AMD sänker priserna

Permalänk
Melding Plague

AMD sänker priserna

<font style="font-size: 10pt"><b>AMD sänker priserna</b></font> <small class="small">tisdag 15 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://news.com.com/AMD+cuts+chip+prices/2100-1006_3-5575917...." target="_blank" >C|Net</a> rapporterar att AMD har sänkt priserna på många processorer under gårdagen. AMD Opteron har sänkts med 18 procent och i vissa fall mer.
<br />
<br />Athlon64-processorerna sänktes i pris förutom FX-55 som stannade på sitt vanliga pris. Vissa processorer i Athlon64-linjen sänktes med så mycket som 34 procent.
<br />
<br />AMD har också tagit bort äldre Sempron-processorer från den nuvarande prislistan vilket är en indikation på att sockel A är på väg bort från marknaden och ersätts av sockel 754.
<br />
<br />Som vanligt dröjer prissänkningarna här i Sverige men förhoppningsvis ser vi en skillnad i pris inom kort.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till Linus Petersén för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

gäller det även 939.
jag ok en kompis bestälde nämligen en amd dator för 15 min sedan. så jag hoppas inte det blir ett för drastiskt rass imorgon tex

Permalänk
Medlem

thihi visste detta redan... vill ni ta på mig ?

märkte även att acer har sänkt sinna bärbara ferrarimodeller med ett par tusen också

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Trevligt värre

Permalänk

Kanske man köper en ny processor snart då, nog för att priset hos återförsäljarna kanske inte sänks lika mycke

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
gäller det även 939.
jag ok en kompis bestälde nämligen en amd dator för 15 min sedan. så jag hoppas inte det blir ett för drastiskt rass imorgon tex

Avbeställ och avvakta några dagar då...

Visa signatur

-- Pang Pang

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gzon
Avbeställ och avvakta några dagar då...

Brukar nästan ta upp till 2 veckor innan priserna landar på vad det ska här i Sverige. Bara att följa sänkningen på Buggy. Fullständig lista på vilka modeller priset sänks på finns på www.AMD.com

Jag tror att AMD sänker priset nu för att FX57 medd SSE3 är på väg.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas Fx51 eller 53an blir billig

Permalänk
Medlem

Wiii, härligt... perfekt timing nu när jag tänkte uppgradera lite

Permalänk
Medlem

Fint att jag beställde min 3500+. Jag skiter i om jag får min 50€ dyrare bara jag har den till helgen

Permalänk
Medlem

Perfekt! Tänkte köpa efter sommaren. Då kanske man kan köpa värre än vad jag hade tänkt!

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

jag håller mig till min goa' P4 3.4Ghz den är skön. Ett nytt grafikkort, mer minne och större HDD's, samt en ny skärm (20" TFT) är nog bättre att satsa på IMO

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

gött, snart får man väl en 2800+ 64 för 700kr

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuowe
Perfekt! Tänkte köpa efter sommaren. Då kanske man kan köpa värre än vad jag hade tänkt!

När du ska köpa så finns det garanterat något sprillans nytt man vill att priserna ska sjunka på.

Permalänk

då stämde det alltså , var nån här som i början av januari eller så som sa att priserna skulle sänkas 14 feb..

men det är inte mycket som de gått ned , 6-7 % och det är i 1000-pack

aja alltid något antar jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
När du ska köpa så finns det garanterat något sprillans nytt man vill att priserna ska sjunka på.

Fins ganska garanterat något värre. Men jag vill inte vänta längre än efter sommaren. Sitter på min sega barton 2500+ nu. =/

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Avstängd

vad är det som är så specielt med FX 55? lr va dom nu heter!?

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Medlem

Läste att AMD slutat producera Socket A proppar i januari.

Permalänk
Medlem

Gött! Ska köpa ny dator hos min far snart och lutar åt AMD64 där.

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

Jag har länge funderat på köpa ny dator men det har aldrig blivit. Kanske börjar bli dags nu :P... men för övrig tycker jag att datorbutiker aldrig har inne sakerna man vill ha. Winchester och nforce4 tex... kanske bara jag osm är dålig på att leta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuowe
Fins ganska garanterat något värre. Men jag vill inte vänta längre än efter sommaren. Sitter på min sega barton 2500+ nu. =/

Skulle gärna ha en sån jag.
Jag sitter på en seg Duron 1600@~2400

Permalänk
Inaktiv

många butiker sänkte redan sina priser igår. t.e.x såg en 3800+ för 3800kr

Permalänk
Medlem

jobbigt, en av dom som lagt en beställning också på 3500+ winchester.
Frågan e hur man ska göra som nu, och om det är värt den extra tiden det kan ta att dom får in nya cpus igen.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Ha!
Precis vad jag har suttit och väntat på!
Bra gjort AMD ;).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nån som har nån anning om hur mycket detta kommer påverka det slutgiltiga priset och hur lång tid det kommer ta innan vi ser dom priserna här i sverige?

rör det sig om nån hundring eller två så vette fan om man orkar vänta

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 32GB 18CL | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem

hurraj får bli amd igen då

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Satyrion
nån som har nån anning om hur mycket detta kommer påverka det slutgiltiga priset och hur lång tid det kommer ta innan vi ser dom priserna här i sverige?

rör det sig om nån hundring eller två så vette fan om man orkar vänta

Lär ju vara mer än en hundring om detta även kommer gälla i sverige:
"Athlon64-processorerna sänktes i pris förutom FX-55 som stannade på sitt vanliga pris. Vissa processorer i Athlon64-linjen sänktes med så mycket som 34 procent."

Permalänk
Medlem

Enligt c-net så blir det futtiga 6% sänkning på tex, A64 3500+

http://i.i.com.com/cnwk.1d//i/ne/p/2005/021405amdchart_196x33...

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB