Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Xerbee - att hitta er är inget problem, jag har redan gått igenom en fjärdedel av ön.

Hohoho ja och du tror man behöver 2spik och 20 plank till ett stacket.

Update - Vårt nya ställe är jävligt bra, men här finns lite för många onda för att vi ska trivas.
Så vi drar vidare, nu när Ran kan hitta oss så enkelt så gör de ju inget *garvar*

EDIT: Sry Ran men du är bara för rolig! Får man fråga hur långt det är mellan "kanterna" du måste ha gått ett jävla bra tag.

Permalänk
Medlem

Heh, intressant utveckling.

Byn grundas och folk strömmar till och bygger upp byn till viss del.
Grundarna och tillika självutnämnda "ledare" tycker det börjar bli för mycket folk och kastar mer eller mindre ut de flesta som arbetat och levt i byn.
Grundarna bestämmer sig för att dra därifrån och skänka bort byn till en granne?

Okej, det är en generalisering och kanske inte stämmer helt och hållet men är ändå min uppfattning. Jag förstår att folk tröttnade på situationen efter ett tag och givetvis skall man få göra som man vill, det är ju bara ett spel och det skall vara kul. Samtidigt blev nog en del lite sura. Jag hade ändå glädje av byn sålänge den varade och är inte sur på någon, jag hade nog dragit därifrån förr eller senare ändå.

Man kan iallafall dra slutsatsen att Svekbyn sket sig rätt bra.

[edit][/edit]

Eller?

Jag har försökt hägna in en åkerplätt utanför byn tillsammans med min bror och skall väl ha det som utgångspunkt inför framtida storslagna planer. Antagligen hittar vi såsmåningom ett annat ställe. Men nu skall jag iväg en vecka på semester innan jag kan lira något mer. Lycka till sålänge och var vänner

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Heh, intressant utveckling.

Byn grundas och folk strömmar till och bygger upp byn till viss del.
Grundarna och tillika självutnämnda "ledare" tycker det börjar bli för mycket folk och kastar mer eller mindre ut de flesta som arbetat och levt i byn.
Grundarna bestämmer sig för att dra därifrån och skänka bort byn till en granne?

Okej, det är en generalisering och kanske inte stämmer helt och hållet men är ändå min uppfattning. Jag förstår att folk tröttnade på situationen efter ett tag och givetvis skall man få göra som man vill, det är ju bara ett spel och det skall vara kul. Samtidigt blev nog en del lite sura. Jag hade ändå glädje av byn sålänge den varade och är inte sur på någon, jag hade nog dragit därifrån förr eller senare ändå.

Man kan iallafall dra slutsatsen att Svekbyn sket sig rätt bra.

Vettefan va de gjorde med byn, men för oss som har jobbat med den så låste de den bara och drog vidare (förmodligen hade de plockat på sig en del saker som man har arbetat ihop också). Det jag räddade efter alla dagars arbete var 3 skålar.

"Ledarna" var inte erfarna nog att driva en stad, och den bilden förstärks av de senaste inläggen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
[B"Ledarna" var inte erfarna nog att driva en stad, och den bilden förstärks av de senaste inläggen. [/B]

Nepp det var vi helt klart inte, men på er andra låter de som att ni hade fixat de utan att blinka. Organisera 25pers som istortsett inte vet varför de är där ens, när vi är 4pers, varav den som skulle styra allt jobbade. Tråkigt att alla 25 (ungefär, inget exakt) litade på oss och la ner sin å så dyrbara tid. Hade ni vart smartare hade ni byggt själva. Jag kan säga att det bästa sättet att överleva är att absolut inte lita på någon, förr eller senare blir det bråk/något försvinner och då är det bättre om alla sitter med sin egna mat.

Btw så är spelet jäkligt bra så även när ni sitter och smågråter där hemma så ge de en chans.

EDIT: Jag kommer sluta vara aktiv i den här tråden (jippi!) då spelet inte har något med swec att göra längre... så ni behöver inte ens svara på mitt gnäll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Nepp det var vi helt klart inte, men på er andra låter de som att ni hade fixat de utan att blinka. Organisera 25pers som istortsett inte vet varför de är där ens, när vi är 4pers, varav den som skulle styra allt jobbade. Tråkigt att alla 25 (ungefär, inget exakt) litade på oss och la ner sin å så dyrbara tid. Hade ni vart smartare hade ni byggt själva. Jag kan säga att det bästa sättet att överleva är att absolut inte lita på någon, förr eller senare blir det bråk/något försvinner och då är det bättre om alla sitter med sin egna mat.

