen funkar det. Kör bara Nero och inget annat. Första gången det hände bytte jag brännaren till en ny, men efter tag kom samma problem tillbaka. Jag har Plextor 708A. Kör senaste drv för Nero.

Men nu har ett nytt problem uppstått. Min brännare tar inte vanliga CD skivor längre, bara DVD skivor. Så det blir en ny IGEN.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG