Nostalgispel. Screenshots

Permalänk
Medlem

Fallout 2 är väl för nytt för att kallas nostalgi, då spelet kom 98. Enligt mig räknas bara spel som är över 10år gamla för nostagi.

Permalänk
Medlem

Pilotwings (SNES)

Man saknar nästan en nostalgi-smiley.

Permalänk
Gäst

KLISTRA DENNA TRÅD NU!
finns ett spel som inte är nämt vet inte vad det heter men man va en snubbe med en helikopter motor på ryggen tror ja det va(lite som karlsson på taket)fasst man åkte i grott miljöer och skulle unvika monster o väggar som öppnades o stängdes snabbt!
nån som kan namnet på detta spel, tror det kom till spectravideo först o sen till c64...
mkt taksam för svar vill verkligen köra det igen!!!

Permalänk
Permalänk
Medlem

vill inte pusha på nu,men varför klistrar inte moderatorerna denna underbara tråd?detta är ju nått som man ung som gammal kan gå in och kika i och vi som är "gammla" kan gå in och minnas dom fina stunder man hade med dessa spel.
tycker att trådskaparen ska ha credit för denna lysande ide faktiskt:)

on: vad hette det där spelet(tror det var till amigan men kan också ha varigt till c64)där man antingen kunde vara en helikopter eller en jeep..man skulle hoppa över en massa hål i vägen och samtidigt skjuta andra jeepar/hellikoptrar...det är inte swiw jag tänker på....den där musiken från filmen "bron över floden kwai" spelas i bakgrunden kommer jag ihåg.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Gäst

vet vikket du menar men kan inte namnet heller, det va ganska bra ju

Permalänk
Medlem

Silkworm heter det ... fast jag och min kusin kalla det bilen och helikoptern

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Gäst

nån som vet vikket jag menade? snubben med helikopter motor och rotor på ruggen typ som karlsson på taket fast propellern va över huvvet på gubben?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Fallout 2 är väl för nytt för att kallas nostalgi, då spelet kom 98. Enligt mig räknas bara spel som är över 10år gamla för nostagi.

Folk har nämnt nyare spel i den här tråden, som Red Faction. Finns ingen konkret gräns för vad som är gammalt, men F2 väcker lite nostalgiska känslor i mig.

Permalänk
Gäst

hmm ingen verkar veta namnet på det jag skrev om....gamla spel e ju bässt, bra musik som faan(brukar lyssna på musiken på midi filer o har i telefonen oxå) + att det e sköna miljöer + att det e kul!

EDIT TILL DOM SOM KAN DETTA: KLISTRA TRÅDEN NU!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Folk har nämnt nyare spel i den här tråden, som Red Faction. Finns ingen konkret gräns för vad som är gammalt, men F2 väcker lite nostalgiska känslor i mig.

Jo, och någon hade cs
Men som sagt det är vad jag tolkar nostalgi, och inte andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
Silkworm heter det ... fast jag och min kusin kalla det bilen och helikoptern

nej nej,det är inte silkworm:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Nostalgi över cs vet jag inte riktigt, det spelas ju fortfarande stort

Tycker det är nostalgi t.ex. när man spelar Beta 5.2, men när jag kör CS:Source är det ju självklart inte nostalgi Finns många grymma spel redan nämnda i tråden t.ex. Zelda 3, Super Mario och Fallout 2. Har inte läst hela tråden men andra spel värda att nämnas är Alex Kidd till Sega Master System

och NHLPA 93 till SNES

sen North & South till Amiga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo

och NHLPA 93 till SNES
http://www.bennoe-online.de/nhl/nhl4.JPG

älskade fighterna i detta spel:)...snacka om överlägsen man var med detroit:)

nord och syd,spelas än idag:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addeee
KLISTRA DENNA TRÅD NU!
finns ett spel som inte är nämt vet inte vad det heter men man va en snubbe med en helikopter motor på ryggen tror ja det va(lite som karlsson på taket)fasst man åkte i grott miljöer och skulle unvika monster o väggar som öppnades o stängdes snabbt!
nån som kan namnet på detta spel, tror det kom till spectravideo först o sen till c64...
mkt taksam för svar vill verkligen köra det igen!!!

Det måste bara vara...