Btw så är spelet jäkligt bra så även när ni sitter och smågråter där hemma så ge de en chans.

EDIT: Jag kommer sluta vara aktiv i den här tråden (jippi!) då spelet inte har något med swec att göra längre... så ni behöver inte ens svara på mitt gnäll.

Tar friheten att svara ändå.

Eftersom ni tog rollen som ledare så litade jag på att ni visste vad som krävdes, och om det blev förmycket så skulle man säga till. Man kan inte säga "Hade ni vart smartare hade ni byggt själva." eftersom syftet med den här tråden var mer eller mindre att bygga en Swecby.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tar friheten att svara ändå.

Eftersom ni tog rollen som ledare så litade jag på att ni visste vad som krävdes, och om det blev förmycket så skulle man säga till. Man kan inte säga "Hade ni vart smartare hade ni byggt själva." eftersom syftet med den här tråden var mer eller mindre att bygga en Swecby.

'

Doh! Jag kan inte sluta skriva...

Syftet med tråden är att tipsa om spelet, det handlar iaf första inlägget om. Sen att han föreslår att man kan bygga en swecby är en annan sak som kom senare. Du har rätt i det där om rollerna och vad jag vet så har jag redan skrivit och besvarat det minst 2gånger. En diskussion går bäst om man läser motpartens inlägg.

Permalänk
Medlem

Vet var dom bygger sin nya by, nere i en sänka vid vatten. Har passerat den en gång. Inte långt från Ljusstrålen, S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Vet var dom bygger sin nya by, nere i en sänka vid vatten. Har passerat den en gång. Inte långt från Ljusstrålen, S.

Ursäkta mig men, det är just där jag och ett par andra killar bygger våra små hus
Detta har *absolut* inget att göra med swec!

Ta reda på saker innan du talar, tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Han
Ursäkta mig men, det är just där jag och ett par andra killar bygger våra små hus
Detta har *absolut* inget att göra med swec!

Oj, då får jag be om ursäkt. Antog det var deras när jag såg ett av deras alias i local. Dom kanske bara var på genomresa

Förresten, det såg rätt fint ut, hur går det med byggandet där?

Permalänk

Xerbee - så stor är inte ön, som du verkar tro...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt att läsa att byn inte fungerade. Jag tyckte iaf att det var riktigt kul så länge jag var med och tur att jag hann sluta spela innan allt föll samman.

Men jag måste säga att jag håller med Majestic. Jag kan förstå att det måste ha varit svårt att vara ledare men det är trots allt ett ansvar ni har fått/tagit och då kan ni knappast skylla allt på nybörjarna, ni måste också inse att det också har strulat på ledarskapssidan (vilket ni som tur är verkar ha nu). Och trots att jag var en av grundarna tyckte jag även att det fanns en smått elitistisk stämning i byn. Om någon ville hjälpa till med fälten fick man som svar "Lämna det åt oss, det är vårat jobb".
Är ni så rädda att förlora eran auktoritära roll i byn? Det hjälper inte nybörjarna speciellt mycket.

Sen får vi inte glömma att Eir också fick svara på massvis av frågor vi hade i början.

Nu har jag inte varit inloggad de senaste dagarna så jag kan ha missförstått någon del ur det hela men jag tycker det låter väldigt mörtigt att låsa ute dem som hjälpt till med att bygga upp byn för att sedan sticka.

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bm
Nu har jag inte varit inloggad de senaste dagarna så jag kan ha missförstått någon del ur det hela men jag tycker det låter väldigt mörtigt att låsa ute dem som hjälpt till med att bygga upp byn för att sedan sticka.

Hepp... jag slutar tydligen inte skriva här ändå verkar de som.

Om din defination av "Mörtigt" (som inte är ett ord enligt SAOB) är den samma som vad jag uppfattar att det låter som, så vill jag säga att sånt är livet. Nu när vi drog iväg blev vi nästan dödade av BLs och inte klagade vi? Det var ju vi som hade tydligen byggt i deras område. Jag kände lite samma sak här, när vi var 10pers fungerade det bra enligt mig. En stor nackdel som jag anser förstörde var att vi helt enkelt inte kunde välja vilka som fick vara med i byn själva utan alla som såg tråden på swec sprang enkelt till byn och var med och på så sätt bjöd in sig själva. Jag hade mer än gärna sett att byn hade klarat 25pers om vi kunde kontrollera det och hålla det på en rimlig nivå. Så här i efterhand har vi kommit framtill att allt gick för fort, om vi som var med någorlunda från början hade väntat med att publicera byn och guidea folk till den hade den här tråden vart 5sidor mindre gnälliga. Stort misstag men vad gör man nu? Jag kände iaf för att skita i hela byn och gå vidare, vem som helst hade kunnat PVPa mig som en del av spelet bygger på och tagit över byn. Och då hade jag stått själv som många av er gör idag. Nu känns det inte roligt att lira spelet längre så jag tar nog en paus i ett par dagar när alla har glömt bort den här tråden och den hamnar på sida 5.

