Nostalgispel. Screenshots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Det var till NES eller hur? Helt underbart, men väldigt svårt vill jag minnas.

Svårt? Oh ja... Coop blir föresten inte mycket bättre än så här, fungerar ju alldeles lysande.

Permalänk
Medlem

ingen som lira Necrodome?

Permalänk
Medlem

Stargunner:

Permalänk
Medlem

Bubble Bobble

Donkey Kong

Double Dragon

Permalänk
Medlem

Glömde att nämna Shadowrun till snes förut.

Oh ja, riktigt bra spel det där! Svårt var det också, kommer fortfarande ihåg hur man irrade runt i öknen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR
Fast det finns ett par som jag saknar i tråden:
http://www.micromanx.com/pictures/micro1_1.jpg
Microman

Hahaha, diggade rösten som kom när man startade spelet. "Miiiiiicccrooooma-a-a-a-an!"

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtan

Double Dragon
http://emul8.xlabs.sk/emulators/nes/doubledragon-1-nes.gif

Är det inte Double Dragon 2 som man är i rymden istället, och kan vara typ en groda eller nåt liknande?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Red Baron 1 från Dynamix är också en klassiker!

Det spelet har man suttit några timmar med

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Är det inte Double Dragon 2 som man är i rymden istället, och kan vara typ en groda eller nåt liknande?

Battletoads Double Dragon till snes kanske?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk

Någon som minns spelet där man var en kille som sprang runt i ett komplex med massa robotar som försökte döda en? Fanns en grön robot som tryckte in en i en vägg och dödade en. En annan som la bomber på marken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bm
Oh ja, riktigt bra spel det där! Svårt var det också, kommer fortfarande ihåg hur man irrade runt i öknen.

jo, öknen var helt klart den svåraste delen. letade i evigheter efter rövarnas läger.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boooze
Red Baron 1 från Dynamix är också en klassiker!

Det spelet har man suttit några timmar med

http://www.gamespot.com/gamespot/features/all/gamespotting/02...

mehh skulle ju jag skriva
kolla igenom hela tråden o så sista så va nån såklart före

aja

här är min nostalgi spel i alla fall

helt underart bra och roligt spel måste jag säga

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hulkenstrong
Battletoads Double Dragon till snes kanske?

http://www.consoleclassix.com/info_img/Battletoads_Double_Dra...

haha, precis!

har letat efter det spelet hur länge som helst, med tanke på att jag glömt bort namnet var det svårt att hitta

tack

PS. När ska vi få lite klister på denna tråd?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp

PS. När ska vi få lite klister på denna tråd?

i STRONGLY second that!
en sån här tråd får bara inte dö ut:)

btw,nån tidigare nämde "wings of fury" och lade upp en bild på det....men wings of fury(till amigan),var inte det det där spelet från första världskriget?kanske det är jag som blandar ihop dom nu,men jag har för mej att det är wings of fury medans den där bilden som postades var från ww2 där man skulle skjuta ihjäl japaner och sänka skepp,kommer dock inte ihåg namnet=/

EDIT:kom på att det hette "wings" det spelet jag menade,my bad:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hittade Dark Colony i hyllan förut.

Permalänk
Medlem

Vette!

Need for Speed 1

På tal om Need for Speed 1. Är det någon som vet hur jag ska hitta introlåten? I början var det en rocklåt som jag tyckte var skitbra. Vet nån vilka som har gjort musiken?

Permalänk

Här kommer några fina bilder som kanske förgyller kvällen för någon gammal NES-fantast. Jag gjorde dessa rätt snabbt med FCEU / scrot / Gimp, och jag kommer antagligen att redigera in lite fler bilder senare...

Castlevania

Ghosts 'n Goblins

Gun Smoke

Ikari Warriors

Kid Icarus

Kung Fu

Pro Wrestling

Rygar

Slalom

Solomons Key

Trojan

Fan, det här är ju hela min barndom...åhh, vilka minnen.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Och
Rick Dangerous 2

Minns dessa spel som det var igår, ska nog ta och installera dem igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navy_FarM
mehh skulle ju jag skriva
här är min nostalgi spel i alla fall

http://www.ipclub.ru/game/mystery/conq/main.gif
helt underart bra och roligt spel måste jag säga

Oh, kommer fortfarande ihåg hur kul det var med tornérspelen och hur man "lurade" alla adelsdamer bara för att få specialgrejor som draktålig-armour för att tillslut gifta sig med den rikaste utav dem bara för pengarna.

