Muskampen 2025: Segraren korad!

En namninsamling för en World of Warcraft klient till GNU/Linux

Permalänk
Medlem

En namninsamling för en World of Warcraft klient till GNU/Linux

Bara ett tips till er som fortfarande håller på med era Windows partitioner bara för att spela WoW med bra hastighet.

Tycker att det borde gälla alla *nix och *bsd's men men.

http://www.blizzpub.net/petition/

#Frågan är om den här tråden ska ligga i UNIX eller spel forumet...

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är mer värt att istället be till Gud om en WoW-klient.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja

Det här är väl ett sätt?
De troende brukar säga något om att guds vägar är...tja, något vist är det säkert.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk

Om WoW någonsin blir spelbart på FreeBSD så ska jag personligen springa Stockholm maraton naken, med en dumstrut på skallen och en gaffel instoppad mellan skinkorna.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja

det är bra Ilja vi ber till gud också, då fördubblas våran chans!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Om WoW någonsin blir spelbart på FreeBSD så ska jag personligen springa Stockholm maraton naken, med en dumstrut på skallen och en gaffel instoppad mellan skinkorna.

Vertikalt eller, eh, horisontellt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, nu har vi dokumenterat detta.
Jag tror det är dags för dig att börja träna...

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk

Det har "aldrig" varit någon namninsamling tidigare för att få wow portat... nejdå...

Permalänk
Citat:

Jag sak göra det till mitt livsprojekt att fixa WoW till GNU/Linux...

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Jag sak göra det till mitt livsprojekt att fixa WoW till GNU/Linux...

Count me in

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till GNU/Linux.. får man ett mail då ? Det går inte att köra med nån emulator under tiden då ?

/N

Visa signatur

DeepCool CH260 | CPU: Ryzen 9800X3D | Ram: 64GB DDR5 6000mhz | GPU: RX9070XT 16GB | Nvme1: WD Black SN850X 1TB | Nvme2: Crucial P2 2TB | OS: Arch Linux

Permalänk
Medlem

Det går tydligen att köra det med Cedega, har dock inte testat själv.
http://transgaming.org/gamesdb/games/view.mhtml?game_id=3518

Permalänk
Medlem

Det går att köra med cedega ja, men det är ingen direkt höjdare (för mig iallafall).

Första versionen av Cedega jag körde med så syntes inte muspekaren när du körde, men det flöt på bra.
Den nyare versionen hade fixat så man såg muspekaren, men då gick det i 14 fps/sek.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk
Det går att köra med cedega ja, men det är ingen direkt höjdare (för mig iallafall).

Första versionen av Cedega jag körde med så syntes inte muspekaren när du körde, men det flöt på bra.
Den nyare versionen hade fixat så man såg muspekaren, men då gick det i 14 fps/sek.

Det finns en mouse-fix till Cedga 4.1, ska googla lite

EDIT:
Där står det du behöver veta.
http://forums.gentoo.org/viewtopic-t-246098.html

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk
Medlem
Citat:

Då får vi hoppas att det aldrig sker

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem
Citat:

Åh, dags o springa ut nu!!!

Läste på slashdot att någon fått igång det via wine med en hel de mekkande ^^.

Permalänk
Medlem

jag var tvungen att ösa in windows för att lira wow har iaf lite annat skit på andra datorer så jag klarar mig heh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krunaldo
Åh, dags o springa ut nu!!!

Ha! Det är inte sträckan jag är orolig över, jag konditionstränar regelbundet, utan det är väl snarare det där om att springa näck med en gaffel i ändan som kan komma att svida...

Men å andra sidan, jag har fortfarande inte sett några bevis på att WoW ska vara spelbart på FreeBSD.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, Kul!!! detta åker ner i sign!!!! Nu är det förevigat och jag kommer att påminna dej om det om det skulle släppas till freebsd!!

Visa signatur

GCS/GE/GCM d-- s--: a? C+++ UBL+++ P+>++++ L+++(++) E--- W+++ N-(+) o-- w--- O- M++(-) V-- PS PE+++ Y+ PGP- t--- 5-- X-- R- tv- b++ DI++++ D---- G e* h r%(++) y?

Permalänk
Medlem
Citat:

med tanke på att det funkar på osx, som bygger på bsd, så borde det gå att mecka lite för att få det att funka under FreeBSD... tycker man iaf

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
med tanke på att det funkar på osx, som bygger på bsd, så borde det gå att mecka lite för att få det att funka under FreeBSD... tycker man iaf

Tycka går ju, men det hjälper t.o.m. mindre än fåniga petitioner. Skillnaden mellan FreeBSD och MacOSX är mycket större än några kosmetiska detaljer, speciellt när man blandar in hårdvaran.

Kan någon förresten nämna en endaste online-petition för att få något portat till Linux, som har haft den minsta lilla effekt?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Fast funkar det under OS X så har de ju en fungerande OpenGL motor, och ifall de gjort det rätt så borde det ju bruka POSIX standarden. Så lite piller men inte direkt omöjligt att porta det till andra POSIX baserade system då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz

Att säga att OSX bygger på FreeBSD är en oerhörd förenkling.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det fungerar hur bra som helst i Cedega 4.3
med det senaste Ati drivarna. Har inga problem alls med att spela det som kan hända är att jag kastas ut ftån servern men det felet ligger inte hos mig.

Visa signatur

ABIT KN9 Ultra :: AMD Athlon 64 X2 4600+ :: Hiper ATX 580W :: Crucial DDR2 BallistiX PC5300 2048MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Och jag kommer ta mig upp till sthlm bara för att kunna ge dig vatten när du springer.
Och ta några bilder till min privata samling...

Så länge det funkar i Wine ska ni nog vara nöjda. För en portning lär aldrig ske om dom inte kan göra en vinst på det hela.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Och ta några bilder till min privata samling...

Och vad i helvete ska du göra med den privata samlingen!?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Läste för inte så länge sedan om någon som hade fått igång WoW bra i Linux. Dock så har jag ingen aning om URL:en. Men har ni testat att googla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Och vad i helvete ska du göra med den privata samlingen!?

Arkivera bland mina anda nakenbilder på honom så klart.

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid drömma...ååå...World of WarCraft på freeBSD/nix...räkna med mej om det skulle hända nått

Visa signatur

World Of Warraft,-*Shattered Hand*-.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Arkivera bland mina anda nakenbilder på honom så klart.

Så det var DU som tog de där nudepicsen på mig i lumpen när jag låg och sov?

Visa signatur