Jag vet att de här kommer missuppfattas grovt men jag försöker formulera mig så bra jag klarar.
Räcker inte det, var god skippa mina inlägg för en trevlig läsning.

Permalänk
Medlem

Så det finns ingen Swecby längre som någon är aktiv i?? jag som just började gå mot ljuset :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Om din defination av "Mörtigt" (som inte är ett ord enligt SAOB) är den samma som vad jag uppfattar att det låter som, så vill jag säga att sånt är livet. [text cut]... En stor nackdel som jag anser förstörde var att vi helt enkelt inte kunde välja vilka som fick vara med i byn själva utan alla som såg tråden på swec sprang enkelt till byn och var med och på så sätt bjöd in sig själva. J[text cut]...

Du förstod ju vad han menade, så varför dra upp huruvida ordet finns med i SAOL eller inte...Nåväl, "mörtigt" är väl i underkant...grisigt och patetiskt är nog mer passande. Först basunera ut er by på forumet och locka dit folk som hjälper er med allt. Och sen låsa byn totalt så ingen har använding för byggnader osv...det är allt annat än trevligt beteende.

För, så mycket att tänka med måste väl ändå du ha att du förstår att om du gör reklam för byn på ett publikt forum så kommer det ju dit folk. Eller, förstod du inte det? Isåfall tycker jag nog synd om dig ifall du inte kan tänka så långt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om din defination av "Mörtigt" (som inte är ett ord enligt SAOB) är den samma som vad jag uppfattar att det låter som, så vill jag säga att sånt är livet. Nu när vi drog iväg blev vi nästan dödade av BLs och inte klagade vi? Det var ju vi som hade tydligen byggt i deras område. Jag kände lite samma sak här, när vi var 10pers fungerade det bra enligt mig. En stor nackdel som jag anser förstörde var att vi helt enkelt inte kunde välja vilka som fick vara med i byn själva utan alla som såg tråden på swec sprang enkelt till byn och var med och på så sätt bjöd in sig själva. Jag hade mer än gärna sett att byn hade klarat 25pers om vi kunde kontrollera det och hålla det på en rimlig nivå. Så här i efterhand har vi kommit framtill att allt gick för fort, om vi som var med någorlunda från början hade väntat med att publicera byn och guidea folk till den hade den här tråden vart 5sidor mindre gnälliga. Stort misstag men vad gör man nu? Jag kände iaf för att skita i hela byn och gå vidare, vem som helst hade kunnat PVPa mig som en del av spelet bygger på och tagit över byn. Och då hade jag stått själv som många av er gör idag. Nu känns det inte roligt att lira spelet längre så jag tar nog en paus i ett par dagar när alla har glömt bort den här tråden och den hamnar på sida 5.

Jag vet att de här kommer missuppfattas grovt men jag försöker formulera mig så bra jag klarar.
Räcker inte det, var god skippa mina inlägg för en trevlig läsning.

Det fungerar bra som en förklaring till varför ni inte längre var så sugna på att fortsätta med byn.
Men det jag undrar över är vad ni egentligen hade för anledning till att inte låta de andra som också lagt ner en hel del arbete ta över byn om ni ändå ska sticka därifrån? Dom har kanske klagat mer än vad vi har gjort, dom har kanske inte haft det lika svårt som vi har haft det och dom kanske inte har lagt ner lika mycket jobb (än)... men vissa av dem har ändå lagt ner mycket tid på att hjälpa till.

Och om dom vill fortsätta på byn borde de väl få göra det?
Inser ni inte själva att det verkar väldigt - ja, midilands val av ord kanske passar bättre - grisigt och patetiskt att sätta käppar i hjulen för dem som hjälpt er.

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem
Citat:

Du förstod ju vad han menade, så varför dra upp huruvida ordet finns med i SAOL eller inte...Nåväl, "mörtigt" är väl i underkant...grisigt och patetiskt är nog mer passande. Först basunera ut er by på forumet och locka dit folk som hjälper er med allt. Och sen låsa byn totalt så ingen har använding för byggnader osv...det är allt annat än trevligt beteende.