Trots några mindre missar är det en riktigt skön blandning mellan vanligt strategispel, fps och rollspel. Ett klart underskattat spel!

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem

Recoil

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guitarkalle
Någon som minns spelet där man var en kille som sprang runt i ett komplex med massa robotar som försökte döda en? Fanns en grön robot som tryckte in en i en vägg och dödade en. En annan som la bomber på marken.

Det minns jag mkt väl.. Tror att det hette Mission Impossible. Satt hur mga timmar som helst med det.

Permalänk
Medlem

Super Monaco GP

minns att jag spelade det VÄLDIGT mycket.. pappa älskade bilspel så vi spelade det hela tiden..

farsan jobbade på ett datorföretag under slutat av 80talet början 90talet. han kom hem med spel varje dag typ.. och jag minns när jag var där hur hans "jobbarkamrater".. som då var kanske i 20-25årsåldern lirade spel.. man lirade med dom.. har högar med hårddiskar från hans jobb som är FULLA med diverse spel.. skulle nog ta ett år att bara starta alla ett efter ett

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Quarantine har man spenderat många timmar framför i sin ungdom. Riktigt höjdarspel

Permalänk
Avstängd

Kan inte hjälpas att man får en tår i ögat.
Herregud vad man saknar den tiden. På den tiden när man fick ett spel så spelade man det som fan, kvittade nästan vad det var för spel..

Saknar när man satt med polarna och spelade hela nätterna och spelade.

Tyvär kan man inte hoppa tillbaka i tiden, hade ju inte tvekat ett dugg att börja om.
Shit är bara 20 och börjar tänka så redan Bådar inte gott för framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Herregud vad man saknar den tiden. På den tiden när man fick ett spel så spelade man det som fan, kvittade nästan vad det var för spel..

Tyvär kan man inte hoppa tillbaka i tiden, hade ju inte tvekat ett dugg att börja om.

Mm nu är det bara 100fps som gäller =(

Permalänk
Medlem

Mycket fin tråd, klistra den! Så man kan sitta och titta igenom den när man känner sig lite deppig eller vill få en nostaglikick! Här är lite spel som jag inte sett någon posta tidigare, kan ju givetvis ha fel Så jag garderar mig för att posta dubbelt.

Zelda

Metroid förhelvete!

Supermetroid kanske?

Link

Sen ett spel jag tyckte mkt om, jag minns inte hela namnet.. men jag minns att jag satt på min nya K6-2a och spelade det. Populus någonting. 3D och man hade någon shaman som kunde få fram vulkaner och annat godis

Som tidigare nämts

Quake
Dukenukem 3d
Scream
Sonic
Alex The Kid!

Minns ett jättegammalt spel... det var lite som Leisure Suit Larry... fast det lilla jag minns (väldigt lite) är att man kan ta någon snutbil och köra iväg.. sen kunde man gå till en pub.. eller om det var en polisstation? =D minns inte så väl. Om någon vet vad spelet heter vore det 100.

Enjoy!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Masamune
Nostalgi så det gör ont:

Rush n' Attack
http://web.telia.com/~u97013580/rush.jpg

Eller som det hette till C64

Green beret

hmm hittade mitt första managerspel

Football manager

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Amen, brother!

Det går inte att få samma underbara känsla i spel nu för tiden, eller jo, men det är väldigt väldigt få spel som fångar mig som många av de spelen som är med i denna tråden gjort.
Jag spelade lite Chrono Trigger för flera år sedan, spelet var nog redan gammalt då, men jag tyckte det var kul. Och nu fick jag tag på det i fredags och jag har spelat det non-stop hela helgen, det är fan i mig helt underbart! Jag har aldrig varit så fångad av ett spel på länge.

Harvest Moon är riktigt skoj också.

Det var faktiskt bättre förr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe

Minns ett jättegammalt spel... det var lite som Leisure Suit Larry... fast det lilla jag minns (väldigt lite) är att man kan ta någon snutbil och köra iväg.. sen kunde man gå till en pub.. eller om det var en polisstation? =D minns inte så väl. Om någon vet vad spelet heter vore det 100.

Enjoy!

Polis Quest-serien?

Här finns screenshots från den första delen:

http://www.a-for-adventure.com/gamereview.php?id=150

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Hmm undrar om UT räknas som ett nostalgispel då det fortfarande spelas flitigt? ute i världen?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |