Permalänk
Medlem

bounca en connection i OpenBSD

Tänkt bounca en connection från en kompis till en utav mina datorer(OpenBSD), då min lina är lite bredare än hans. Så man connectar till min dator och använder min lina så bara jag som streamar från hans dator.
Hittar ingen hjälp på google.
Enda jag hittade som liknade det jag skulle göra var i PF's manual, en TCP proxy stream.

Hur ska jag gå till väga? hur ska jag göra?

Kanske man bara ska sätta upp en vanlig proxy i pf. Eller?

Permalänk
Medlem

För vanligt portforwarding i pf så använder du RDR t.ex

rdr on <interface> proto <prot> from <src> to <dest> port <port> -> <rdr-ip> port <rdr-dest-port>

Sätt upp vpn mellan dig och din kompis, lägg upp en sådan här rdr i din firewall där en viss inkommande port redirectas till hans interna ip adress i vpn:et.

Konfigurera eventuellt program som du ska köra att köra över denna port (t.ex direct connect eller annat program)

Mvh
Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

jag vill inte portforwarda, för då när folk anslutar tar det ju på hans lina väl? Då blir det inte min dator som sänder vidare hans stream.

backspace: tackar, ser exakt ut som det jag letade efter.