Permalänk
Medlem

CS-server status på hemsidan

Hej!

Skulle vilja ha med min CS-servers status på min hemsida. Hemsidan är kodad i html och med en css stilmall.

Har sökt i forumet men endast hittat motsvarande för ftp-server.

Jag vill att det ska se ut såhär: Server Status: Online(i grön text)/Offline(I röd text)

Edit: Servern kör på port 27016

Visa signatur

jaha

Permalänk
Medlem

Har du tillgång till PHP? Isåfall kan du köra denna kod.

$adress = '83.227.19.224'; $port = 65231; $timeout = 2; $sock = fsockopen('udp://'.$adress, $port); if ($sock) { fwrite($sock, "\\377\\377\\377\\377infostring\\0"); stream_set_blocking($sock, false); $tid = time(); while ($tid + $timeout > time()) { $a = fread($sock, 100); if (!empty($a)) { $online = true; break; } } } echo $online == true ? 'Online' : 'Offline';

Ligger den på samma dator som scriptet så ha adress 127.0.0.1.

Permalänk
Medlem

Eller så kan du göra en sjysst mall och egna färger som kanske kunde fitta (ej det ni tror -_-) hemsidan perfekt på http://fader.nu <- PHP i menyn

Visa signatur

Intel Celeron 2633 MHz | Asus P4SGX-MX (3 PCI, 1 AGP, 2 SDR DIMM, 2DDR DIMM) | 256 DDR | Fujitsu e178 17" CRT | Nvidia GeForce MX 440 AGP8X 128 MB | Analog Devices AD1980 SiS 7012 Audio Device | Microsoft© Windows XP Home Edition

Permalänk
Medlem

Oooh, the F-word!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vildaz
Eller så kan du göra en sjysst mall och egna färger som kanske kunde fitta (ej det ni tror -_-) hemsidan perfekt på http://fader.nu <- PHP i menyn

"Passa" eller "Funka" skulle nog "fitta" bättre där

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

hmm... servern stödjer php men den befintliga sidan är i HTML och tyvärr är jag inte tillräckligt duktig för att göra om den från HTML till PHP...

Det går inte göra på något annat vis?

Visa signatur

jaha

Permalänk
Hedersmedlem

Man gör inte om sidor till PHP... PHP är inget designspråk, det används främst till att generera HTML. Alltså är det bara slänga in koden någonstans så att den skriver ut den HTML du vill.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Det PHP scriptet ska ju egentligen funka, då det är en simpel kod?

Visa signatur

Intel Celeron 2633 MHz | Asus P4SGX-MX (3 PCI, 1 AGP, 2 SDR DIMM, 2DDR DIMM) | 256 DDR | Fujitsu e178 17" CRT | Nvidia GeForce MX 440 AGP8X 128 MB | Analog Devices AD1980 SiS 7012 Audio Device | Microsoft© Windows XP Home Edition

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Man gör inte om sidor till PHP... PHP är inget designspråk, det används främst till att generera HTML. Alltså är det bara slänga in koden någonstans så att den skriver ut den HTML du vill.

Lånar tråden lite. Behöver man nåt program till PHP eller är det som sagt att bara klistra in koden och köra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteNasholm
Lånar tråden lite. Behöver man nåt program till PHP eller är det som sagt att bara klistra in koden och köra?

Webservern måste ha stöd för det.
Sen för att köra php:n måste man göra det igenom webservern. Går inte att bara öppna filen

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas

hmm...slängde in koden som du sa mitt i mitt html-dokument som du sa...

Resultatet blir som du ser på:

www.skare.nu och vidare på "server"

Vad gör jag för fel?

Inte så haj opå detta

Visa signatur

jaha

Permalänk
Medlem

Du måste döpa dokumentet till .php samt ha all PHP-kod innanför PHP-taggar.

<?php php-koden-här ?>

Tips, läs på lite om PHP. Har du tillgång till PHP skall du använda det!
Sök på forumet till att börja med, finns många trådar om nybörjartips för PHP. Lycka till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tajson
Du måste döpa dokumentet till .php samt ha all PHP-kod innanför PHP-taggar.

