Permalänk
Inaktiv

Liten bärbar.. typ som mac 12"?

jag undrar om det finns bärbara datorer stora som Mac's 12"
(pc dator windows)

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.w...

vore kul att ha en liten portabel dator. och inte en stor 15"-17" släpbar dator.

skriv gärna länkar till sidor om ni vet några????

(vill inte köpa någon nu mest intresserad)

MVH Kakelugn

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad!

Givetvis finns det små bärbara PC's, faktiskt mindre än Apples. Kolla in t.ex Dell, de har en som heter X300 och den väger endast 1,3kg. Andra tillverkare som HP , IBM mfl har också sk ultraportabla datorer.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Finns en hel del 12" PC. Dustin verkar ha de flesta.
http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_sho...

Har pratats mkt om en IBM X--nånting på forumet bl.a Kolla i rätt forum så skall du svar finna och även lär du hitta en hel del som undrar varför man skall ha en 12" bärbar pc istället för mac. Jag är kluven själv, tack o lov har jag inte pengar just nu

Edit: tog bort lite nonsens

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Inaktiv

skit bra

jag var ju inne på dustin o kollade haha där ser man

tänkte bara att det vore coolt att ha en liten bärbar dator i bilen med gps mp3 spelare o video. fast jag har ju inen bil.
vore kul att ha en som soffsurfningsdator,skithus dator, köksdator, eller sitta på fik och se ball ut dator.

tack för tipsen i alla fall.

Permalänk
Medlem

Problemet med IBM laptopen är att den är så enormt ful. Annars funkar det

Permalänk
Medlem

HP nc4000 och Zepto Znote 120 SL är två... iofs har jag ingen aning om dessa är bra eller dåliga.

Permalänk

Znote 120SL är just nu till test hos mikrodatorn, så snart kan man läsa lite om deras tankar om den

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde

Håller helt med..

Visa signatur

AMD 4 Ever

Permalänk
Medlem

Finns en hel del rätt trevliga ultraportabla PC utan optisk enhet. Dock skulle jag aldrig tåla att använda operativsystemet som medföljer.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Fujitsu-Siemens P7010 hur kan ni missa den?
1.3kg 10" widescreen med "grymt bra rutskärm"

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ju en smaksak. IBM designar uppenbarligen inte för samma målgrupp som Apple

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Det är ju en smaksak. IBM designar uppenbarligen inte för samma målgrupp som Apple

IBMs design på deras laptops är exakt lika som den var 1998
De är verkligen innovativa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns mycket som designats under senare år som inte varit snyggt. Det är inte särskilt relevant när något designades och de prioriterar helt enkelt funktionalitet/stryktålighet framför utseende.

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen, Malm, men aluminium mer stryktåligt än IBM-plast.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Det finns mycket som designats under senare år som inte varit snyggt. Det är inte särskilt relevant när något designades och de prioriterar helt enkelt funktionalitet/stryktålighet framför utseende.

Kan inte se vad som är så funktionellt med att ha ett fult skal. Då tappar man ju bara massa köpare. Sedan att IBMs datorer är stryktåliga innuti är en annan sak. Förändring förnöjer. Skulle vara riktigt kul att se några andra designer på den. Men nu har de ju sålt ut PC delen för att de gick back så enormt mycket på den. Så kanske det blir snygg och genomtänk ingenjörskonst.

Permalänk
Medlem
Citat:

IBMs bärbara klarar fan att bli överkörda och tappade. (Har sett båda).
Medans jag har två polare vars bowerbooks gått sönder genom att ligga i väskor avsedda för bärbara datorer.

Design är inte allt. Men powerbooks är mys.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Medans jag har två polare vars bowerbooks gått sönder genom att ligga i väskor avsedda för bärbara datorer.

Läs vad jag skrev ovanför ditt inlägg...
"Sedan att IBMs datorer är stryktåliga innuti är en annan sak."

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekommendera en ACER TravelMate 372, har haft en sedan i höstas och den är perfekt. Den är liten och till skillnad från IBMs motsvarande, snygg! Dessutom mycket prisvärd.

Det har kommit en efterföljare, Acer TM 380. Absolut värd att kolla upp.

http://www.acercomputer.se

Visa signatur

ride the big one

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent

IBM's bärbara har väl ett chassi av titanium om inte jag mins fel!

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

ASUS M5600N är en väldigt fin Ultraportabel dator, med dvd-r mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent

Jag har inte fingrat närmare på nån Alubook, men jag har väldigt svårt att tro att den skulle överträffa stryktåligheten i en Thinkpad i samma prisklass.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hulan
Jag kan varmt rekommendera en ACER TravelMate 372, har haft en sedan i höstas och den är perfekt. Den är liten och till skillnad från IBMs motsvarande, snygg! Dessutom mycket prisvärd.

Det har kommit en efterföljare, Acer TM 380. Absolut värd att kolla upp.

http://www.acercomputer.se

Jag har en Acer TM 382, jag ska inte säga att jag är helt besviken, men då den krånglat en hel del sedan jag köpte den i november förra året så är jag inte särskillt glad på den.

Högst troligast så har jag fått ett måndagsexemplar och jag lämnade faktiskt in den på reparation idag då jag igår fick droppen.

Felet jag har är bland annat att den inte klarar av att göra något alltför krävande för då dör den direkt. Ett exempel är att den under installation av operativsystem dör mitt under processen.
Sen så tjuter hårddisken också i en irriterande ton.

Jag misstänker att det är värmeproblem, vet dock ej.
(Storleksmässigt så älskar jag den, helt klart optimal att ha med sig i skolan.).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte

Oj då..vilken powerbook? Hur mycket gick de sönder?

Visa signatur

getalife.com

Permalänk
Medlem

Som sagt en IBM X40, det är kvalitet. Jag är otroligt nöjd med min. Rekomenderas varmt. Och även om Apples är riktigt snygga så tycker jag att IBM:arna ser riktigt proffesionella ut.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]