Permalänk
Medlem

Trådlösa tagentbord, räckvidd?

Hej där!

Hade tänkt köpa mig ett trådlöst tagentbord (ev. inkl mus). Tänkte ha en tv i sovrummet som ligger i rummet bredvid datorn. Så att man kan köra tv out och ligga med tagenbordet i sängen, men hur är räckvidden på de trådlösa tagentborden idag (de som kostar mellan 199-999kr)

Någon som har något tips på tagentbord som kan funka till detta?

Permalänk

Jag kör MS Elite blåtand, kostar iofs ~1200-1300:- men är väl värd investeringen om du vill ha störningsfri hantering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christian
Jag kör MS Elite blåtand, kostar iofs ~1200-1300:- men är väl värd investeringen om du vill ha störningsfri hantering.

Det är inte mer är ungefär 5 meter mellan dator och sovrum. Det är även fri sikt om man sätter sändaren på datorbordet...Frågan är hur bra räckvidd de har, hur lång är räckvidden på ditt tagentbord?

Permalänk
Medlem

mitt dinovo klarar iaf rakt genom 2 väggar ~10m utan problem i lägenheten , BT

Visa signatur

P4/775 @ 3.2ghz | 1gb ram | 2x160gb SATA raid0 | Geforce 6600GT | Nec DVDR-3500 | 19" BenQ | Logitech DiNovo

Permalänk
Hedersmedlem

Har ett A4Tech-paket, köpt på Clas Ohlson för 399:- art.nr 32-6620
Räckvidd ca 10m. Ett extra plus är att musen laddas med kabel via USB, eller med Nokia mobilladdare, den med liten rund kontakt. Batterierna i tgb håller ca 4 månader vid intensiv användning >8 tim/dag.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtenzion
Det är inte mer är ungefär 5 meter mellan dator och sovrum. Det är även fri sikt om man sätter sändaren på datorbordet...Frågan är hur bra räckvidd de har, hur lång är räckvidden på ditt tagentbord?

Jag kan gå runt i lägenheten utan problem. Dvs som mest ~10 meter genom väggar osv.

Permalänk
Medlem

Hur stor är skillnaden mellan RF och BT?

DiNovo har ju båda versionerna, är det någon mening att köpa RF versionen och tro att man kommer att bli nöjd?

Permalänk
Medlem

DiNovo finns väl endå bara med BT?

Visa signatur

P4/775 @ 3.2ghz | 1gb ram | 2x160gb SATA raid0 | Geforce 6600GT | Nec DVDR-3500 | 19" BenQ | Logitech DiNovo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YouAsk
mitt dinovo klarar iaf rakt genom 2 väggar ~10m utan problem i lägenheten , BT

Skulle satsa på ett utan ir-öga.

Nåväl, hur är det med "säkerheten", kan grannarna fånga upp signalerna och se vad man skriver för nåt?

Permalänk
Medlem

man kodar ju iaf tangentbordet mot datorn med nån form av kod

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske snor tråden lite men bara en fråga. När jag tittar på ett tangentbord jag har tänkt att köpa har jag märkt att det med ps2 anslutning är 50:- billigar än det med ps2 anslutning är det någon skillnad mellan dom?? Länk till ps2 Länk till USB