Permalänk
Medlem

Installera ram i bärbar själv

Godmorgon!
Någon här som har erfarenhet av detta?

Har aldrig öppnat en bärbar i mitt liv Mekkat ganska mycket med stationära men kan inget om bärbara...

Funderar på att köpa följande:
http://www.novatech.co.uk/novatech/NBrange.html?CWS

Och lägga till:
http://www.pcwcomponentcentre.co.uk/invt/vs512sds333

Så frågan är: någon som vet om det överhuvudtaget går att montera extra minne i bärbara själv? Eller måste man ha några specialverktyg eller sånt för att öppna upp maskinen?!

[EDIT] Liten offtopic fråga jag kom på... Vet ni om det finns någon internet-affär i USA som exporterar till Europa? Borde vara väldigt billigt om man kan hitta nånstans där man handlar i dollar nu när den står så lågt!

Permalänk
Medlem

Det brukar vara lätt att sätta i mer minne i bärbar också. Det varierar lite från olika tillverkare. De enklaste har minnesmodulerna på undersidan. De lite krångligare har de under tangentborden, då måste man skruva bort och lyfta på tangentbordet först. Brukar vara vanliga stjärnskruvar, förutom HP som har torxskruvar.

Kan vara lite "farligt" att handla från USA då det kan komma på tull+moms. Bättre att köpa från ett EU-land.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Det brukar vara lätt att sätta i mer minne i bärbar också. Det varierar lite från olika tillverkare. De enklaste har minnesmodulerna på undersidan. De lite krångligare har de under tangentborden, då måste man skruva bort och lyfta på tangentbordet först. Brukar vara vanliga stjärnskruvar, förutom HP som har torxskruvar.

Kan vara lite "farligt" att handla från USA då det kan komma på tull+moms. Bättre att köpa från ett EU-land.

rättelse: min senaste HP samt kompisens hp hade stjärnskruv på alla ställen där man själv kunde gå in och pilla, tex hdd, minne.

Sidorna killen länkar till verkar vara ifrån storbrittanien och därmed ett euland.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan

adress-ändelsen co.uk innebär dock att det är Storbrittanien (vilket är ett EU-land) som det handlar om, inte USA lol...

Permalänk
Medlem

Stämmer datorn kommer inhandlas i storbrittanien då jag bor där nu.

Tackar så mycket för hjälpen allihopa, blir nog mer minne som jag installerar själv då.. ska nog lösa sig