Vad tror ni om det här? Tysta ner datorn!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om det här? Tysta ner datorn!

Hur tyst kommer det här bli tror ni? Kommentera gärna produkterna och tyck gärna till om någon annan produkt!

mCubed Silent Brackets:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=37285 för hddarna

Arctic Cooling VGA Cooler ATI Silencer för Gfxkortet:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=35315

Spire CPU-Fläkt för AMD Socket A (WhisperRock IV)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=10125&traff=1

Ljuddämpning:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1341&iItemI...

plus någon tyst fläkt tipsa gärna!

Tack för alla tips!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du söker tysta chassifläktar så kan ja rekomendera märket Adda.
Dom funkar fin fint! Kör själv me sånna

Visa signatur

Din Mamma!

Permalänk
Medlem

Ja skulle nog satsat på en tystare cpu-kylning.. Försök att hitta nån med 120 mm fläkt.. Annars ser de väll bra ut... Fast den där hårdisk tystningen kan du göra själv rätt så billigare...
Kan även säga at papst o adda är mycket bra o tysta fläktar..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

kan rekommendera ljuddämpningsmattorna "Be-quiet" som t.ex. finns på Gtek. Har sådana själv och dom funkar perfekt

Visst, det kostar lite mer än biltemas, men kvalite kostar

Sedan kanske en Zalman ALCU(nånting med 7000 tror jag den heter) då den ofta rekommenderas. Har den inte än, men skulle jag köpa ny kylning till prollen så skulle det bli en sån

GFX-kylaren blir mycjet bra, har en NV5-silencer till 6800-kort och kyler väldigt bra.

EDIT: sedan om du vill ha tysta chassifläktar så rekommenderar jag att fixa en fläktkontroller också så du kan dra ner varvet på fläktarna så det blir ännu tystare

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Det viktigaste är nog bra fläktar för vga/cpu (jag kör zalmans kopparvarianter - på båda på lågvarv). Trots att jag klockat en del hålller dom min A64 och mitt 68GT inom en normal temperaturnivå. Enligt vissa så är Zalmans VGA kylare på lågvarv tystare än AC. Har själv inte testat dock.

Övriga fläktar går att få relativt tysta genom att köra dom på lågvolt via ett motstånd eller fläktkontroller. Kör standardfläktar från TT på lägsta nivå, så du kan säktert få det ännu tystare om du köper high-end fläktar med silencing kits.

Permalänk
Medlem

Köp en Antec SONATA Silent Piano-Black 380W ATX + AccoustiPack så har du en tyst dator.. istellet för att lägga ut onödiga pengar på en massa nya grejer

Visa signatur

C2D 3,0GHz@3.4GHz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus P5Q SE | Crucial Ballistix 4GB@1000MHz | GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair HX 520W | Antec 300

Permalänk
Medlem

jo men tror inte han kommer upp i den prisklassen som ett nytt chassie + dämpningen kostar!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har varit på Biltema och kollat på dom där dämpmattorna o ja kan säga dig att dom väger en hel del. Inget för en LAN burk

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

den processorkylaren har jag och den är inte alls tyst

Visa signatur

xp2500+@3200+, 2x256 mb kingston valuram, 80 + 160 gb hd, 710t samsung osv

Permalänk
Medlem

fjunet: har redan köpt dämpningen och visst väger den en del men min burk står där den står! :> Och jag är stark!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

kör inte på Artic cooling.. skaffa Zalman istället.. jag har både Zalman 700B-AlCu på prollen och Zalman VF-700 AlCu på Vga... tystare får man leta fter (på 5v, på 12v tycker jag CPU kylaren skriker på riktigt bra)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ljuddämpningsmässigt är det bra om dämpningen är tung. Det går åt mer energi att få något tungt att vibrera än något lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mirziz
Köp en Antec SONATA Silent Piano-Black 380W ATX + AccoustiPack så har du en tyst dator.. istellet för att lägga ut onödiga pengar på en massa nya grejer

Då har man en ganska tyst dator. Jag stod inte ut med min Sonata för den var för högljudd för min smak... Vi är alla olika

/Magnus Thomé

Permalänk

Köp den där billiga vattenkylningen för 995. Fanns en tråd om den tror jag. Då blir det riktigt tyst.