Permalänk

Jag ska installera det, så är jag på.

Äntligen nånting vi _riktiga_ mmorpg fans kan syssla med tills WoW försvinner ur etern för gott, detta beelzebubs påfund.

Permalänk

pirateKING - bara tillfälligt! vi fixar ett normalt namn sen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Random: dumt att göra en Irc kanal som heter så då
?

Permalänk
Medlem

Jag ska prova på det här, har läst alla... 19 sidor i forumet inkl FAQen. Kan man bara organisera lite och arbetar på verkar det ju kunna bli bra.

Jag är fänrik ffs. Organisation är mitt andra namn.

Visa signatur

I'm iddqd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d3us
Jag ska prova på det här, har läst alla... 19 sidor i forumet inkl FAQen. Kan man bara organisera lite och arbetar på verkar det ju kunna bli bra.

Jag är fänrik ffs. Organisation är mitt andra namn.

mitt andra namn är Gustav

Permalänk

Brallan - vi skapar en ny sen när vi har ett namn.

D3us, du kanske är intresserad av vår by?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Fan undra om man ska bli ond och sno saker från er , Starta en egen by och skövla er hela tiden , så det blir lite fart i spelet

Permalänk

Jaha... nu var den död. Jag vill ha tillbaka mina investerade timmar om det går bra.

Permalänk

Majestic XII - Kom med vår by istället, vi ska göra den bra, och inte ge upp efter fem dagar!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Hmm jag kanske ska tipsa Några ondisar om swecbyn...

Jag bara skojade!

Jaja, lycka till allihopa!
Jag ska iallafall bo kvar nära swec byn.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Majestic XII - Kom med vår by istället, vi ska göra den bra, och inte ge upp efter fem dagar!

alltså, fattar du inte eller? vi har inte gett upp.

det blev för mycket med 25 spelare som Pmade hela tiden och frågar hur man gör si och så.
vi hade ingen kontroll!

Permalänk
Medlem

För er som vill bli onda och förstöra varsegod, innan ni ens kommer att kunna skilla upp er att attackera en mur kommer vi att ha bättre försvar.Annars vad jag hört så vill ett antal onda få död på oss alla i swecbyn och slottet nedanför, men det kan bli svårt eftersom det är bara att lägga alla värdefulla saker i inventory och logga ut

Permalänk
Citat:

Kan jag oxå komma? har även en kompis som kan tänka sig att vara med

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

Synd att swec-byn inte fungerade Men som någon sa, så händer sådana saker ibland och man måste sätta sig ner och fundera ett tag

Själv har jag slagit mig ner vid en fin sjö med ett par andra trevliga killar, börjar bli redigt hetrevligt nu faktiskt Slänger in ett par bilder därifrån tänkte jag;

Inventor kommer och hälsar på. (min hydda i tidigt stadie )

Blir campad av en black wolf, innan jag visste att dom inte kan gå på vatten.

Det var dom de, hade kul i wurm ;D
Btw, jag nickar Canisto.

Permalänk

Det var tråkigt att höra att detta swecbyn. Själv tycker jag det är lite väl hårt och onödigt att stänga ute alla utom grundarna. Folk som Majjen, Robban, Save, Bliz, Permoman och MÅNGA fler har trots allt hjälpt till en helt del, och inte alls besvärat iaf mig med så mycket frågor. Tycker att vi i ledningen borde ha satt oss ned och rensat ut bland byns nuvarande invånare, men INTE stänga ute alla.

Tror det är lätt att underskatta betydelsen av varje byinvånare. Just nu är det kaos, håller med. Men med lite tålamod kommer varje invånare, även dem som tidigare varit en belasting, att bli en klar tillgång.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan

det blev för mycket med 25 spelare som Pmade hela tiden och frågar hur man gör si och så.
vi hade ingen kontroll!

haha, nää 25 varav c:a 15 st noobs/djur som bara står å skriker å inte kan sköta något för fem öre hur gör man det, det då? det? det? det? det?
vissa frågar om hur man gör mat, jo man högerklickar på marke, ja! det var svårt att försöka själv. hmpf, ge upp? knappast vi har bara börjat

Permalänk

vart fan drog ni nurå, ni som skulle börja om?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan

vi hade ingen kontroll!

Du får hålla med om att det är lite luddigt. En del säger att byn är död, en del säger att den är låst, en del säger att de bygger nytt, en del vill bara ut och gå och en del ska tydligen ta över den. Så nej, jag fattar inte ett skit.

Jag kanske kommer in senare ikväll om jag tröttnar på Psychonauts (Förmodligen inte efter som det äger).

Permalänk

Är lite besviken på att bli utestängd från något jag lagt ner så många timmar på för att bygga upp. Jag tyckte alldrig det var överbefolkat, häldre fler än få.
Och ni klagar på att ni fick så många frågor, det fick vi alla det är inte så svårt att svara på, tänk så här: om du hjälper en kille att bygga ett hus kommer han hjälpa nästa och han kommer fortsätta, ni ignorerar alla frågor sen blir ni sura när dom fortsätter fråga. Jag lärde ut så mkt jag kunde men jag var extrem nybörjare så jag hadde inte så mkt att bjuda på.jaja vi får se hur ni klarar er utan mina bär,frön,trä,plank,lera, och goda råd.Just u känner jag mig väldigt blåst.

Permalänk

vi startar nu en ny by, vi drar å letar efter något ställe. Alla är välkommna, återkommer med vägbeskrivning

EDIT: Vi hänger vid botten på den stora ljuspelaren nu om nån råkar vara nära lr så vi ska dra snart trorja,

Permalänk

Men fan då, klienten hakade sig och windows dog, kunde inte komma in...

