Permalänk
Medlem

Telia ADSL 8000 - Abuse!!!

Hejsan alla, jag har just fått min uppkoppling (Telia ADSL 8000) urkopplad pga Abuse... nu undrar jag bara vilka andra leverantörer av bredbandsuppkopplingar som det finns, som inte bryr sig om om man kör dc++ och/eller bittorrent???

det skall tilläggas att jag bor på en mycket liten ort, Frövi, i Lindesbergs kommun och i Örebro län... dvs att BBB förmodligen är uteslutet som ett alternativ. hur funkar t.ex. Sprays bredband 8000, stänger de oxå av användare som kör med filesharing??? Anledningen till att jag valde Telia, en gång i tiden, var ju att de har en (ganska) stabil uppkoppling, och de kommer ju i alla fall i närheten av de 8000 kilobits per sekund som de utlovar, men numera är som sagt de uteslutna!

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070

Permalänk

Är du verkligen säker på att Telia stängt din lina pga dc++ å sånt skit? 99% av avstängningarna now-a-days beror på att folk har skit (läs virus, trojaner etc) i sina datorer som sprider skit.

Checka din inbox.

Permalänk
Medlem

Nej, det är jag ju inte (till 100%), men eftersom jag kör ett uppdaterat anti-virus program, plus att jag även har aktiverat winxp sp2:s brandvägg, så drar jag den slutsatsen... jag har ju laddat upp ca 5GB om dagen hela detta år (jag kör ju med 80KB/s uppladdning i Azureus), för att bättra på min ratio på diverse bittorrent-sajter, plus att jag även har kört dc++ en hel del...

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem

De stänger inte av dig utan att varna dig åtminstone en gång i förväg.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Nähä, gör de inte det, Jag har då inte sett till någon varning... Om de inte kanske har skickat denna varning till min telia mailbox, som jag för närvarande inte använder...

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sham69
Nähä, gör de inte det, Jag har då inte sett till någon varning... Om de inte kanske har skickat denna varning till min telia mailbox, som jag för närvarande inte använder...

Kanske vore smart att kolla av den då... Som sagts: Ingen sparkas ut utan förvarning. Det finns ju även en kundtjänst på 90200 som kan förklara för dig varför du åker ut

edit Bör väl tilläggas att det inte finns någon leverantör som inte ger sig själva rätten att kicka dig om du maxar din uppkoppling 24/7 eller i övrigt använder tjänsten på ett "onormalt" sätt. Läs det finstilta...

Permalänk
Medlem

Jaa, jag skall kolla den nu!!!

...

...

...

Jag har nu kollat min telia-brevlåda, men det senaste meddelandet där var bara: Varning: din inbox är full...

... och det meddelandet var ju daterat 2004-02-22...

Jag har nu tömt min inbox, via webmail.telia.com...

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem

skaffa comhem 8000 om du kan få det

De flesta får ut 9-10mbit ner av det

Permalänk
Medlem

Har inte sett en enda abuse stängning pga användande utav DC/Torrent.

Så det är inte därför du är stängd.
Om anledningen hade varit pga DC/Torrent, så hade det först kommit ett varningsbrev hem till din brevlåda.

Ring Telias kundtjänst så kan dom nog upplysa dig om att du är stängd på grund utav att du sprider virus/skit.

Permalänk

Just to make it clear, han hade inte blivit stäng för att han kör filesharingproggz.

Permalänk

Glocalnet finns också.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Just to make it clear, han hade inte blivit stäng för att han kör filesharingproggz.

Nähä, det hade jag ju visst inte blivit...

det var ju bara det att min dator skickade ut någon typ av otillåtna requests på port 139

Men detta är ju åtgärdar nu, så nu kan väl Telia låsa upp min Internet anslutning???

ett stort tack till RocketZ som har rätat utt ett stort frågetecken!

Det berodde ju inte alls på mitt fildelande att jag hade blivit avstängd...

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sham69
Det berodde ju inte alls på mitt fildelande att jag hade blivit avstängd...

Nej och det konstaterades flera gånger i denna tråd.

Permalänk
Medlem

nej... och jag är nu connected... Tack för det Televerket!!!

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem

du skriver att telia har en ganska stabil uppkopling, och neej det har dom verkligen inte! jeeh :S

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simergy
du skriver att telia har en ganska stabil uppkopling, och neej det har dom verkligen inte! jeeh :S

Har du tillräcklig utrustning, korrekt installerad sådan så är telia den klart stabilaste ISP:n.

Visa signatur

--
Mats