Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Ingen bild med A8N-SLI + 6600GT

Permalänk
Medlem

Dina minnen är dock med på listan som asus har över testade minnen... men tycker ändå inte det borde vara minnet som e problemet eftersom vi testat 3 olika minnen.. jag har aldrig varit med om att olika minnen inte fungerar på olika moderkort

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk

Jag ska göra exakt samma sak! Jag har samma kort och samma fel! Korten måste vara defekta!

Visa signatur

[ASUS A8N-SLI ZALMAN ZM NB47J ] [AMD Athlon 64 3200+ "Venice" @ 4000+ ThermalTake Big Typhoon] [Gainward GeForce 6600GT 128 MB PCI-Express Zalman VF-700CU] [Samsung 200 Gigabyte] [NZXT Nemesis Gamingcase]

Permalänk
Medlem

testade du att koppla in högtalare eller hörlurar till ljudutgången? Bioset varnar över problem genom en röst från moderkortet istället för att pipa

jag hade sama problem, men det bestod av att jag hade satt båda mina 512or jämte varann, istället för en på varje kanal >.<

startade upp med hörlurar i och fick höra en röst säga "memory failure" vilket var otroligt skönt för allt funkade bra när jag kopplade in dem rätt

---

dock har du andra potentiella problem framför dig... du kommer upptäcka att nordbryggan är varm nog att laga pizza på... och efter ett tag kommer fläkten ovanpå den att lägga av och behöva snurras igång manuellt med fingret.. den orkar inte med helt enkelt...
värmen som nordbryggan utsöndrar påverkar negativt på ditt system... jag får ideligen felmeddelanden om ljudkort, processor, minne, hårddisk, grafikkort... allt...
kommer dissa detta kort snart... har för stunden en fet bordsfläkt + alla fönster öppna för att kunna få ett stabilt system >< alla andra komponenter, förutom bryggan, ligger konstant på låg temperatur, även under heavy load. har aldrig varit med om att en nordbrygga levererat så mkt värme förut.. håller du fingret på för länge blir du av med fingeravtrycket.

Visa signatur

mest elit!