Nostalgispel. Screenshots

Permalänk

Day of tentacle Finns det ngt coolare och roligar äventyrs spel? Tror fan inte de

Visa signatur

Dothan

Permalänk

The dig, kanske hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Finns ett spel där man lirar med robotar som man gjorde bättre och bättre. Det var ett fightingspel man slogs 1 mot 1.
Spelade det för 9-10 år sedan kanske.
Hette något med last och fall

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Finns ett spel där man lirar med robotar som man gjorde bättre och bättre. Det var ett fightingspel man slogs 1 mot 1.

känner jag igen...har för mej att det fanns till amigan.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

känner jag igen...har för mej att det fanns till amigan.

Ni tänker kanske på One Must Fall 2097? Finns på sidan 5 och 6 i tråden.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Ni tänker kanske på One Must Fall 2097? Finns på sidan 5 och 6 i tråden.

Japp!!
Det var OMF jag tänkte på

Btw. Jones.. Någon som lirat det.. Svinkul.
Och Qbasic spelet Gorilla

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Pro-Am!

Cobra Triangle!

Johnny Bazookatone

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

Såg att någon postade något med "Jazz Jackrabbit". Jag har i stort sett aldrig lirat det, dock lirade jag Jazz Jackrabbit 2 som besatt förut. Har många, många timmars erfarenhet i det ... JA det är roligt!

EDIT: Jag lirade dock mest med "Spaz" (hans bror). Han är roligare att spela med (dels för att han har dubbelhopp istället för öronhelikopter)

Permalänk
Medlem

Jag har börjat spela det magnifika spelet Chrono Trigger, men har fastnat (!!!!). Och tyvärr är det någon slags bugg, för när jag gör det jag ska (hålla inne L+R och trycka på A) på platsen det ska göras, så händer ingenting! Kan det hjälpa om jag fixar en riktig dosa att köra med istället för tangentbordet eller är det något jag gör fel? Hjälp!

Jag letar även efter spel i samma stil som Chrono Trigger. Samma visuella stil också, helst. Det är så läckert!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Jag har börjat spela det magnifika spelet Chrono Trigger, men har fastnat (!!!!). Och tyvärr är det någon slags bugg, för när jag gör det jag ska (hålla inne L+R och trycka på A) på platsen det ska göras, så händer ingenting! Kan det hjälpa om jag fixar en riktig dosa att köra med istället för tangentbordet eller är det något jag gör fel? Hjälp!

FAQs
Forumhjälp!
Mejla den här grabben
Hjälp på IGN
Chrono Trigger forum
Hjälp på IcyBrian
Annan walkthrough

Permalänk
Medlem

För ett par år sedan på modemtiden, när jag och ett par polare kunde sitta i några timmar och leta efter "småspel" på altavista, :P, så hittade vi ett
som var ruskigt kul, miniwars hette det. Någon som har det eller vet vart man kan ladda hem det? (Det var ett freeware-spel, så skrik inte. )

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabbert
IBIS,

Riddar spelet heter "Defender of the Crown". Jag tror det finns bilder på det, i denna tråd (tidigt nånstans).

Tog mig en titt på Amiga-versionen, vilket var den enda som hade någorlunda bra grafik, men var inte det. Man började inte lika iaf. Jag mindes en karta med några borgar, dit man kunde rida med sin riddare. Sen när man väl kom dit så såg man allt uppifrån, kunde gå mellan affärer och hus, samt slåss med andra riddare.

Problemet är att jag inte minns direkt vad det var för maskin vi spelade på. 5.25" floppys låg spelen på iaf, man fick ställa om en liten knapp på sidan av enheten innan man kunde spela. Har för mig att man då hamnade i det där härliga blå Commondore64-kommandoprompttjosan.

Permalänk
Medlem

* Eye of the beholder [AMIGA alla EoB]
1:

2:

3:

* Black Gate (?) (samma typ, fast mer spännande och lite nyare, hittar inget screen dock) [AMIGA]

* Phantasy Star [SEGA]

* Dragons Breath [AMIGA]

* Player Manager [AMIGA]

* Iron Lord [AMIGA]

* F29 Retaliator [AMIGA]

* Wings of Fury [AMIGA]

* Wayne Gretzky Hockey 1 [AMIGA] (har slagit sönder en A500 ett skrivbord tack vare det spelet i kombination med en TAC-2.. så jääääädra bra känsla )

(ja jag växte upp med amiga)

Permalänk

Tack så mycket för alla fina bilder, enormt bra tråd!
Här är några gamla spel som väcker starka känslor hos mig, men som kanske inte är så vanliga:
Rayman:

Marathon (shoot 'em up till macintosh):

ATrain (riktigt konstigt dos-spel då man transporterade gods och byggde hus på något vis..):

Kommer även ihåg ett dosspel som hette Museum eller något sådant då man tillsammans med en robot gick runt på ett musem och sedan förflyttades in i tiden då de olika utställningarna utspelade sig för att sedan lösa problem och sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
* Iron Lord [AMIGA]
http://www.classicgaming.com/amigareviews/pic/ironlord-a.gif

WIee, där är det ju!

Tackar!

Permalänk
Medlem

Ja måste ju säga att det finns inget som har "påverkat" mig mer än turtles på nes. Asså än idag så får ja typ ångest när ja tänker på hur roligt de e o varför ja sålde de

Visa signatur

"Is you´re refrigerator running? Because if it is, it´s probably running like you; very homosexually..."-Peter Griffin.

Permalänk
Medlem

*installerar DOSbox*

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

fan det fär var den bästa tråden som någonsin har skapats på detta forum:D!

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kommer och tänka på Last Ninja 1, 2 och 3 när jag tänker på nostalgi
Har de fortfarande original fast ingen Commodore 64 längre
Vad hette ett spel till Commodoren där man var en jägare som skulle döda ett djur/monster på varje bana? Det var i sidled med massa träd som bakgrund.

Undrar varför Master of Magic bara dykt upp en enda gång. Föregångaren till alla fantasy TBS. Tur att tvåan kommer om två år.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Oh, the memories! Tack för alla bilder på bland annat Little Big Adventure, Big Red Racing, Civilisation och Sim Copter... snacka om nostalgi!

Någon som kommer ihåg High Seas Trader?

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Jag hittade mitt svar där.

Permalänk
Medlem

Nostalgi så det gör ont:

Rush n' Attack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Masamune
Nostalgi så det gör ont:

Rush n' Attack
http://web.telia.com/~u97013580/rush.jpg

Det var till NES eller hur? Helt underbart, men väldigt svårt vill jag minnas.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Kings Quest V helt sagolikt.

downup:
är det Lula?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Permalänk

Marsupilami

Puggsy

Super Monaco GP

Street Racer

Turtles Hyperstone

Permalänk
Medlem

Barbarian till Amiga 500

Ice climber till NES

The fate of Alantis till PC

Behöver väl ingen närmare presentation

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Det var till NES eller hur? Helt underbart, men väldigt svårt vill jag minnas.

Ja, det var till NES. Hur svårt spelet är beror väl på hur mycket man har tränat, jag tror nog att jag kan varva det på 20 minuter...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"