H.E.R.O. - Helicopter Emergency Rescue Operation

Vilket lir alltså, det var tider det.

Permalänk
Medlem

Crystal Warriors (Game Gear)

bättre RPG i min smak finns inte

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Slår också ett slag för dogs of war & north and south till amiga!

Början i dogs of war var tuff, "Buy your weapons player one"

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Gäst

tack så mkt D-skott det är det jag menade!!!!!!!!!!!!!!! jag ska göra allt för att få det!!!!!!!!!!!!!! om jag så ska gräva upp gammla spectravideo o leta fram banden o allt så får det bli så!!!!!!!!!!!!!!!
och som jag sagt tidigare!
LÅT INTE DENNA TRÅD DÖ!!!!! KLISTRA DEN NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Jaaa, denna måste vara kvar!!

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk

Eller så väntar ni bara till en moderator gör det, istället för att whine:a om det hela tiden. Posta bilder istället.

Permalänk
Gäst

ja men vi skriver för att moddarna sk SE att alla vill det så klart(skriv gnälla inte whina fast du kanske älskar usa?)

Permalänk
Medlem

Inte för att vara elak, men vad är det viktiga med den här tråden? Bilder på gamla spel?

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Tråden klistras inte

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Omslagen till Zombies Ate My Neighbours (min kartong såg då INTE ut som bilden som postades här!) och H.E.R.O. är ju inte ens fulsnygga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
vill inte pusha på nu,men varför klistrar inte moderatorerna denna underbara tråd?detta är ju nått som man ung som gammal kan gå in och kika i och vi som är "gammla" kan gå in och minnas dom fina stunder man hade med dessa spel.
tycker att trådskaparen ska ha credit för denna lysande ide faktiskt:)

on: vad hette det där spelet(tror det var till amigan men kan också ha varigt till c64)där man antingen kunde vara en helikopter eller en jeep..man skulle hoppa över en massa hål i vägen och samtidigt skjuta andra jeepar/hellikoptrar...det är inte swiw jag tänker på....den där musiken från filmen "bron över floden kwai" spelas i bakgrunden kommer jag ihåg.

Undrar om det är samma spel som jag babblade om i början av tråden. Har inget namn på det men view'en var ungefär likadan som i detta spel: http://www.pcwelt.de/defaults/ShowFullSizePic.cfm?SourceIMG=/... .
Man kunde plocka upp små bubblor som gav en 1 extra armour. Man kunde spela 2 players med 1 tank och 1 helikopter. Saknar det spelet så über.
Det var inte silkworm 4:

Utan man rörde sig "uppåt" på skärmen...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Inte för att vara elak, men vad är det viktiga med den här tråden? Bilder på gamla spel?

Nostalgi! Spelnostalgi är troligen den bästa formen av nostalgi.

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem

jag tycker nog att dem över 21-22 vet vad dom talar om när det gäller nostagi..men för vissa e ju 3-4 år gammal spel nostalgi...men ändå dom som har varit med om o växt upp med en amiga eller en commodore c64 är lyckligt lottade...sånna grejer kommer vi aldrig få se igen...:) nu ska allt flyta o det ska vara dom senaste grejerna annars är det inget att ha..sån utveckling tycker jag är trist att se..=/

/25 åringen

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Tycker det är nostalgi t.ex. när man spelar Beta 5.2, men när jag kör CS:Source är det ju självklart inte nostalgi Finns många grymma spel redan nämnda i tråden t.ex. Zelda 3, Super Mario och Fallout 2. Har inte läst hela tråden men andra spel värda att nämnas är Alex Kidd till Sega Master System

http://www.retrosite.de/emulator/console/sms/alex_i.gif

och NHLPA 93 till SNES
http://www.bennoe-online.de/nhl/nhl4.JPG

Fy fan kul vad alex teh kid var! Satt och lirade det jämt när jag var liten, dock klarade jag aldrig spelet

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Skön tråd, många gamla spel man känner igen. Har en liten fråga också som jag hoppas att någon kan besvara. Letar efter ett spel, till snes, man flög flygplan, kunde köpa nya hela tiden, i modern tid. Det kom ubåts attacker och flygattacker, kanske något mer, minns ej, mot en bas man kunde se på en karta. Därifrån kartan valde man vilka slag man ville ta, någon som känner igen detta spel?