Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Plychchassi?

Är helt och hållet ny på allt var modning av datorn innebär, men vill mer än gärna göra någonting åt min superfula, gråa, fyrkantiga låda. Har kommit på en idé som jag själv tycker inte vore helt fel, fast vill gärna höra vad lite mer "erfarna" tycker om detta.

Tänkte först göra ett "fönster" på ena sidan så att man ser in i datorn genom en plexiskiva. Sedan kan man ju snygga till den lite innuti, det verkar inte vara några problem. Fast sedan kommer det klurigaste, jag tänkte nämligen att man kunde klä datorn i mjukt plych (sådantdär mjukt tyg som man oftast kan finna i bilinredning m.m). Man skär/klipper ut lika stora bitar som datorns väggar och tak är. Borde ju bara vara att plocka bort väggarna och mäta upp och sedan klistra på plych utanpå.

Resultatet skulle ju isf bli en svart, mjuk, låda som det lyser grönt ur på ena sidan. Detta tanken sitter fast i min skalle och jag vill väldigt gärna genomföra den. Fast är det möjligt att det blir för varmt att klä datorn i svart tyg eller finns det andra problem?

Visa signatur

<| MSI K8T NEO2 F <|> AMD Athlon 64 3000+ 1,8 GHz <|> 4 x 512 DDR SDRAM <|> Radeon 9600 256mb |>

Permalänk

Om folk klär in datorer med 18mm ljudisolering så tror jag inte att din burk med tygplysch inte blir något varmare

Permalänk
Medlem

Tips är att använda "spraylim"!

Visa signatur

Men du e ett mongo, du

Permalänk
Medlem

det vore väll om du lät din dator stå framme i solen på sommaren i sahara öknen, då skulle det bli skapligt varmt i lådan ;D

svart tyg är ändå inte "varmare" än andra tyger. och som Toe skrev, folk klär sina lådor med nästan 2cm tjock ljuddämpnings matta, så för ditt projekt så skulle det funka fint.

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

HeHe, okej. Tolkar detta som att det inte är någon fara på taket med andra ord.

Och spraylim har jag fått flera tips om så det lär jag nog ta och använda. Återkommer nog senare med bilder på hur det blir. Ska börja med att fixa fönstret iaf.

Visa signatur

<| MSI K8T NEO2 F <|> AMD Athlon 64 3000+ 1,8 GHz <|> 4 x 512 DDR SDRAM <|> Radeon 9600 256mb |>