<?php php-koden-här ?>

Tips, läs på lite om PHP. Har du tillgång till PHP skall du använda det!
Sök på forumet till att börja med, finns många trådar om nybörjartips för PHP. Lycka till.

tack!
lyckades lösa det...nu undrar jag bara hur jag sätter att offline ska va rött å online grönt?

Visa signatur

jaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadoZ
tack!
lyckades lösa det...nu undrar jag bara hur jag sätter att offline ska va rött å online grönt?

Byt ut

echo $online == true ? 'Online' : 'Offline';

mot

echo $online == true ? '<span style="color: #00ff00;">Online</span>' : '<span style="color: #ff0000;">Offline</span>';

Ändra färgerna så de passar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Har du tillgång till PHP? Isåfall kan du köra denna kod.

$adress = '83.227.19.224'; $port = 65231; $timeout = 2; $sock = fsockopen('udp://'.$adress, $port); if ($sock) { fwrite($sock, "\377\377\377\377infostring\0"); stream_set_blocking($sock, false); $tid = time(); while ($tid + $timeout > time()) { $a = fread($sock, 100); if (!empty($a)) { $online = true; break; } } } echo $online == true ? 'Online' : 'Offline';

Ligger den på samma dator som scriptet så ha adress 127.0.0.1.

Hmm nu funkar det näääästan!
Problemet är bara att även om servern är på så står det alltid offline ^^
Har testat med timeout = 10men funkar ändå inte.

Ps! Antar att det funkar med dynamiska ipn?!

Visa signatur

jaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vildaz
[Eller så kan du göra en sjysst mall och egna färger som kanske kunde fitta (ej det ni tror -_-) hemsidan perfekt på http://fader.nu <- PHP i menyn

hmmmm??

du borde skrivit passar....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadoZ
Hmm nu funkar det näääästan!
Problemet är bara att även om servern är på så står det alltid offline ^^
Har testat med timeout = 10men funkar ändå inte.

Ps! Antar att det funkar med dynamiska ipn?!

Jag ber om ursäkt, forumet ville tydligen escapa lite tecken... Jag ändrade mitt inlägg förut, om du inte orkar scrolla upp så har du koden här igen (med färgade texten).

$adress = '83.227.19.224'; $port = 65231; $timeout = 2; $sock = fsockopen('udp://'.$adress, $port); if ($sock) { fwrite($sock, "\\377\\377\\377\\377infostring\\0"); stream_set_blocking($sock, false); $tid = time(); while ($tid + $timeout > time()) { $a = fread($sock, 100); if (!empty($a)) { $online = true; break; } } } echo $online == true ? '<span style="color: #00ff00;">Online</span>' : '<span style="color: #ff0000;">Offline</span>';

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Jag ber om ursäkt, forumet ville tydligen escapa lite tecken... Jag ändrade mitt inlägg förut, om du inte orkar scrolla upp så har du koden här igen (med färgade texten).

$adress = '83.227.19.224'; $port = 65231; $timeout = 2; $sock = fsockopen('udp://'.$adress, $port); if ($sock) { fwrite($sock, "\\377\\377\\377\\377infostring\\0"); stream_set_blocking($sock, false); $tid = time(); while ($tid + $timeout > time()) { $a = fread($sock, 100); if (!empty($a)) { $online = true; break; } } } echo $online == true ? '<span style="color: #00ff00;">Online</span>' : '<span style="color: #ff0000;">Offline</span>';

danke då gör vi ett nytt försök

Visa signatur

jaha

Permalänk
Medlem

Hahaha vad alla klagar på att jag skrev ytterst fel i en liten rad och jag fick mitt straff (som ni ser!)

Väldigt tacksam för scriptet för det kom även till användning för mig som skulle ha till Samurize

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det funkar inte för mig. Den visar offline hela tiden.

Går det med tcp servrar också?
Bara att ändra ända udp till tcp eller?

vad gör detta?
fwrite($sock, "\377\377\377\377infostring\0");

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Hedersmedlem

Det där är enbart för CS-servrar, jag antar att du pysslar med något annat eftersom du snackar om TCP?
Det räcker med att öppna en socket med fsockopen(), om det lyckas så har den ju fått kontakt med servern.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Nej, det är ingen CS server

Hur gör man så att scriptet ska köras till exempel varje minut och kolla om servern är online?

Edit: Och hur kan man få fram latency?

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com