För, så mycket att tänka med måste väl ändå du ha att du förstår att om du gör reklam för byn på ett publikt forum så kommer det ju dit folk. Eller, förstod du inte det? Isåfall tycker jag nog synd om dig ifall du inte kan tänka så långt.

Personangrepp är nog mer mörtigt skulle jag vilja säga. Väldigt onödigt men om det fick dig att känna dig bättre så börja varje inlägg med ett. Angående SAOB så ville jag bara försöka få en klar defination på vad det betyder från hans sida så vi slipper mängder med missuppfattningar.

Jag började efter ditt inlägg fundera på huruvida de som diskuterar mot mig har läst inläggen jag skrivit. När du skriver att jag gjort reklam om byn vill jag att du gärna hänvisar till ett citat så jag själv kan komma ihåg vad vi pratar om. För dig är det säkert självklart och vet exakt vart de står men för mig är den här 20 sidiga tråden lite jobbigare att komma ihåg. Och jag vill gärna veta ditt in-game nick så jag vet att du inte bara är ett litet surt troll som inte har något med det hela att göra. Hoppas det inte är allt för svårt eller att någon blir sur utan jag vill bara bygga diskussionen från börjar om du vill ta den.

Alla som bara sitter och läser de här tror jag anser mig som boven i dramat och det får ni, inte mig emot då ni inte hängt med i #swecbyn.priv eller staden.

EDIT: bm, som jag nu skrivit 2 gånger (vad jag kommer ihåg) så gjorde vi ett stort fel, och det var att inte ge bort writsen. Hade vi dragit tillbaka klockan hade jag nog slängt dom på någon och dragit. Nu var jag inte så smart och tänkte inte något vidare på de här. Jag är övertygad om att ni alla andra hade klarat det bättre.

Permalänk
Sötast
Citat:

Vettefan va de gjorde med byn, men för oss som har jobbat med den så låste de den bara och drog vidare (förmodligen hade de plockat på sig en del saker som man har arbetat ihop också). Det jag räddade efter alla dagars arbete var 3 skålar.

"Ledarna" var inte erfarna nog att driva en stad, och den bilden förstärks av de senaste inläggen.

Hehe, jag måste be om ursäkt till majestic publikt här på swecforumet, som vi alla vet, (om nu någotn inte skulle veta, så förstår denne genom att läsa majestics inlägg) att Swecbyn hade inte ens funnits utan Majestic, nix... inte ens spelet... personen i fråga har bidragit så enormt mycket och nästan skött ALLT i HELA spelet själv... men det visste vi nog redan...

Jag är glad att vi hade en sån enormt underbart bra person som är verkligen bäst på allt och verkligen mest bidragande!

btw, har ju knappt sett dig inloggad....

---

Men till er andra kan jag bara säga att det är synd att det blev som det blev...

Men från början när det knappt fanns 5 nya så lyssnade inte häften av dom på vad man sa, sen bara det rullade på.

Slutet på historian kanske blev trist, men att den slutade som den gjorde är _givetvis_ vårat fel, och ingen annans... det vet vi ju alla

eller var det verkligen så att många var totalt handikappade å inte ens kunde klicka på nature->forage själva? även kontakten var grymt dålig.

måste man skylla på någon så sätter jag 70% skulden på "Cz_PåjJkE_13" som inte kunde sköta sig själv för fem öre (fanns en del av dom ja) å resten delat på ledare+bymedlemmar.

Som jag nog skrev innan så när jag var borta så fick xerbee verkligen smaka på hur det var att leda en hel bunke med folk som var verkligen svåra att arbeta med, därför han antagligen blev "skadad" av erfarenheten (inget illa menat ;P)

Jag personligen stod inte ut en sekund till, inte Xerbee heller och ingen annan ville bli självplågade... så, då tog historian slut helt enkelt.

Permalänk
Medlem

tänkte bara säga att det var kul så länge det varade, och att den första byn bröts upp förstår jag men det är endå bara ett spel så att ta det dödsallvarligt är bara löjligt och patetiskt. Ja alla hade spenderat tid på byn men när det kom så många nya hela tiden så förstår jag att inte "ledarna" höll ut(det skulle inte jag heller gjort). så att tjaffsa om saken är bara onödigt.

tack för mig mvh Blizard

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Oj, då får jag be om ursäkt. Antog det var deras när jag såg ett av deras alias i local. Dom kanske bara var på genomresa

Förresten, det såg rätt fint ut, hur går det med byggandet där?

Hehe jodå de går bara fint
Här kommer en liten bild för sugna ögon!

Tyvärr lite dålig kvalle, men ni fattar nog vinken endå

Permalänk
Medlem

Bra rutet blizzard!

