hjälp! mislyckad ati-flashning??!!

Permalänk

hjälp! mislyckad ati-flashning??!!

Flashade mitt 9800 pro 128 till XT igår, och fick sjukt mycket artefakter i 3dMark 03.

Jag kollade mitt gamla bios i notepad, och upptäckte att det stod "R360 Hynix" och trodde att det skulle vara lugnt.

Första bioset var från HIS och funkade grymt dåligt, med artefakter överallt. Provade ett annat från Gecube och det gick lite bättre.

Men innan jag flashade kunde jag köra minnena i 375 istället för orginal 350. Nu måste jag köra 350 för att inte få artefakter. Har också blivit tvungen att sänka clocken på core för att slippa artefakter.

Verkar alltså som om kortet klockar sämre med nytt bios. Kan jag byta till en ny kylare, ex. vga-silencer och klocka mer då?

Visa signatur

=[OG]=DaddyLongLeg / www.oldgents.se

Permalänk

Bättre kylning, bättre prestanda, fixa en ny kylare så kan du säkert klämma ut lite till ur kortet, sen så måste du oxå veta att flasha sitt kort med ett annat bios kan förstöra alltihopp, gör en backup av ditt bios med att börja med sen så tar du och voltmoddar den , och kolla ifall det löser ditt problem, se bara till att ha BRA KYLNING, så löser sig allt Good Luck

Visa signatur

| AMD 64 3500+ @2750mhz Socket 939 | 2*512 Mb ram | HIS x800XTPE IceQ II @ 555/555 | 120gb + 80 gb + 40 gb IDE HDD| 520w OCZ nätagg |3D Mark 01: 24324p 3D Mark 03: 13192p 3D Mark 05: 6117p

Permalänk
Avstängd

har du standard kylning så är det ingen idé o flasha skaffa alltid bättre kylning innan du flashar... artic cooling silencer rev 3 är ganska bra fast till 9800xt men om du orkar modda den så at den passa till din pro garanterar jag grymt kylning använder rev 3 moddat på mitt 9800 och köt 26 idle 31 load

Visa signatur

HAtad?