IE 6 SP1 (SWE) Nedladdning?

Permalänk
Medlem

IE 6 SP1 (SWE) Nedladdning?

Var hittar jag denna?? I storleken 67.5MB som är fullversion, och helst på svenska!

Anledningen till varför jag frågar är att IT-chefen tycker att direktåtkomt till allt vad microsoft heter är totalt livsfarligt så det är blockerat, det genererar stora problem för mig nu när jag ska uppgradera 30 datorer....så kan jag helt enkelt inte...

Men ngn smart nisse borde väl ha fullversion ngnstans???

MVH Mattias

Permalänk
Medlem

Oj vad konstigt den fanns visst på microsofts hemsida...
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=s...

Permalänk
Medlem

Gahhhhh!!!! Dummare än dummast??? JAG KOMMER INTE ÅT MICROSOFT!!!!! DEN ÄR BLOCKAD!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag vill hitta den ngn annans stans!!! *Blindstyre* Läs igenom inlägget innan du kläcker ur dig dumheter!!

Men jag behöver ej längre hjälp, hittade den själv tillslut ftp://ftp.idg.se/natkom/arkiv/internet/browser/msie/6.0_sp1/s... för den som kan tänkas vara intresserad!

/Mattias

Permalänk
Medlem

andreas: Ehh.. Han skrev att han inte kommer åt Microsofts hemsida.

Edit: Kul att du hittade det

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Nej, han skrev att han inte kommer åt microsoft. Jag antog att han menade Windows Update. Skriv tylidgare.
En annan sak som tål att tänka på är varför eran IT-chef spärrar Microsofts tjänster när ni kör ett av Microsofts operativsystem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_87_06
En annan sak som tål att tänka på är varför eran IT-chef spärrar Microsofts tjänster när ni kör ett av Microsofts operativsystem?

En tanke kan ju vara att man får bättre kontroll över vad för patchnivå datorerna får.
Hmm... borde räcka med windows-update iof, men det är vad jag kan komma på.

/G

Permalänk
Medlem

Anledningen är, som jag uppfattat det, microsoft.* windowsupdate mfl är osäkra källor för filhämtning/update...därför tar IT-enheten själva hem de uppdateringr de finner nödvändiga och kontrollerar dem. Och efter det skickas de automatisk ut till datorerna i nätverket, men etta fungerar ju naturligtvis inte på "mina" 98burkar som jag jobbar med just nu...

Hur tydlig kan jag vara? "ALLT VAD MICROSOFT HETER" innefattar inte det win update??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuNfleX
Hur tydlig kan jag vara? "ALLT VAD MICROSOFT HETER" innefattar inte det win update??

Du är tydlig nog, vi fortsatte diskutionen kring anledningen till att spärra för "alla" (inklusive IT tydligen). Ni är väl inte betrodda tillräckligt antar jag, för att konfigurera brandvägg som skippar detta är busenkelt, att konfigurera dns eller proxy som tar sig runt detta för utvalda är ännu enklare (om det går på hostnamn på dns). Men du hade ju löst problematiken, eller?

/G

Permalänk

Företaget kanske inte har nog med licenser och helst av allt inte vill komma i kontakt med MS...

Låter skumt att inte släppa igenom den trafiken. Snacka om virrepanna till chef.

Bra att du hittade det i alla fall, kan ju annars vara lite svårt med speglingar på ms patchar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Anledningen är, som jag uppfattat det, microsoft.* windowsupdate mfl är osäkra källor för filhämtning/update..

Det kan jag intyga att dom är, jag fick virus i bootsectorn på en av min maskiner efter en uppdatering. Efter den incidenten, har jag manuellt laddat ner och installerat varje uppdatering.

Visa signatur

"Ge daj inte"