Permalänk
Medlem

Snabbkopplingslåda för Hårddiskar

Tänkte bygga mig en snabbkopplingslåda nu under sportlovet och jag har några små funderingar.

1. Kan jag ta 2st strömkablar och använda dom som en kabel i ingången på lådan för att få en mycket bättre avlastning på kablaget, så det inte mälter pga värmeutveckling. (gul+gul svart+svart röd+röd svart+svart)

2. Funderar på och använda sådana här:

Det jag undrar över med dessa är om jag kan använda pin2 som gemensam jord och sen dela upp den på 2 kablar senare i min koppling, altså före den kommer fram till molexkontakten. Såhär:

Hoppas ni förstår vad jag menar

Om inte dessa funkar, tipsa gärna om andra bra snabbkontakter som är lämpliga att använda

Mvh Varion

Visa signatur

bläe

Permalänk
Medlem

Det kommer att funka fint, inget problem att köra i samma jordkabel, ingen fara, en sån kabel som kommer från nätagget klarar många diskar.

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Hur ska du använda den, antingen så har jag missat det eller så förstår jag inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimpZ
Hur ska du använda den, antingen så har jag missat det eller så förstår jag inte

Hanen ska in i honan, skämt å sido.

Strömmen går ifrån nätagget, in i lådan, sen i lådan delas den upp på x antal honor som sitter monterade i fronten, sen så gör jag egna hddströmkablar med Hane på ena sidan och molex på andra.. kan inte förklara bättre än så

Visa signatur

bläe

Permalänk
Medlem

in i vilken låda? chassit?

Permalänk
Medlem

hade det inte vart bättre att montera en hona på utsidan av lådan till hårddiskarna, som inne i den lådan delar sig till 2st molexar som du kopplar in i hårddiskarna. Och på utsidan av ditt dator chassi sätter du en hona till, som är direkt kopplad till nätagget. så kan du enkelt utan att öppna någon av lådorna dra en sladd (hane-hane) mellan hdd lådan och dator chassit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Glömde säga att kopplingsdosan ska va inne i chassit och även hårddiskarna, men annars va det en smart idé

Visa signatur

bläe