Varför spela data istället för konsoll?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Efter ett halvår är en konsoll omodern medan du alltid kan hålla din dator cutting edge.

Hur länge har Playstation 2 funnits? 5 år? Jag skulle ändå inte vilja kalla det omodernt, kolla bara den tråden med bilder på nya Gran Turismo 4 t.ex. Det släpps fortfarande helt suveräna spel och den står sig fortfarande mycket bra. Ett annat exempel är MGS3: Snake Eater Jag fattar inte hur de ständigt lyckas pressa maskinen och göra så grymt snygga spel. Iofs, en anledning är kanske att de vet att hårdvaran ser likadan ut i alla ps2:or, så då kan de optimera spelen mot just den hårdvaran. Nu gissar jag bara, men det låter ganska rimligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Finns inga MMORPGs till konsol vad jag vet.
PC har mer av originella spel. Tetris kom först till datorn exempelvis.
PC-rollspel och konsol-rollspel är rätt olika och jag föredrar PC-rollspel.

Phantasy Star Online kom ut den 30 Januari 2001 till Dreamcast. Finns idag till Xbox, PC och Gamecube. Sedan så kom tex KOTOR till XBOX innan det gavs ut till PC. Finns även en hel del RPG´s som är exlusiva till konsol, bortsett ifrån alla japanska FF spinoffs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo

Jag skulle vilja påstå att de ända spelen som är bättre på konsoll är just bilspel men också plattforsmspel. PS2 är gammal och bra jämfört med andra konsoller men inte jämfört med PC. Grafiken till PC är MYCKET bättre. Jämför HALO2 mot HL2 så är Halo rent skräp. Faktum är att Halo är skräp jämfört med många FPS till PC. Grafiken är i stort bara jämförbart när konsollen är helt ny. Sedan är det många PC spel som inte använder all potensial för att nå en större marknad emn de häftigaste spelen ligger i en helt annan division.

Allt naturligtvis subejektivt.

Halo 2 piskar HL 2 bortsett ifrån den tekniska biten. Det är få spel som överhuvudtaget har en chans mot Halo 2, då det har bland den mest välpolerade, spännade och väljgjorda singeplayer kampanj i ett FPS vilket betyder mycket för mig. Det spel som överhuvudtaget ens har en chans mot Halo 2 är Chronicles of Riddick, Deus Ex samt Jedi Knight serien, då de implanterar nya saker och gör det så transparent och har en solid byggnad jämfört med Half-Life 2´S trista skjutande med den spinoff att du nu kan flytta madrasser . "Arkadfps:en" som Quake 3,Timesplitters serien, Ut2004 och Painkiller spelar i en helt annan dimension.

Allt naturligtvis subjektivt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Är Halo2 likt Halo på något sätt? För Halo var ju kasst.

Permalänk
Medlem

Halo2 är ej något bra i singelplayer alls, usch! Akta dig, ettan är mycket bättre. ( personlig åsikt skall tilläggas!)

Jag föredrar datorn för att det är behändigare, roligare, användningsområderna är enorma, moddar: med mera!!!!!!

Visa signatur

[Amd 64 3800] - [TwinMos 2048 4*512] - [Gainward 6800Ultra 2600 GS]- [MSI K8T NEO2]
No easy way out.......By pain alone shall i find you.......My love!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diod
Nackdelar med konsoll:

Man måste ha en dyr tv
Dålig grafik
Inte så flexibelt
Dyra spel
Alla spel finns inte till alla konsoller

Nackelar med att spela på dator:

Dyrt att inhandla datorn

Hm.. om jag nu spelade så vet jag vad jag hade valt.

Konsoll:
Man måste inte ha en dyr TV. En stor och dyrare TV ger bättre upplevelse precis som en större skärm till datorn.
Grafiken är inte alls dålig. Grafiken blir bättre på konsoller med precis som till datorn.
Flexibelt? Tja, chippat xbox så kan du göra det mesta.
Dyra spel - Ja, tyvärr är det så.
Alla spel finns inte till konsoll, nej.
Många spel gör sig bättre till konsoll.

Dator:
Dyr att inhandla - Ja.
Man måste hela tiden se till att uppgradera för att kunna spela alla nya spel problemfritt.
Dyra spel.
Alla spel finns inte till dator.
Lättare att spela många spel som FPS, strategispel o.s.v.

Sen en grej som många verkar glömma är gemenskapen man har när man spelar flera på en konsoll.
Mycket bättre gemenskap än att sitta vid varsin dator och spela.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Kan ju ta GT4 som ett exempel. Finns i stort sett inget bilspel oavsett plattform som ser bättre ut grafiskt.

Jag har inte sett GT4 "live" men av dom bilderna och filmerna jag sett så ser det riktigt fult ut. Flatout och trackmania sunrise är hästlängder snyggare än det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Jag har inte sett GT4 "live" men av dom bilderna och filmerna jag sett så ser det riktigt fult ut. Flatout och trackmania sunrise är hästlängder snyggare än det.

Förlåt, jag har haft en dålig dag.
Men är du dum?
Flat Out ligger på stenålder nivå i jämförelse.
För att inte tala om Trackmania.

Visa signatur
Permalänk

Av de bilder jag sett att GT4 så är det inte fult, men verkligen inte lika snyggt som Flatout eller Colin McRae 2005.

Permalänk
Medlem

FÖr att information är så mycket roligar.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Spelen på en konsol är så mycket roligare än till en peze, och de flyter alltid bra och inga stutterings och dyl.

Spelar man Metroid Prime till Gamecube så märker man att det är magiskt..

Eh... spela GTA: SA och kom tillbaka sen. Spel på konsol är INTE alltid hack/laggfria.

Loki: man måste trots allt ha ganska stor TV. På en dator kan man använda en ganska liten skärm eftersom man sitter så nära.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Eh... spela GTA: SA och kom tillbaka sen. Spel på konsol är INTE alltid hack/laggfria.

Loki: man måste trots allt ha ganska stor TV. På en dator kan man använda en ganska liten skärm eftersom man sitter så nära.

Det har med upplösning att göra, inte "storlek", även om 1600x1200 på en "12 skulle vara ganska tråkigt... Fick lite orelaterat hem Devil May Cry 3 till PS2, och min RGB-kabel är trasig... var inte direkt njutbart kan jag säga. (Och jag ger fan i att spela det tills jag har en ny kabel)

och GTA spelen är det en jävla skillnad på på en PS2 vs modern PC (Förutsatt att man stänger av FPS-låset på pc-versionen)

Permalänk

Vet inte om det nämnts förut men... microsoft word på konsoll..... nä kanske inte.....

Datorn kan användas till så mycket mer än en konsoll kan... det är ju faktist inte så många som använder sin dator till enbart spelande...

Visa signatur

jag kom, jag såg det krachade

Permalänk
Medlem

Jag hoppas at någon gång i framtiden utplånas alla konsoler från jordens yta så att alla spel hamnar på PC istället

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Det ända som e dåligt med datorn är att Grand Turismo 4 inte finns till den! xD

Permalänk
Medlem

Bil spel, sport spel och fighting spel passar utmärkt till konsol!
Simulator spel,RTS spel,RPG spel och FPS spel hör hemma på den ultimata platformen nämligen PC!