Som jag tidigare sagt kan jag tänka mig att det måste ha varit ruskigt svårt att ha varit ledare - och jag skulle inte heller vilja hamna i eran position då jag inte tror att jag skulle ha klarat mig så mycket bättre.

Och jag måste hålla med om att personangreppen var onödiga.

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem

Kände bara att jag måste visa för de som bara läser tråden att midiland är bara ute efter att klanka ner på oss.

Citat:

Synd om alla er som var med och byggde upp swecbyn...nu har ni blivit utkastade och ledarna har roffat åt sig av allt erat hårda arbete...Kanske ni borde starta ett uppror å sätta ledarna på plats? Är ni nog många så lär inte ledarna ha någon chans...Bara en liten tanke...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5637435...

Förlåt midiland om det stör dig men du har vad jag kan se aldrig ens varit med i swecbyn, du går bara in i en tråd och skriver massa (förlåt språket) skit om oss. Kände du för att klaga på oss för att "hjälpa" de som det här drabbar eller hade du bara en dålig dag?
Jag längtar efter att få höra ditt in-game nick...

Permalänk
Medlem

Vi hittade en ganska skön plats vi som gick ut på expedition inatt ifrån swec-byn oändligt stor nästan, med lejon hehe nåja, har MYCKET att utforska vidare imorgon godnatt!

Visa signatur

Proud Ford Mustang 1969/70 Owner.

Permalänk
Medlem

Själv bygger jag mitt lilla Karl-Oskarhus vid sjön öster om den gamla Swecbyn Har lärt mig mycket och bara frågat lile

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jadu, allt man kan göra åt dig är att skratta, Jag har aldrig sett någon som är så patetiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hehe, jag måste be om ursäkt till majestic publikt här på swecforumet, som vi alla vet, (om nu någotn inte skulle veta, så förstår denne genom att läsa majestics inlägg) att Swecbyn hade inte ens funnits utan Majestic, nix... inte ens spelet... personen i fråga har bidragit så enormt mycket och nästan skött ALLT i HELA spelet själv... men det visste vi nog redan...

Jag är glad att vi hade en sån enormt underbart bra person som är verkligen bäst på allt och verkligen mest bidragande!

btw, har ju knappt sett dig inloggad....

Egentligen är jag klar med den är tråden men jag tyckte det är var rätt kul så det var värt att svara på.

Tack för att du äntligen upptäckte detta! Det är inte många som vet att det är jag som har gjort spelet. Jag är the alpha and the omega i Wurm Online. Jag är gud. Om man ser till mogenhet så ligger jag oerhört mycket över medel, om inte det är så att jag är måttstocken för allt som har med mogenhet att göra.

Nämnde jag att jag kan styra folk bara genom att tänka? Det borde jag ha nämnt eftersom det var det jag gjorde. Jag guidade folk till byn för att bygga upp den, alldeles riktigt. När min männsklighet gjorde sig påmint så lät jag de dumma människorna göra som de ville, och se där! Jordens undergång!

Allt detta visste ni redan om, det ligger gömt i erat omedvetna.

Det jag därimot inte styrde var hur ni tyckte om mig som person, och att se att jag uppska..... JÄVLAR! En lastbil med sarkasm körde ner i diket och tappade all sin last överallt! Jag måste gå och se efter vad som har hänt!

/Me springer iväg

Permalänk
Medlem

hahaha, vilka problem alla verkar ha....
jag tycker då att allt är idylliskt i spelet. men vi kanske
bara haft tur

Permalänk

Jag har varit med och byggt upp 3 byar än så länge, och alla har fallit samman på samma sätt som den första; swecbyn

Lika bra att göra allt själv eftersom folk inte kommer överens..

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audioslave
Jag har varit med och byggt upp 3 byar än så länge, och alla har fallit samman på samma sätt som den första; swecbyn

Lika bra att göra allt själv eftersom folk inte kommer överens..

Och jag antar att ni inte har haft 25 pers i varje heller

----

Majestic, jag är glad för din skull att du är så självupptagen och verkligen tror så mycket om dig själv, men för din egen skull borde du nog tagga ner, en hel del av ditt förra inlägg verkade faktiskt seriöst

Permalänk

Majestic: hur länge hålls ett konto kvar innan det tas bort?
Edit: varför tog du bort faq:n xerbee det va ju bara bortkastad tid om ingen kan använda den...

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Majestic: hur länge hålls ett konto kvar innan det tas bort?
Edit: varför tog du bort faq:n xerbee det va ju bara bortkastad tid om ingen kan använda den...

Jag vet inte riktigt, hunger och sånt går ner men man dör inte av det.