Permalänk
Medlem

Cpu kylare socket 478

Tjenare....
Finns det en cpu kylare med socket 478 som kan klara 4GHz?

Permalänk

Finns inte 4Ghz processorer till s478 men däremot får det att klocka 3.0Ghz och uppåt gå och klocka till 4.0Ghz.

Permalänk
Medlem

Jag tänker klocka till 4GHz så jag undrade ifall det finns kylare till 4GHz inget annat...
Ingen kompressor!

Permalänk
Medlem

Jag har en Thermalright SP94, den klarar 3.8ghz utan problem, så jag antar att den även klarar 4ghz

Permalänk
Medlem

Vart köpte du den?
Har du en fläkt på?

Permalänk
Medlem

Jag köpte den på www.gtek.se, men dom har inte den kvar. Den finns dock att köpa på kylning.com (direktlänk: http://kylning.com/info.php?cPath=82_86&products_id=619)

Jag har en zalman 92mm fläkt på den, men även 3*120mm in i lådan och 1*120mm ut ur lådan vilket behövs för att inte tempraturen ska bli för hög.
Jag kör dock inte processorn i 3.8ghz hela tiden för jag tycker inte det behövs och jag uppskattar en tystare dator.

Funderar du på att klocka så pass mycket så tycker jag att du ska titta lite på vattenkylning då det inte kostar så mycket mer än att få till ett bra luftkylt system.

Permalänk
Medlem

får se vilken jag köper.. är vattenkylning bra?.. vet du nått billigt paket?

Permalänk
Medlem

Jag har inte provat vattenkylning pga av att jag är nöjd med både kylförmåga och prestanda och hur tyst mitt nuvarande system är. Men det är nog som med alla andra sorters kylningar, det blir så bra man gör det själv. Men jag tror man kan klocka mer med ett vettigt vattenkylningspaket än med luft.

Kompletta paket finns det många att välja på, hur bra dom är får någon annan svara på. Eller sök lite själv, både i detta forum och på tex goggle. Det finns recentioner på det mesta.
Titta runt lite på tex www.gtek.se , www.kylning.com , www.overclockers.se . Kan ju även titta efter begagnade saker på tex sweclockers marknad.

Titta även på Thermalright XP-120 som ligger i samma prisklass som SP94: an.
(Ett tips också, läste att du inte använder kylpasta i en annan tråd: Gör det!)

Permalänk
Medlem

Jag har 3ghz nu med 50grader =/
Det e kasst va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freden90
Jag har 3ghz nu med 50grader =/
Det e kasst va?

Nejdå, det är inte kasst. Ganska normalt på prescott processorer, men intels orginal kylning. Sen skall du inte lita blint på temperaturmätaren.

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freden90
Jag tänker klocka till 4GHz så jag undrade ifall det finns kylare till 4GHz inget annat...
Ingen kompressor!

Missförstod nog lite när jag läste....men vattenkylning är det som gäller om man ska klocka till 4Ghz.....tror att kylning med luft inte håller så länge om man lyckas komma upp i 4.0Ghz...

Permalänk
Medlem

Jaja... det e lungt.. ska nog skaffa en vattenkylning..
Någon som har vattenkylning kan väl adda mig på micke_dh@hotmail.com

Permalänk
Medlem

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1553&session=dd98e5... denna funkar jätte fint... klarar av 4ghz..

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Jävlar.. tackar så mycket!!
Men är det sant?
Kostar den verkligen 95:- ?

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att den klarar att kyla så bra..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får la testa och se vad värmen blir.. kan ju alltid sätta 120mm fläkt brevid..

Permalänk

jag tycker inte man ska lite på AC's olika specs. Om man kollar lite på flänsen tycker jag den ej borde kunna kyla en 4ghz. iallafall inte i humana temps

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk
Medlem

ja vet inte ja när de gäller den, men 4ghz klarar den no inte.
min farsa har en sån, å hans dator e rätt varm, men den fläkten båser bort från kylflänsen, de e väl inte bra? de kanske e därför den e så tyst

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Jag har precis en sån som mcmoj länkade till, min 3.0 ghz ligger på 37 grader idle (då snurrar den 800 rpm, max är 2300), och i full load ca 50.. men den har aldrig varit på maxvarv!

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Medlem

Min ligger på 49 i idle och 63 i fulload

Permalänk
Medlem

jag letar också ny kylning, de jag kommer fram till att vara bäst verkar vara Arctic Cooling Freezer 4 och Zalman 7700CU (stavning?).

Freezer 4
+
kostar bara 359kr på shg.biz
klarar att kyla 4,4ghz
väger 488g
låter lite

-
stor
------------
7700CU kostar runt 500kr och väger ca700gram

mitt val är nog Freezer 4

hittar bara Freezer 4 på shg.biz vet nån var den annars finns? har kollat db, gtek, jme, kylning.com mm

Edit: hittade Freezer 4 för bara 185kr och 99kr frakt!

http://www.kelkoo.se/sitesearch/go.jsp?offerId=4668423112801s...

Visa signatur

I am 38% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Medlem