Permalänk

Jag menar om ja inte vill ha den kvar... Sedan undrar jag om någon av er har gjort någon bra faq?

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk

Tycker att spelet vekar interesant! Problemet är bara att jag inte äns kan starta det
Jag kommer till inloggnigs rutan och krysar i "loggin as a guest" Men jag kan inte klicka på "start" knappen :/

Edit: Jag hittade problemet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Jag menar om ja inte vill ha den kvar... Sedan undrar jag om någon av er har gjort någon bra faq?

Antar att man borde dö (borttagen från spelet) om man har varit utloggad och svälter efter ett tag. Svårt att svara på eftersom wikin ligger nere på deras hemsida.

Permalänk

Vad är wikin?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit: varför tog du bort faq:n xerbee det va ju bara bortkastad tid om ingen kan använda den...

Hehe det var bara ett dumt experiment från min sida, skulle se hur lång tid det tog innan någon ens såg det. Den kommer upp igen när jag har tillgång till datorn den ligger på

Och wikin är nere, men som Djonn tipsade om tidigare är det ganska bra att kola yahoo cachen på den. Allt finns inte men mycket som iaf jag haft nytta av.

Permalänk

Jag har tänkt på det ett tag men har inte orkat bry mig :p, för det skulle uppskattas med lite starthjälp :).
Edit: hittade en bra faq http://thug4life.free.fr/kyara/?page_id=57

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Hehe det var bara ett dumt experiment från min sida, skulle se hur lång tid det tog innan någon ens såg det. Den kommer upp igen när jag har tillgång till datorn den ligger på

Och wikin är nere, men som Djonn tipsade om tidigare är det ganska bra att kola yahoo cachen på den. Allt finns inte men mycket som iaf jag haft nytta av.

Haha, tur att man han printa ut faqen då Men jag har ändå en fråga. Försöker göra small anvil med mallet och glödande iron lump. Bitarna är för små så jag fick rådet av liret att kombinera dom. Men försöker jag det så står det "container to small to contain the items. why?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Edit: Hur gör man för att fylla en eld med material?
När man väl har gjort det är det bara att ta open och sätta in sin lergrej då och den blir pottery efter en stund eller måste man göra på något annat sätt?
När man väl har gjort en sån är det bara att fylla den med mat ställa in den i elden och sedan är den klar om ca 40 min?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag har tänkt på det ett tag men har inte orkat bry mig :p, för det skulle uppskattas med lite starthjälp :).
Edit: hittade en bra faq http://thug4life.free.fr/kyara/?page_id=57

Fina screens det fanns på sidan, här är en bild från det gamla Kyara, förmodligen från en äldre map, ellen innan senaste server reseten: http://img297.echo.cx/my.php?image=wurm0024sx.jpg

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Hur länge behöver ler grejerna stå i elden innan de blir pottery?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hur länge behöver ler grejerna stå i elden innan de blir pottery?

30min har jag för mig.

Permalänk

Men tar man bara open och ställer in dem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men tar man bara open och ställer in dem?

Ja, och ska du lägga på mer ved på elden så sätter du en log/scrap osv i handen, activerar och högerklicka på elden (burn))

Visa signatur

Permalänk

Men våra saker har stått i över 1 timme nu och är fortfarande clay :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det tar en jäkla tid för oss nybörjare eftersom vi inte har några skills att tala om. Ha tålamod

Visa signatur

Permalänk

hehe jo ja tycker att över 1 timme är lite för mycket tid även om man är nybörjare ^^

Visa signatur

Permalänk
Citat:

hehe jo ja tycker att över 1 timme är lite för mycket tid även om man är nybörjare ^^

Du kan ju göra andra kuliga saker under tiden.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Här är man borta nån dag och så faller allting samman iofs var jag nog en av de gnälliga noobsen själv men jag var i varje fall en jävel på mat vill jag minnas. Fixade till minst fem pers nåra gånger. Men allts¨å kan man nu starta om sin gubbe? Jag står i NT med enbart en spade (!) pga clay hämtar mission till swecbyn Kan jag starta om mitt account eller nått? Iofs kanske man kan hitta lite grejs i skogen runtomkring och så men

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Du kan ju göra andra kuliga saker under tiden.

jo men maten håller på att gå i bott och därför känner ja mig lite stressad
Edit: Jag fyllde en jar med 5 saker oregano, sage, lingonberry, basil och sassafras lät jaren stå i elden i 45 minuter när jag sedan tar ut den och försöker äta står det först att maten är för varm och sedan ändras meddelandet till att jag inte kan tvinga migsjälv till att äta sån här skitmat :S.
Hur ska jag egentligen göra för att få mat??

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

jo men maten håller på att gå i bott och därför känner ja mig lite stressad
Edit: Jag fyllde en jar med 5 saker oregano, sage, lingonberry, basil och sassafras lät jaren stå i elden i 45 minuter när jag sedan tar ut den och försöker äta står det först att maten är för varm och sedan ändras meddelandet till att jag inte kan tvinga migsjälv till att äta sån här skitmat :S.
Hur ska jag egentligen göra för att få mat??

"Skitmat" som det blir utan skills kan du endast äta när du _Verkligen_ behöver det, samma med rå mat... efterhand som du lär dig laga mat så försvinner dom problemen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
"Skitmat" som det blir utan skills kan du endast äta när du _Verkligen_ behöver det, samma med rå mat... efterhand som du lär dig laga mat så försvinner dom problemen

Så jag ska ta och stoppa in den i elden lika lång tid och prova att äta igen?

Visa signatur

Permalänk

När maten är färdig så blir det ett enda "item"

Men min matlagning sög så att jag slängde bort nästan allting ståg det

Kan man dö när man är utloggad?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dark Defender
När maten är färdig så blir det ett enda "item"

Okej tack så mycket

Visa signatur

Permalänk

Vad är Wurm????

(Är jag TOTALT efter, så säg till...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KönigsTiger
Vad är Wurm????

(Är jag TOTALT efter, så säg till...)

PROVA LÄSA DET SOM TRÅDSKAPAREN SKREV?

Permalänk

Hur lång tid är det normal för maten att stå i elden? nu har min mat stått i över 1 timme och det har inte hänt någonting än

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur lång tid är det normal för maten att stå i elden? nu har min mat stått i över 1 timme och det har inte hänt någonting än

Vad har du för saker i? Det är bäst att lägga en krydda(oftast botanize) + en mat-sak(oftast forage), då blir det alltid mat och du får upp skillen snabbare om du bara använder två varor i en... Om du bara lägger kryddor händer inget o samma med bara två mat.

Permalänk

Clay måste stå i elden i minst 1 timme. ingredienser måste stå i minst 30min för att bli en maträtt.

Permalänk

okej ja ska försöka fixa till detta... om man gör mat blir den gammal efter ett tag eller kan man ha den i reserv?

Visa signatur

Permalänk

Den får damage efter ett tag och till sists så går den inte att äta.