EDIT:

temporärt namn "Random Village" slås ihop med Toni's village.

vi har nu två st, PirateKings village (utan namn) och toni's village (utan namn).

Ska vi hjälpa varandra, typ trading och så, eller vägrar ni?

Okej, allt är kaos, ingen vet vem fan som är vem.
eller så är det nog bara jag som är i kaos... det som gick så bra med vår påbörjade by, sedan låser sig allt T.T

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Men fan då, klienten hakade sig och windows dog, kunde inte komma in...

EDIT:

temporärt namn "Random Village" slås ihop med Toni's village.

vi har nu två st, PirateKings village (utan namn) och toni's village (utan namn).

Ska vi hjälpa varandra, typ trading och så, eller vägrar ni?

Jag har funderat lite nu, och jag TROR mig ha kommigt fram till vad JAG tror skulle vara den bästa lösningen. Xerbee och co gjorde nog helt rätt trots allt, och jag hade fel på ett par punkter. Vi bör INTE ta in fler än kankse 7-8 personer i byn så som det ser ut nu. Detta beror helt enkelt på att det rent organisatoriskt blir allderles för rörigt. Precis som de övriga "grundarna" kom fram till. Vad vi DÄREMOT bör göra är inte att börja bråka sins emellan, skapa egna städer, och dra åt olika håll. ISTÄLLET tycker jag att vi skall skapa småbyar som alla hör ihop, kalla det kommuner, provinser eller vad som helst. En by funkar helt enkelt bäst när inte är allt för många viljor som styr. Därför kan vi ju som sagt skapa lite småsamhällen i närheten av varandra och hjälpa till med vissa gemensamma saker. Orkar inte skriva så mycket mer invecklat nu, men ni fattar kanske principen. Kan också lätt lägga upp ett forum för varje by och ett gemensamt där faq:s, gemensamt försvar, och annat kan tas upp. Vad säger ni?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

nienithaur - det låter bra.

Låt oss säga 5-10 pers per by (inte mer än 10!) sedan har vi 2-3 byar.

alla är ganska nära varandra.

sådär, Toni försöker få upp allt!
hm.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Jag har funderat lite nu, och jag TROR mig ha kommigt fram till vad JAG tror skulle vara den bästa lösningen. Xerbee och co gjorde nog helt rätt trots allt, och jag hade fel på ett par punkter. Vi bör INTE ta in fler än kankse 7-8 personer i byn så som det ser ut nu. Detta beror helt enkelt på att det rent organisatoriskt blir allderles för rörigt. Precis som de övriga "grundarna" kom fram till. Vad vi DÄREMOT bör göra är inte att börja bråka sins emellan, skapa egna städer, och dra åt olika håll. ISTÄLLET tycker jag att vi skall skapa småbyar som alla hör ihop, kalla det kommuner, provinser eller vad som helst. En by funkar helt enkelt bäst när inte är allt för många viljor som styr. Därför kan vi ju som sagt skapa lite småsamhällen i närheten av varandra och hjälpa till med vissa gemensamma saker. Orkar inte skriva så mycket mer invecklat nu, men ni fattar kanske principen. Kan också lätt lägga upp ett forum för varje by och ett gemensamt där faq:s, gemensamt försvar, och annat kan tas upp. Vad säger ni?

Det låter som en ypperlig idé. Dessutom tycker jag ni bör dra er tillbaka hit så det inte blir så satans dött. Just nu är det bara jag och Steffe som sitter och är lite nedstämda tillsammans.

Varför lämna en by som redan är uppbyggd? Ni förlorar ju bara tid.

Permalänk
Medlem

Håller med till fullo med nienithaur, och som djonn säger, det är väldigt dött här nu och varför lämna en nästintill färdig by?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Vi har börjat komma en bit nu.

Ran, Piratkung, Alindurbom, Hypermann, Handa, Zalmanusa, toni.

Vi gör en by tillsammans, vi tar inte in fler just nu (möjligtvis blizerd, jaja inge nykomlingar!).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Håller med till fullo med nienithaur, och som djonn säger, det är väldigt dött här nu och varför lämna en nästintill färdig by?

Jag lämnade den pga att det blev för mycket helt enkelt. Dels för den inte hade något värde för mig.
Det var inte en "nästintill färdig by" utan några enkla hus. Allt faller när organisationen faller. Det här spelets svårighet är den vi nyss upplevt. Det är vad spelet går ut på. Klara att styra en framgångsrik by. Med det sagt så tror jag somliga förstår varför en väl organiserad ledning behövs.

Jag, demandred, brallan och Zdonkan kommer börja om på nytt. Om Chippkines vill vara med är han mer än välkommen enligt mig. Vad som händer med byn är för mig helt ointressant, jag har lirat en del själv och levt som Djonn gör, det går bra enligt mig och är ett alternativ om de skiter sig helt.
Jag har även möjlighet att gå med i riktiga (bra spelare som byggt) städer där det är regler och ordning. Mitt sista alternativ är att fortsätta med Demandred, Zdonkan och Brallan. Det är de sist nämna som gäller för mig men som ni ser så bryr jag mig inte mer om byn just nu än om min högra sko.

(Läs inte de här de är bara drabbel)

Happy gaming på alla som vill börja om

Permalänk

Var är fqn?

Visa signatur

"Söker ständigt hjälp :("

Permalänk

Det är jag som är Ailindurbom (har byt namn)

Permalänk

Jag tänkte komma till ljuset vid 3, men så fick Newb för sig att döda mig bara för att han trodde att jag hade snott något eller eldat upp hans grejer. Sen när jag förklarade hur det låg till så fick jag en hel hög med ursäkter men jag orkade inte gå tillbaka från NT, så jag sket i det hela o drog ut.